TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

תומר גולדנברג מצטרף לקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


תומר גולדברג. צילום: עומר הכהן
וינהל את מערך ההשקעות בחברות טכנולוגיות צעירות
קבוצת הראל מגייסת את תומר גולדנברג שימונה למנהל זרוע השקעות אסטרטגיות ואלטרנטיביות האחראי בין היתר להשקעות בחברות טכנולוגיה צעירות. לפני ארבע שנים הוחלט בקבוצת הראל להקים זרוע השקעות קטנה וייחודית, שנועדה לבצע שורת השקעות בעלות מאפיינים שונים, מההשקעות שהיא נוהגת לבצע בדרך כלל. לאור הצלחת זרוע ההשקעות, הוחלט בקבוצת הראל להקצות 100 מיליון דולר נוספים להשקעות מסוג זה.

עד כה ניהל זרוע השקעות אסטרטגיות, הקטנה שביצעה את 9 ההשקעות גיא הרמלין שפורש עתה מקבוצת הראל לעסקים פרטיים. במקומו מגייסת עתה הראל לניהול זרוע השקעות אסטרטגיות, את תומר גולדברג, שמצטרף לחברה בימים אלו מתוך מטרה להגדיל את פעילות היחידה. בחמש השנים האחרונות, מ-2016, הוביל גולדברג את ההשקעות והרכישות של סיסקו בישראל בתחומי סייבר, תשתיות מחשוב וענן. לפני סיסקו, שימש גולדברג מנהל מוצר באמזון בתחומי הטכנולוגיה וכן בתפקידי הנדסה בחטיבת כלי הטיס הבלתי מאויישים באלביט.

זרוע השקעות אסטרטגיות ואלטרנטיביות, הינה ייחודית לקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ולמעשה הוקמה במטרה להשקיעה בהשקעות ישירות בחברות טכנולוגיה שנמצאות בשלבים מוקדמים יחסית של פעילותן, ובסכומים קטנים יחסית. כאשר עד כה ההשקעות בזרוע זאת עשו תשואה ממוצעת של 300 אחוז.

זרוע השקעות אסטרטגיות ואלטרנטיביות של קבוצת הראל, ביצעה עד היום, 9 השקעות ישירות בשלל תחומים, לרבות, ביוטק, פינטק, רפואה דיגיטלית, אנרגיה ירוקה ועוד. בין היתר בהשקעות בחברות מובילות: אמריקן וול, אקופיה, איילה, אשורד, ביונד ביולוג׳יקס, טאביט, קוואנטם מאשינז, למונייד ואינוביז. בסך הכל השקיעה הראל בחברות אלה קרוב ל-100 מיליון דולר.

באמריקן וול, השקיעה קבוצת הראל בשנת 2017, 5 מיליון דולר. החברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות לרפואה מרחוק נוסדה ע"י שני רופאים ישראלים ד"ר עידו ורועי שונברג ומרכזה בבוסטון. תקופת הקורונה הזניקה את ביצועי החברה. החברה הונפקה בניו יורק באוקטובר 2020 ושוויה מעל 6 מיליארד דולר. התשואה שעשתה הראל על השקעתה זו, נכון למועד זה, הינה פי 5 על הכסף.

בחברת ביונד, המובלת ע"י תהילה בן משה ואורי שלה ויושבת במשגב שבצפון, השקיעה הראל יחד עם קרן IBF בסיבוב הראשון תחילה ב-2018 וגם בסיבובי ההמשך. סך הכל השקיעה הראל בביונד 6 מיליון דולר. לאחרונה הודיעה החברה על הסכם מסחרי של עד מיליארד ומאה מיליון דולר עם חברת סאנופי העולמית, באחת מעסקאות הביוטק הגדולות בישראל.

בחברת אקופיה, חברה בתחום האנרגיה הירוקה השקיעה הראל בשנת 2017. יחד איתם תמכה הראל בחברה לאורך השנים, והשקיעה סך של כ-12 מיליון דולר, עד ההנפקה המוצלחת של החברה בתל אביב. השקעה זו הניבה להראל מעל פי 4 על הכסף.

בחברת איילה פארמה, אשר הקימה הראל בשנת 2018, בהשקעה של 8 מיליון דולר, יחד עם קרן IBF. איילה שמובלת על ידי המנ"כלית רוני ממלוק, הונפקה בנאסד"ק בשנת 2020 והסבה להראל תשואה של פי 3 על הכסף שהושקע.

בשנת 2019 השקיעה הראל 30 מיליון דולר בחברת למונייד, אשר הונפקה בבורסה בניו יורק. הראל מכרה את החזקתה בלמונייד בהצעת המכר שהתקיימה לאחרונה ורשמה תשואה של פי 4 על ההשקעה.

יש לציין כי סוג ההשקעות המדובר, שונה מההשקעות הקלאסיות של הגופים המוסדיים, בכך שמדובר בהשקעות קטנות יחסית, בחברות צעירות. השקעות אלו דורשות תשומת לב לא מעטה, ביחס לגודל ההשקעה, וכן גמישות ויכולת קבלת החלטות מהירה. בנוסף להשקעות האמורות, מבוצעות בחטיבת ההשקעות של הראל השקעות בחברות טכנולוגיה מבוססות יותר, וזאת בסיבובי השקעה מאוחרים יותר.

חשוב להדגיש, שמאפיין נוסף בהשקעות הישירות של הראל הוא המעורבות של קבוצת הראל, בחברות בהן היא משקיעה, להבדיל מרובן המכריע של ההשקעות שמבצעת הראל בשוטף, בהשקעות המדוברות הראל לרוב ממנה דירקטור מטעמה והיא מסייעת ליזמים בעזרת רשת הקשרים והיכולות הפיננסיות שלה. כלומר, הראל הופכת להיות "משקיע אסטרטגי" מבחינת החברות הללו ולעיתים היא גם מעמידה להן אשראי. כך למשל שידכה הראל את קרן ההשקעות CIM להשקיע 40 מיליון דולר לחברת אקופיה.

נוסף על כך, הראל משתתפת כמעט בכל סבב גיוס של החברות הללו וגם בהנפקות, ככל שמתקיימות.

מהראל נמסר: "קבוצת הראל שמחה לקבל לשורותיה, את תומר גולדנברג שימונה למנהל זרוע השקעות אסטרטגיות ואלטרנטיביות האחראי בין היתר להשקעות בחברות טכנולוגיה צעירות. אנו סבורים כי הניסיון המוכח וההישגים, לצד היכרותו המעמיקה עם עולמות הטכנולוגיה וההשקעות פיננסים יתרמו רבות לקבוצת הראל".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il