TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פרויקט הרוח "עמק הבכא" של אנלייט ברמת הגולן יגדל ל- 109 מגה וואט


אנלייט
הפרויקט נמצא בשלבי הקמה אחרונים, צפוי להתחיל לפעול בחודשים הקרובים ויספק חשמל נקי למעל 40,000 משקי בית
הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל צפויות לגדול בכ- 13%

אנלייט מדווחת כי קיבלה הודעה לפיה רשות החשמל העניקה לחברת פרויקט "עמק הבכא" אישור תעריף ואישור בדבר עמידה בכל התנאים לסגירה פיננסית עבור הגדלת הספק החווה ב- 12.8 מגה וואט נוספים, קרי, מ- 96 מגה וואט לסך של כ- 109 מגה וואט, וזאת באמצעות הקמת 4 טורבינות נוספות בשטחי החווה, כך שהחווה המוגדלת תכלול 34 טורבינות רוח.
על פי האישור שהתקבל, תעריף המכירה לרשת החשמל בגין ה- 12.8 מגה וואט הנוספים יעמוד על 28.19 אגורות לקוט"ש צמוד למדד המחירים לצרכן, ובהתאם לכך התעריף המשוקלל עבור כל הפרויקט יעמוד על 34.91 אגורות לקוט"ש צמוד למדד המחירים לצרכן.
כתוצאה מהרחבת הפרויקט ובהתאם לכושר הייצור המוגדל שלו, הכנסות הפרויקט מתקבולי חשמל צפויות לגדול ב- 13% ולעמוד על סך של 115-120 מיליון שקלים בשנה ראשונה מייצגת, ולאחר מכן יוצמדו למדד המחירים לצרכן למשך תקופת הרישיון אשר תיפרס על פני 20 שנים החל ממועד הפעלת הפרויקט. שיעור ה-EBITDA הממוצע צפוי לעמוד על כ-80%. עלות הקמת הפרויקט הכוללת, לרבות הרחבתו הנוכחית, מוערכת בכ- 705-715 מיליון ש"ח.
הפרויקט מצוי בשלבי הקמה מתקדמים והרחבתו תתבצע מיידית, במסגרת לוחות הזמנים המתוכננים של הפרויקט ואינה צפויה לעכב את מועד הפעלתו אשר מתוכנן, על פי הערכת החברה, לחציון הראשון של שנת 2021. במסגרת עבודות ההקמה, עד כה הושלמו בנייתן והנפתן של 29 טורבינות רוח.
הגדלת החוב הבכיר של הפרויקט- החברה חתמה על מערך הסכמי מימון להגדלת החוב הבכיר שהועמד לה ביולי 2018 על ידי קונסורציום מלווים בראשות בנק הפועלים בע"מ ובשיתוף קבוצות הפניקס והראל. מסגרת החוב הנוספת הינה בהיקף של כ- 50 מיליון שקלים במתווה Non-Recourse (ללא זכות חזרה לבעלים) ומהווה את מלוא עלות ההקמה להרחבת הפרויקט. שיעור המינוף של הפרויקט כולו יעמוד על כ- 80%.
במסגרת החתימה על הסכמי המימון להגדלת החוב הבכיר כאמור לעיל, תקופת ההחזר של ההלוואה הוארכה ל- 19 שנים ויתר תנאי המימון העיקריים נותרו בעינם.
הרחבת התקשרויות עם ספק הטורבינות וקבלן התשתיות- לצורך הרחבת הפרויקט, חברת הפרויקט מימשה את האופציות שעמדו לרשותה להרחבת הפרויקט כאמור, הן בהסכם TSA מול חברת General Electric לאספקה, הובלה לאתר, הנפה, ו- commissioning של הטורבינות והן בהסכם ה- BOP מול שותפות של חברות "מנרב" ו -"נקסטקום" לתכנון וביצוע תשתיות החשמל, התקשורת וההנדסה האזרחית של הפרויקט.


חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 1,800 מגה ואט, ומעל 2,300 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il