TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מחלקת המחקר בדויטשה בנק:: תנודתיות נוספת צפויה לאור ההגבלות הנוספות


דויטשה בנק2
מקרי ההדבקה באירופה ממשיכים לעלות. לאחר מספרי השיא בשבוע שעבר מגמת העלייה המשיכה לאורך יבשת אירופה.
גריץ היינץ- אסטרטג השקעות ראשי | 30/10/20, 10:22
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון

נקודות עיקריות:


·         מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה ממשיכים לעלות וכתוצאה מכך מדינות באירופה מטילות הגבלות נוספות.


·         סנטימנט שלילי ממשיך לשלוט בשווקים היום. תשואת אג"ח גרמניה יורדת רק מעט ומטבע היורו נחלש מול הדולר לרמה של 1.175(מינוס 0.4%).


·         מכאן והלאה הדרך להתאוששות כלכלית תהיה פחות חלקה ותנודתיות נוספת צפויה להגיע.



ההתרחשויות האחרונות


מקרי ההדבקה באירופה ממשיכים לעלות. לאחר מספרי השיא בשבוע שעבר מגמת העלייה המשיכה לאורך יבשת אירופה. גרמניה מדווחת על כ-15 אלף מקרי הדבקה ליום, צרפת כ-30 אלף, איטליה 20 אלף ומעלה, ספרד 18 אלף ומעלה והולנד עם נתון של 18 אלף ומעלה נדבקים חדשים ליום. מספר מקרי ההדבקה ליום ב-5 המדינות המאוכלסות ביותר באירופה הם כעת גבוהים יותר מאשר בגל הראשון של נגיף הקורונה במרץ ואפריל (מספר הבדיקות גם כן גבוה יותר). מחלקות טיפול נמרץ נמצאות בתפוסה גבוהה במספר מדינות כמו בלגיה, הולנד, צרפת וספרד. במהלך חודשי הקיץ נראה היה כי הנגיף  נמצא תחת שליטה כאשר מדינות אחרות כמו הודו, ברזיל וארצות הברית היו באותו זמן תחת גל הדבקות. מאז ספטמבר מגמה זו באירופה השתנה וכמעט בכל מדינה ביבשת אנו רואים עלייה במספר הנדבקים היומי.                                                                  כתוצאה ממגמה זו השווקים מודאגים מההשלכות הכלכליות של סגרים נוספים להתמודדות עם הנגיף. בתחילה ממשלות באירופה שללו את האפשרות של הגבלות וסגרים נרחבים אך לאט לאט מתווספות יותר ויותר הגבלות ספציפיות.                                                                          ממשלת גרמניה החליטה היום על הגבלות חדשות ולפיהן מסעדות וברים יהיו סגורים החל מחודש נובמבר, אך חנויות יישארו פתוחות כאשר תוכנית פיצויים לעסקים צפויה להיחשף בקרוב. ממשלת צרפת צפויה להכריז על צעדים חדשים מקיפים בקרוב גם כן. הגבלות מקומיות בצרפת כבר מתרחשות כאשר ערים מטילות עוצר לילי וגם בגרמניה ישנן הגבלות באזורים מוכי קורונה. איטליה הטילה עוצר לילי על ברים ומסעדות החל משעה 6 בערב בכל רחבי המדינה, בנוסף להגבלות נוספות מקומיות. הנתונים הכלכליים באירופה מצביעים על כך שמגזר השירותים סובל במיוחד תחת ההגבלות החדשות ואי הוודאות שגורם נגיף הקורונה (דוגמאות לכך ניתן למצוא בסקר האחרון של מדד מנהלי הרכש שפורסם לאוקטובר). 


תגובת השווקים


לאור ההגבלות החדשות קיימת דאגה לגבי ההשלכות הכלכליות שלהן ולכן השווקים באירופה מציגים ביצועים חלשים בשבועות האחרונים, כאשר הירידות האחרונות מחזירות את המדד לרמה שלהן בחודש מאי האחרון. מדד היורו סטוקס 50 רשם ירידה של 3.5% כאשר הסקטורים המחזוריים יורדים בחדות. התשואה ל-10 שנים של ממשלת גרמניה ירדה רק נקודת בסיס אחת. מטבע היורו דולר ירד לרמה של 1.175 מול הדולר(ירידה של 0.4%).


המשמעות לשווקים


לפני העלייה האחרונה במספר מקרי ההדבקה, התאוששות הכלכלה האירופאית ושוק המניות הייתה חלקה לאחר הירידה בתחילת השנה. כעת, העלייה במקרי ההדבקה מביאה לכך שהצמיחה הצפויה ברבעון ה-4 תהיה מתונה יותר לאור הסנטימנט וההגבלות החדשות. תחזית הבסיס שלנו כבר זמן מה- כי לאחר ההתאוששות כלכלית חדה ראשונה המשך ההתאוששות תהיה איטית יותר והאירועים האחרונים מוסיפים סיכונים לירידה נוספת בהתאוששות הכלכלית. לכן באירופה הצפי שלנו כי חזרה לתמ"ג של לפני הקורונה לא תהיה לפני שנת 2022.                                                            השוואת התרחיש הנוכחי עם הירידה של הרבעון הראשון השנה צריכה לעשות את ההבחנה, כי הידע על הטיפול בנגיף התקדם יחד עם המרוץ למציאת חיסון ותרופה. הצפי לחיסון כרגע הוא רק במהלך שנת 2021 כאשר לא נראה כי חיסון המוני יחל לפני המחצית השנייה של 2021. התמיכה הפיסקלית והמוניטרית קיימת כעת וההגבלות הנוספות שמוטלות ברחבי יבשת אירופה עדיין לא נחשבות  לסגר מלא לחלוטין, לכן אנו לא מצפים לקריסה בתמ"ג שאירעה ברבעון השני של 2020.


בנוסף כלכלת סין גם נראית חזקה כרגע וישנן עדויות שסגרים והגבלות כמו שמתרחשים כעת הם שיטה יעילה למלחמה בנגיף. יחד עם זאת הרחבה של ההגבלות לסגר מלא ומחמיר עדיין מכבידה על הסנטימנט, גם אם הצפי כי הפגיעה במגזרי הייצור והשירותים תהיה נמוכה יותר מכפי שהיה בסגר הקודם בתחילת השנה.    


הבחירות בארצות הברית בשבוע הבא והשלכותיהן מוסיפות לתחושת אי הוודאות. אירועים אלה צפויים לדחוק הצידה את העובדה, שעונת הדוחות לרבעון ה-3 טובה מהצפי. בנוסף אף על פי שהצפי כי תוכנית פיסקלית נוספת תגיע בסופו של דבר לתמוך בשוק, ייתכן והיא תיקח יותר זמן מכפי שציפו.


לסיכום: הגבלות חדשות לאור נגיף הקורונה לצד היחלשות נתוני המאקרו מזכירות לנו את העובדה שלאחר עלייה חדה בהתאוששות הכלכלית הדרך להתאוששות מלאה תהיה תנודתית. ייקח לפחות בין שבועיים לשלושה עד שנראה האם ההגבלות החדשות אפקטיביות להורדת שיעור התחלואה. בהמתנה להתבהרות המצב ואי הוודאות השווקים יחוו תנודתיות נוספת. 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il