TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל ביטוח ופיננסים: בישראל נרשמה עלייה זניחה כביכול בשיעור האבטלה


עפר קליין. קרדיט צילום: יונתן בלום
בשל הבדלים בהגדרות אנו מצפים ביום שישי לנתון אבטלה דו ספרתי בארה"ב
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:
בישראל נרשמה עלייה זניחה כביכול בשיעור האבטלה. בשל הבדלים בהגדרות אנו מצפים ביום שישי לנתון אבטלה דו ספרתי בארה"ב.

שיעור האבטלה הרשמי למרץ עלה קלות ל-3.4 אחוזים (3.2% בגילאי 24 עד 65), אך כמובן שהנתון לא משקף את התמונה המלאה. מספר המובטלים הרשמי נמוך מהדיווחים של לשכת התעסוקה של מעל למיליון דורשי דמי אבטלה. ההבדלים נובעים מהגדרת האבטלה: מכיוון שמרבית המועסקים שהוצאו לחופשה כפויה ללא תשלום, ועדיין מקבלים תשלום מהביטוח הלאומי, נחשבים נעדרים זמנית ממקום העבודה (קרוב ל-900 אלף במרץ), ולא מובטלים (אלא אם הם מעריכים בסקר שהם לא יחזרו לעבודה). בנוסף, מספר המשרות הפנויות ירד כצפוי במרץ בקרוב לחצי, וחזר לרמה שנרשמה לפני כעשור. הירידה החדה במספר המשרות הפנויות צפוי לתמוך בירידה בשכר בביקושים ובמחירים בחודשים הקרובים.

מעבר לאוקיאנוס, בארה"ב צפוי להתפרסם ביום שישי דו"ח התעסוקה לחודש אפריל – אנו מצפים לשיעור אבטלה דו סיפרתי.


מספר המובטלים הרשמי בארץ נמוך משמעותית מהדיווחים של לשכת התעסוקה (מעל למיליון דורשי אבטלה). ההבדלים נובעים מההגדרה של הלמ"ס לאבטלה. בחודשים הבאים נראה גם עלייה חדה בשיעור האבטלה.
ההקלות בהגבלות תרמו להתאוששות ניכרת בפעילות בחלק מהענפים לצד עלייה בשוק הדירות לשכירות.
הרבעון הראשון באירופה היה בין הגרועים ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. למרות זאת, שיעור האבטלה כמעט ולא זז (עדיין) בשל סבסוד עצום של הממשלות.
הבנק המרכזי בגוש האירו המתיק את ההלוואות לבנקים, והכלכלן הראשי רמז שהבנק לא מתכוון לאפשר עלייה מהירה במרווחים בתשואות אג"ח.

הרבעון הראשון בארה"ב היה חלש, הרבעון השני ישבור שיאים שליליים בעיקר בשל הירידה בהוצאות הצרכן. אנחנו מצפים לשיעור אבטלה דו ספרתי ביום שישי הקרוב.

לסקירה המלאה מקרו כלכלית של כלכלני הראל ביטוח ופיננסים


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il