TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ג'נריישן ורפק: הסכמי מימון מחדש בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל לתחנות הכוח הצפוניות ‎


ארז בלשה. צילום אייל טואג.
הסכמי מימון מחדש בסך של כ-1.3 מיליארד שקל שיחליף את החוב הבכיר הקיים בתחנות העומד על 850 מיליון שקל
קרן התשתיות והאנרגיה, ג'נריישן קפיטל וחברת רפק תקשורת ותשתיות, דווחו היום כי תחנות הכח בבעלותן, המוחזקות על ידן בחלקים שווים, התקשרו עם קונסורציום של גופים מממנים מובילים בהובלת בנק מזרחי בהסכמי מימון מחדש בסך של כ-1.3 מיליארד שקל שיחליף את החוב הבכיר הקיים בתחנות העומד על 850 מיליון שקל. הסכמי המימון הינם ל-20 שנה, והם במתווה מימון פרויקטלי עם קונסורציום של תאגידים בנקאיים וגופים פיננסיים מקומיים להעמדת מימון בתנאי 'לימיטד-ריקורס'.

סכום המימון ישמש את התחנות רמת גבריאל ואלון תבור לצורך פירעון מלוא החוב הבכיר הקיים שלהן שעומד על כ-850 מיליון שקל , פירעון מלוא הלוואת המזנין שהועמדה לתחנות הצפוניות על ידי ג'נריישן קפיטל שעומד על כ-150 מיליון שקל, ביצוע השקעות שוטפות מסוימות, וכן החזר השקעה מהותי נוסף לבעלי המניות, שצפוי לשמש בין היתר לרכישת התחנות הכח אשקלון ושורק והיתר לחלוקה בין בעלי המניות ג'נריישן קפיטל ורפק תקשורת ותשתיות.

הכספים הצפויים להתקבל בג'נריישן במסגרת פירעון מלוא הלוואת המזנין שהעמידה ג'נריישן לתחנות הצפוניות בסך של כ-151 מיליון יהוו מקור למימון השקעותיה הבאות.

המימון מחדש מאפשר לרפק תקשורת ותשתיות להמשיך לבצע השקעות מבלי להגדיל את סיכוני האשראי ברמת הסולו.

יצוין, כי לאור ההשבחות שבוצעו בתחנות הצפוניות בשנה החולפת, שכללו בין היתר את החתימה על התיקון להסכמי התחנות הצפוניות לרכישת גז טבעי, היקף החוב החדש גבוה מהותית מהיקף החוב הישן, ובהתאם ביכולתן של התחנות הצפוניות להגדיל מהותית את היקף החזר ההשקעה לבעלים בדרך של החזר הלוואת בעלים. לאור זאת, צפויה השפעה חיובית מהותית מאוד על שווי רפק אנרגיה.

ארז בלשה, מנכ"ל וממייסדי ג'נריישן קפיטל: "הסכמי המימון מחדש בתחנות הכוח הצפוניות הם אבן דרך משמעותית נוספת ביצירת הערך עבור המשקיעים בג'נריישן קפיטל. משמעות ההסכמים עבור ג'נריישן היא רבה, שכן מדובר בהחזר של חלק ניכר מההשקעה שביצענו בתחנות הצפוניות לאחר בדיוק שנתיים של בעלות בתחנות ופעילות השבחה עניפה. ההסכמים מאפשרים למעשה את השלמת עסקת הרכישה של התחנות החופיות, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, מבלי שנדרשת הזרמת הון נוספת מצד ג'נריישן, ולצד זאת, החזר הלוואת המזנין של ג'נריישן בסכום של 150 מיליון שקל והחזר מהותי נוסף לבעלי המניות".

רוני אורן, מנכ"ל רפק תקשורת ותשתיות: "אנו שמחים על הסכמי המימון מחדש, שיאפשרו לרפק תקשורת ותשתיות להמשיך לקדם השקעות חדשות עליהן עובדת הנהלת החברה בחודשים האחרונים. המימון מחדש הינו פרי של הבשלת התחנות הצפוניות שהגיעו לשלב יצור של חשמל וקיטור. בעקבות תחילת היצור הוחלפו ההלוואות הישנות והלוואת המזנין ששיקפו את סיכוני הפרויקט טרום ההפעלה וטרום חתימה על הסכמי הגז החדשים. החלפת ההלוואות מעידה על האמון של המממנים ביכולות של הקבוצה. שני המהלכים האחרונים שביצענו בחברה מורידים את עלות הדלקים ועלות המימון ובכך מאפשרים את הצפת הערך של התחנות הצפוניות עבור רפק אנרגיה. בנוסף, המימון מחדש מאפשר לרפק תקשורת ותשתיות להמשיך לבצע השקעות מבלי להגדיל את סיכוני האשראי ברמת הסולו."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il