TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דור אלון משיקה רשת קמעונאית בפורמט חדש


צילום: טל פלינט
למרות הקורונה הסתכם ה-EBITDA של דור אלון ברבעון השני של 2020 לכ- 118 מיליון ש"ח לעומת כ- 105 מיליון ש"ח, אשתקד

דור אלון ממשיכה לפתח את תחום הקמעונאות ומשיקה השבוע רשת בפורמט קמעונאי חדש של "מיני סופר אלונית". הרשת בפורמט החדש מונה כ-50 סניפים מקרית שמונה בצפון ועד צוקים שבערבה ותמשיך להתפתח בקצב מואץ בתקופה הקרובה. קמפיין שיווקי להחדרת המותג החדש יושק הערב בערוצי הטלוויזיה והאונליין.

פורמט ה"מיני סופר אלונית" פותח כמענה לצורך של הלקוחות, כפי שעלה ממחקרי שוק וסקרים שערכה דור אלון. בהתאמה להעדפות הקהל, מציע מיני סופר אלונית ללקוחות מגוון מרשים של כ-4,000 מוצרים - לעומת כ- 1,500 מוצרים בחנות נוחות. חנויות הרשת פתוחות 24/7 וכפי שהרשת האחותam:pm מאפשרת לתושבי ת"א והמרכז ליהנות מהאפשרות לבצע את הקניות לבית בכל שעות היממה, כך יוכלו עתה גם תושבים בכלל רחבי ישראל ליהנות מקנייה מהירה של מבחר המוצרים – החל ממגוון לחמים ומאפים, פירות וירקות טריים, מוצרים קפואים כולל בשר ועד טואלטיקה. הרשימה המתעדכנת של מרכולי מיני סופר אלונית מופיעה באתר דור אלון http://www.doralon.co.il.

ישראל יניב, יו"ר דירקטוריון החברה מציין, כי "בהמשך לאסטרטגיית הגיוון של תחומי הפעילות, המשתקפת ביציבות במקורות התזרים והרווחיות, ומייצרת לחברה איתנות פיננסית גבוהה. כך, למרות הקורונה הסתכם הEBITDA- של דור אלון ברבעון השני של השנה לכ- 118 מיליון ש"ח לעומת EBITDA של 105 מיליון ש"ח, בתקופה המקבילה אשתקד.


ה-EBITDA המתואם (בנטרול הפסדי מלאי, הכנסות/הוצאות אחרות והשפעת IFRS 16) הסתכם לכ-65 מיליון ש"ח בדומה לרבעון המקביל אשתקד". יניב מדגיש, כי במקביל להמשך הפיתוח העסקי, הנהלת החברה נקטה גם במהלך הרבעון ולאחריו בצעדים הדרושים לשימור יתרות הנזילות והגמישות הפיננסית הגבוהה של החברה, באמצעות שימור של מסגרות אשראי בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח וגיוס חובות לזמן ארוך בהיקף של כ -370 מיליון ש"ח מהבנקים ומשוק ההון, בתנאים דומים לטרום תקופת הקורונה."

עמית זאב, מנכ"ל דור אלון, אומר כי "המהלכים שנקטנו מיד עם פרוץ משבר הקורונה, באו לידי ביטוי בתוצאות הרבעון, והביאו לצמצום ניכר בהיקף השפעת המשבר על החברה. החל מחודש יוני אנו עדים להתאוששות מהירה וחזרה לצמיחה בהיקף מכירות הדלקים, חנויות הנוחות והחנויות העצמאיות. מגמות אלו מעניקות לנו רוח גבית להמשך תנופת הפיתוח העסקי של החברה. אנו צופים כי עד 2021 תשלים דור אלון פתיחה של כ-10 מתחמי תדלוק חדשים.


אנו מחזקים את פעילות קמעונאות המזון של הקבוצה בחנויות נוספות של רשת am:pm, בהרחבת פעילות ה- e-commerce" וכן נשלים עד סוף השנה הסבה של 60 סניפי אלונית לפורמט "מיני סופר". הפורמט החדש שלנו עונה על צורך מובהק של הציבור וכל סניף מיני סופר שנפתח מוכר כמעט מהיום הראשון 30% יותר מהיקף המכירות באותו סניף כשפעל במתכונת של חנות נוחות".

מדוחות הרבעון השני של 2020 שפרסמה דור אלון, עולה עוד, כי:
מכירות הדלקים – דור אלון פתחה את השנה עם צמיחה של כ-4-6% במכירות הדלקים (טרום תקופת הקורונה) ובמהלך חודשים מרץ אפריל ספגה ירידה של עד כ-50% במכירות הדלקים בעקבות הסגרים שהושתו על המשק עם חזרת המשק לשגרה החברה מדווחת על חזרה לאותו היקף מכירות בחודש יוני כאשתקד ובחודש אוגוסט החברה כבר מדווחת על חזרה לצמיחה של כ-7% ביחס לאשתקד , החברה פתחה 2 מתחמים חדשים בחודשים האחרונים וצפויה להשלים פתיחה של כ-10 מתחמים חדשים עד סוף 2021.

המכירות ברשת החנויות am:pm גדלו ברבעון השני של 2020 לכ- 122 מיליון ש"ח עם זינוק במכירות המקוונות. סך המכירות למ"ר בחנויות הרשת, הגיע ב-12 החודשים האחרונים לכ-53 אלף ש"ח וסל הרכישה המקוונת הממוצע עמד על כ-241 ש"ח.

ההכנסות מפעילות הגפ"מ הושפעה לחיוב מהגידול בתיק לקוחות הגפ"מ הביתי לכ-153 אלפי לקוחות, לעומת כ-137 אלפי לקוחות בסוף שנת 2019, זאת בעקבות השלמת רכישת חברות גרין גז וכלבו גז. עם זאת, השפעה זו קוזזה על ידי בעקבות הירידה במכירות הגפ"מ לתעשייה ולעסקים בעקבות משבר הקורונה.
הרווח הגולמי ברבעון השני של 2020 הסתכם לכ-226 מיליון ש”ח לעומת כ-236 מיליון ש”ח, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי בנטרול רווחי המלאי ברבעון הסתכם לסך של כ- 212 מיליון ש"ח. הקיטון ברווח הגולמי נובע מהירידה במכירות הדלקים ובחנויות הנוחות במהלך החודשים אפריל – מאי כתוצאה מהמגבלות שהוטלו על המשק ועל התנועה בפרט עם פרוץ משבר הקורונה, קיטון אשר קוזז בחלקו כתוצאה מרווחי מלאי גבוהים יותר ברבעון הנוכחי.

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2020 הסתכם לכ-96 מיליון ש"ח לעומת כ-126 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי המתואם של החברה ( בנטרול רווחי המלאי ,הכנסות/הוצאות אחרות שערוך נדל"ן ו-IFRS 16) הסתכם לסך של כ-35 מיליון ש"ח לעומת 40 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ומשקף את הירידה במכירות הדלקים וחנויות הנוחות עקב משבר הקורונה מחד ומאידך – את הפעולות שנקטה הנהלת החברה לצמצום הפגיעה של מגיפת הקורונה.

הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם לכ-53 מיליון ש”ח, לעומת רווח של כ-85 ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המתואם (בנטרול הפסדי מלאי, הכנסות/הוצאות אחרות שערוך נדל"ן והשפעת IFRS 16) הסתכם לסך של כ-13 מיליון ש"ח, לעומת רווח של כ-26 מיליון ש"ח, בתקופה מקבילה אשתקד.

שווי הנדל"ן של קבוצת דור אלון ליום 30.6.2020 עומד על כ-780 מיליון ש"ח, לאחר הצפת ערך של כ-45 מיליון ₪ (לפני מס) בשווי פרוייקט אלוני ים. הפרוייקטים בהקמה ממשיכים על פי תוכניות העבודה. החברה ממשיכה לבחון את האפשרות העברת הנדל"ן העיקרי של החברה, למעט מתחמי התדלוק, לרבוע כחול נדל"ן בתמורה להקצאת מניות רבוע כחול נדל"ן, מהלך שככל שיימצא נכון לחברה יובא לאישור בעלי מניות המיעוט באספה הכללית של החברה.

נזילות וגמישות פיננסית גבוהה – יתרות הנזילות של החברה ליום 30.6.2020 עומדות על כ-300 מיליון ש"ח, ולחברה מסגרות אשראי חתומות בהיקף של כ-700 מיליון ש"ח. לאחר תאריך המאזן גייסה החברה אשראי לזמן ארוך בהיקף כולל של כ-370 מיליון ש"ח מהמערכת הבנקאית ומשוק ההון.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם לכ-137 מיליון ש"ח. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 40 מיליון ש"ח . ההון של החברה ליום 30.6.2020 עומד על כ- 1.12 מיליארד ש”ח, כ-23% מסך המאזן.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il