TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ג'נריישן קפיטל מסכמת את שנת 2020 עם המשך תנופת פעילות ורווח משמעותי לבעלי המניות


גנריישן קפיטל
הרווח לפני מיסים בשנת 2020 טיפס לכ-332 מיליון שקל, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2020 עלה לכ-256 מיליון שקל, ג'נריישן מסכמת את שנת 2020 עם תשואה משוקללת על ההון של כ-32% ותשואה של כ-40.5% על הנכסים המושקעים
ה-NAV למניה ל-31 בדצמבר 2020 הינו 1.29 שקל

דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל


יוסף זינגר וארז בלשה, יו"ר ומנכ"ל, מייסדי ג'נריישן קפיטל, במסגרת מכתב למשקיעים שהתלווה לדו"ח הכספי של החברה:

"אנו מסכמים את הרבעון הרביעי ושנת 2020 עם המשך תנופת פעילות וגידול חד בהכנסות וברווח.
2020 הייתה שנה מורכבת ומאתגרת מאין כמותה בכלכלת ישראל לאור משבר הקורונה. עם זאת, נכסי הפורטפוליו של ג'נריישן הציגו, כמצופה מהם, עמידות גבוהה מאוד לשינויים בסביבה הכלכלית, ואנו יכולים להצהיר בסיפוק רב כי בסיומה של השנה עמדנו, ויותר, בכל המטרות והיעדים שהגדרנו לעצמנו ואף השכלנו לנצל הזדמנויות שנוצרו לאור המשבר. בסיומה של שנת 2020 אנו מציגים פורטפוליו נכסים גדול, מגוון ואטרקטיבי שהורכב ברמת דיוק גבוהה ההולמת את הצמיחה הפוטנציאלית בשווקים, פרופיל פיננסי גמיש ועמדה חזקה יותר בשוק ההון הישראלי.

תוך כשנתיים וחצי ממועד הקמתה, התבסס מעמדה של ג'נריישן כפלטפורמת השקעות סחירה בעלת מסה קריטית של נכסי תשתית איכותיים ומניבים. גודל הפורטפוליו ועוצמת הנכסים מהווים יתרון משמעותי בתחומי הפעילות של הקרן, שלה החזקות נרחבות עם פוטנציאל אפסייד מהותי.

ג'נריישן מהווה כיום אמצעי חשיפה משוכלל לצמיחה בתחום התשתיות הלאומיות בישראל לאורך כל שרשרת הערך. מכשיר ההשקעה מרכז בתוכו את התחומים הנחשבים כבעלי חשיבות קריטית לתפקודן של המערכות השונות במדינה, והן אשר ממצבות אותו כדפנסיבי וחסין יחסית לשינויים בסביבה המאקרו-כלכלית. יתר על כן, פיזור וגיוון הנכסים בפורטפוליו מקטין את הסיכון הכולל ומאפשר השאה של תזרים דיבידנדים חזק ממגוון מקורות השקעה.

במהלך שנת 2020 השגנו יעדים אסטרטגיים משמעותיים בבניית תיק ההשקעות שלנו, בין היתר, על ידי הגדלת הכיסוי לסגמנטים נוספים בהם טרם השקענו, רכישת נכסי PPP פרויקטליים מניבים והשקעות בנכסים בשלב הייזום והפיתוח אשר צפויים להוות את הבסיס לתשואה עודפת בשנים הבאות. פעולות אלו, יחד עם ביצועים מצוינים של נכסי הפורטפוליו הקיימים בשנה מאתגרת זו, הובילו לגידול בהיקף הפורטפוליו לצד פיזור סיכונים מיטבי ושיפור ברווחיות הנכסים.

בחרנו לאמץ אסטרטגיית פעולה ייחודית, המכונה על ידנו 'הון אסטרטגי', אשר שמה לה למטרה להשיא את הערך הנובע מהנכסים המושקעים לטווח ארוך. לצורך מימושה אנו משמרים גישת השקעה פרו-אקטיבית המשלבת מיצוי אפשרויות במרחב ההשקעה (חברות פרויקט, חברות פלטפורמה וחברות תפעול) ומיצוי יצירת ערך דרך פוזיציית שליטה והשפעה מהותית בהשקעות השונות, תוך שימת דגש מיוחד על מצוינות בביצועים.

ג'נריישן ייצרה במהלך שנת 2020 רווח לפני מס בסך של כ-332.1 מיליון שקל, המשקף תשואה משוקללת על ההון בשיעור של כ-32%. הביצועים המצוינים שהושגו השנה הינם פועל יוצא של תהליכים ומהלכים רחבי היקף אשר בוצעו בפורטפוליו הכוללים קידום השקעות, השבחות תפעוליות, מסחריות ופיננסיות, בד בבד עם הפחתת הסיכון הכולל של התיק.

במהלך 2020 ביצענו שורה ארוכה של צעדים ליצירת ערך. בין היתר:

בסגמנט ייצור חשמל בתחנות כוח הושלמו מהלכים אסטרטגיים שהציפו לנו ערך רב, כדוגמת החתימה על מערכת הסכמי גז טבעי ארוכי טווח ביחס לכל תחנות הכוח שבבעלות רפק אנרגיה, השלמת הליך מחזור החוב הבכיר בתחנות הצפוניות שבעקבותיו הוחזרה לבעלים מרבית ההשקעה בתחנות אלו וכן ניהול ותפעול מיטבי של אתרי ייצור החשמל. באתר MRC שיפרנו את זמינות התחנה באופן יוצא דופן לאחר רכישתו מחברת החשמל וקידמנו את הקמתה של תחנת כוח פיקרית נוספת באתר זה בהיקף של 230 מגה וואט. במקביל, ביצענו רכישות אטרקטיביות בחסות הקורונה והרחבנו בכך את פעילותנו בסקטור - רכישת תחנות הכוח בשורק ואשקלון, וכן חתימה על הסכם להשקעה בריינדיר, תחנת כוח בפיתוח.
בסגמנט האנרגיות המתחדשות הציפה השנה סולגרין ערך עצום לבעלי המניות והפכה לשחקן משמעותי בישראל בתחום פעילותה. הנפקות הון לציבור שביצעה סולגרין, בהן השתתפנו ושמרנו על שליטתנו בה, שימשו אותה להקמת פרויקטים פוטו-וולטאיים בישראל וכן לביצוע עסקה ראשונה מחוץ לגבולות הארץ – באיטליה. עסקה זו, בהיקף של עד 70 מגה-וואט נכסים פוטו-וולטאיים מניבים ועד כ-200 מגה-וואט נכסים בייזום ופיתוח, הינה נקודת הפתיחה להרחבת פעילותה של סולגרין מחוץ לישראל, אשר צפויה להעמיק את פעילותה באיטליה ולהיכנס ליעדים גיאוגרפיים נוספים שיבחרו בקפידה. במקביל, הרחיבה סולגרין את פעילות הייזום בישראל לכ-680 מגה-וואט מותקן בשלבי ייזום שונים תוך זכיה בהיקף מהותי במכרז ה-PV והאגירה.
בסגמנט התחבורה הצלחנו לייצר התייעלות תפעולית יוצאת דופן שתלווה אותנו בטווח הארוך. למרות ירידה חדה בפעילות התחבורה הציבורית שנבעה מהקורונה, שיפרנו את הרווח באופן מהותי הן ביחס לתקציב והן ביחס לשנה שעברה, ובפעילות ההסעים שכם כן חווה ירידה חדה, שמרנו על רווח דומה לשנת 2019. ביצועים אלו מוכיחים יכולות ניהוליות ותפעוליות גבוהות מאוד ומבססות את מעמדה האיתן של החברה שתאפשר צמיחה עתידית ב
בסגמנט חלוקת הגז הטבעי ביססנו את רשת החלוקה כגדולה והמפותחת בישראל החולשת על דרום הארץ. פריסת קווי חלוקת הגז הטבעי נמשכה בהתאם לתכנית העבודה והועמקה הפעילות העסקית בסגמנטים השונים – תעשייה, יצור חשמל, ר דיור ותדלוק בגט"ד.
בסגמנט המים, השפכים והסביבה, אשר השנה התווסף לפרוטפוליו הנכסים שלנו, בנינו תשתית חזקה שתהווה עבורנו את הפלטפורמה לצמיחה מהירה והשבחה מהותית. בסגמנט אטרקטיבי זה. נכנסנו לתת-סגמנט הטיפול בפסולת באמצעות רכישת 50%מגרין-נט וחתמנו על חוזה חדש ואטרקטיבי עם עיריית ירושלים והשלמנו, יחד עם שותפינו בזירו וויסט, שהינו פרויקט BOTלייזום, מימון, הקמה והפעלה של מתקן לטיפול בפסולת באזור השפד"ן, את שלב הסגירה הפיננסית של הפרויקט ואנחנו ערוכים לקבלת האישורים האחרונים ותחילת העבודות להקמתו בשנת 2021. כמו כן, רכשנו יחד עם משקיע מוסדי מוביל את מתקן ההתפלה בפלמחים, פרויקט BOO מניב בתשואות אטרקטיביות



בפתיחת שנת 2021 מהווה משבר הקורונה את הגורם המרכזי המשפיע על סדר היום של המדינות והכלכלות מסביב לעולם כמו גם בישראל. אין ספק שגם בשנה זו אנו נפעל תוך התאמה להשפעות חוצות תחומים. שוק התשתיות בישראל ובעולם ממשיך להיות מוקד להתעניינות עבור המשקיעים הפיננסיים לאור מאפייניו, לאור הצרכים הקיימים ואלה המתגברים, כחלק מבניית מתווה היציאה מהמשבר.
ג'נריישן התמצבה כארגון חזק מאוד ומרכזי בתעשייה הודות למכלול המאפיינים שלה: אסטרטגיה, יכולות עסקיות גבוהות, ראשוניות, פורטפוליו אטרקטיבי וגודל. בשנת 2021, בכוונתנו להמשיך ולמנף את היסודות ואת המאפיינים שהוזכרו לטובת בעלי המניות".



להלן התפתחות ותשואת הפורטפוליו

עיקרי תוצאות שנת 2020

הכנסות החברה, שמתוקף היותה קרן השקעות מורכבות משינויים בשווי ההוגן של השקעות בחברות המוחזקות, הכנסות מדיבידנד ודמי ניהול מחברות מוחזקות, טיפסו בשנת 2020 לכ-369 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל בשנת 2019.

ההכנסות בשנת 2020 נובעות מהגידול נטו בשווי הוגן של החברות המוחזקות, ובעיקר מיוחסות לאחזקות ברפק אנרגיה ובסולגרין. באחזקה ברפק אנרגיה (50%) נרשמה במהלך 2020 עלייה בשווי הוגן נטו של כ-149.8 מיליון שקל, באחזקה בסולגרין (57%) נרשמה עלייה בשווי הוגן נטו בסך כ-125.8 מיליון שקל ובאחזקה בבון תור (49%) נרשמה עלייה בשווי הוגן נטו של כ-55.1 מיליון שקל. בנוסף, החברה רשמה ב-2020 הכנסה של כ-11.2 מיליון שקל בגין תקבול הריבית מהלוואת מזנין לתחנות הצפוניות.

הרווח לפני מס של הקרן טיפס בשנת 2020 לכ-332.1 מיליון שקל לעומת כ-87.2 מיליון שקל בשנת 2019.

תוצאות אלו הובילו את החברה בשנת 2020 להשגת תשואה על ההון של כ-32% ותשואה של כ-40.5% על הנכסים המושקעים.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה בשנת 2020 עלה לכ-256.1 מיליון שקל לעומת כ-67.3 מיליון שקל בשנת 2019.

ההון העצמי של החברה ליום 31 בדצמבר 2020 הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל, המייצג גידול של כ-42% לעומת סוף שנת 2019. הגידול נובע מרווחי החברה ומהנפקת הון שהשלימה החברה בחודש ספטמבר.

דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של 50 מיליון שקל.

מאחר וכל נכסי החברה וההתחייבויות, למעט המיסים הנדחים, מוצגים לפי שווי הוגן, ההון העצמי בנטרול המיסים הנדחים מייצג את ה-NAV של החברה. ה-NAV למניה ל-31 בדצמבר 2020 הינו 1.29 שקל.

עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי של שנת 2020

הכנסות הקרן טיפסו ברבעון הרביעי לכ-205 מיליון שקל לעומת כ-56.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח לפני מס של הקרן טיפס ברבעון הרביעי של 2020 לכ-190.2 מיליון שקל לעומת כ-52.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הרביעי עלה לכ-146.8 מיליון שקל לעומת כ-40.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אירועים אחרונים

בינואר 2021 בון תור (מוחזקת ב-49%) רוכשת את יתרת 50% מניות חברת מטרופולין תמורת כ-110 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה תחזיק בון תור במלוא הון מניותיה של מטרופולין.

בינואר 2021 חברת זירו וויסט, שבבעלות שיכון ובינוי ו-GES, חתמה על סגירה פיננסית למימון הקמת מתקן למיון ומחזור פסולת במסגרתה בנק הפועלים יעמיד מימון ומסגרות בהיקף כולל של עד 836 מיליון שקל.

בדצמבר 2020 תחנות הכוח רמת גבריאל ואלון תבור התקשרו עם קונסורציום של גופים מממנים מובילים בהובלת בנק מזרחי בהסכמי מימון מחדש בסך של כ-1.3 מיליארד שקל שיחליף את החוב הבכיר הקיים בתחנות העומד על 850 מיליון שקל. הכספים הצפויים להתקבל בג'נריישן במסגרת פירעון מלוא הלוואת המזנין שהעמידה ג'נריישן לתחנות הצפוניות בסך של כ-151 מיליון יהוו מקור למימון השקעותיה הבאות.

בדצמבר 2020 השלימה ג'נריישן קפיטל בשותפות עם מגדל חברה לביטוח את עסקת רכישת מלוא האחזקות בקבוצת דרך הים, המחזיקה במתקן ההתפלה בפלמחים ובחברת התפעול שלו, תמורת סכום כולל של 380 מיליון שקל.

בספטמבר 2020 ביצעה ג'נריישן הנפקת מניות בהיקף של כ-145 מיליון שקל.

באוגוסט 2020 עדכנה ג'נריישן כי רפק אנרגיה (50%) חתמה על הסכם ייסוד שותפות במסגרתה תושלם רכישת תחנות הכוח בשורק ובאשקלון מידי דלק ישראל. רפק אנרגיה תהיה השותף הכללי בשותפות ותחזיק ב-35% מהשותפות, כאשר ביתרה יחזיקו קבוצת מגדל (45%) ועמיתים (20%). העסקה הושלמה בפברואר 2021.

ביוני 2020 השלימה GES (100%) רכישת החזקה של 50% בחברת דקל תשתיות הפועלת בתחום המיון אשפה ביתית וטיפול בקרקעות מזוהמות תמורת סך כולל של כ-60 מיליון שקל.

במאי 2020 השלימה ג'נריישן הנפקת איגרות החוב (סדרה א') וגייסה סכום של כ-120 מיליון שקל.

במאי 2020 הושלמה עסקה לרכישת מלוא הון המניות של חברת GES מידי קבוצת עזריאלי תמורת כ-105 מיליון שקל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il