TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

למרות הירידות בבורסה: הצלחה להנפקת סמארט אגרו, שותפות להשקעה בתעשיית האגרו-טק


עומרי רוטמן- מנכ"ל סמארט אגרו
ביקושי יתר של כ-50% בהנפקה של סמארט אגרו, שותפות מו"פ להשקעה בחברות אגרו-טק >>> השותפות גייסה 26 מיליון ₪ ההנפקה הוצעה באמצעות לאומי פרטנרס חתמים עמרי רוטמן, מנכ"ל סמארט אגרו: "למרות היום המאתגר, הציבור מאמין באגרו-טק ובהייטק הישראלי"

חרף הירידות בבורסות העולם, הבעת אמון גדולה לאגרו-טק הישראלי בבורסה: סמארט אגרו, שותפות המו"פ הראשונה בתחום בבורסה, סגרה את ההנפקה בהצלחה עם ביקושי יתר של כ-50%. סמארט אגרו גייסה 26 מיליון ₪, כאשר 5 מיליון ₪ מהם מהשותף הכללי. ביקושי ההזמנות עמדו על כ-31 מיליון ₪, מהם גויסו כאמור 21 מיליון ₪. ההנפקה בוצעה באמצעות לאומי פרטנרס חתמים.


האגדים במכרז הוצעו לציבור במחיר מינימאלי של 1,000 ₪, ונקבעו במכרז על מחיר של 1,060 ₪. התמהיל של המשקיעים כלל משקיעים אסטרטגיים, גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים מהציבור.


עמרי רוטמן, מנכ"ל סמארט אגרו: "למרות התקופה והיום המאתגר, ההנפקה והביקושים מעידים כי הציבור  הישראלי מאמין באגרו-טק הישראלי. אני שמח שגם גופים מוסדיים השתתפו בהנפקה. התמהיל של המשקיעים כלל משקיעים אסטרטגיים, גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים מהציבור. אני מאמין שבאמצעות האגרו-טק הישראלי נביא להיכרות רבה יותר של הציבור עם התחום, שגם יועילו לבעלי המניות". 


ההנפקה לוותה ע"י עוה"ד איתי ברפמן ועדי רון ממשרד ד"ר זאב הולנדר.


סמארט אגרו תהיה שותפות המו"פ הרביעית שתיסחר בבורסה הישראלית, והראשונה בתחום האגרו-טק.


את סמארט אגרו מוביל צוות ניהולי בעל ידע נרחב בתעשיית האגרו-טק והתעשיות המשיקות לה: מנכ"ל סמארט אגרו, עמרי רוטמן, הוא בעל ניסיון של 25 שנה בתעשיית ההייטק וההון סיכון, כמחצית מהן בחברות אגרו-טק, עם רקע נרחב בכספים. בעברו שימש, בין היתר, כסמנכ"ל הכספים של חברת קיימא ביו אגריטק ממושב שרונה שבגליל, כסמנכ"ל הכספים של קרן ההון סיכון אתגר שניהלה בעבר כ-200 מיליון דולר, וכן הוביל וניהל הנפקות, מיזוגים ורכישות בישראל ומחוצה לה. כסמנכ"לית הכספים ופיתוח עסקי של השותפות מכהנת רו"ח לימור סטולר, עד לאחרונה המנכ"לית של Rootility שפיתחה שיטה לשיפור שורשי הצמח, וקודם לכן כסמנכ"לית הכספים של חברת רוסטה גרין אותה הובילה להנפקה בבורסה בתל אביב ויותר מאוחר למכירתה לענקית הזרעים מונסנטו.


יו"ר הדירקטוריון, ארז מלצר, הוא בעל ניסיון ניהולי של מעל 30 שנה, ובעברו מנכ"ל גדות כימיקלים, מנכ"ל אפריקה ישראל ומנכ"ל נטפים. בשנים האחרונות משמש מלצר בתפקיד יו"ר פעיל של המרכזים הרפואיים של "הדסה ובמקביל מתרכז בהשקעה וניהול תחומי האגטרו-טק והביומד. 


סמארט אגרו מתכננת להתמקד בחברות אגרו-טק מהשוק הישראלי שנחשב לחדשני כשמדובר בטכנולוגיות לתעשיית החקלאות, בין היתר בזכות הרקע החקלאי הרחב של היזמים, מוסדות אגרונומיים ברמה בינלאומית (הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, הטכניון ומכון וולקני), נגישות לטכנולוגיות מתקדמות מהמערכות הביטחוניות, מיקום גיאוגרפי ייחודי ומבנה טופוגרפי המאפשר במרחק מאוד קצר סביבות גידול שונות. בישראל, נציין, יש כיום כ-440 חברות אגרו-טק, לפי מאגר המידע של Startup Nation Central.


סמארט אגרו כבר בחרה את ההשקעה הראשונה שלה: קאנבריד (CanBreed) שהוקמה בתחילת 2017 ומפתחת גנטיקה משופרת של זרעים, וזאת על בסיס טכנולוגיית עריכה גנטית שנקראת CRISPR. CRISPR היא הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מבין כל טכנולוגיות ה-NBT (New Breeding Techniques) המשמשות את תעשיות האגרו-טק להשבחת יבולים חקלאיים. רק לאחרונה שתי המדעניות שפיתחו אותה זכו בפרס נובל לכימיה לשנת 2020 על פועלן זה. טכנולוגיית  CRISPRמאפשרת חיתוך מדויק של הדנ"א של הזרע, במטרה להשתיק או להפעיל גנים. לכן, יש לטכנולוגיה פוטנציאל עצום בתחומי הרפואה והחקלאות. את טכנולוגיית CRISPR מיישמת קאנבריד על מגוון גידולים חקלאיים (ירקות וגידולי שדה) ובכלל זה זרעי קנאביס רפואי ותעשייתי.


שווקי היעד אליהם פונה קאנבריד נאמדים במיליארדי דולרים, והיא תביא פתרון לצרכים רבים, החל מהצורך להתאים את מבנה הצמח לקטיף מכני, להגדיל את תכולת החלבון שלו ולהתאים את הגידול שלו לאקלים המשתנה. במקרה של שוק הקנאביס, החברה מציעה פתרונות לכל פלחי השוק: החל מקנאביס רפואי, דרך קנאביס תעשייתי וכלה בזני קנאביס עם פרופיל כימי ספציפי המתאים לתעשיית הפארמה. קאנבריד תשיק את מוצר הבטא שלה לשוק זה עד סוף השנה הנוכחית. סמארט אגרו מתכננת להשקיע 2 מיליון דולר בחברה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il