TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מסע"ת משותפת להסתדרות ולנשיאות המגזר העסקי בנושא משבר הקורונה


צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אנחנו על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית"
בר-דוד אמר את הדברים במסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי, בהמשך להנחיות האחרונות של משרד הבריאות וההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה *** יו"ר ההסתדרות קרא לממשלה להתעורר ולרה"מ להתחיל לנהל את האירוע ולעבוד בשילוב ידיים עם ההסתדרות והמעסיקים *** יו"ר המגזר העסקי בפועל, דובי אמיתי: "מצפים שהמדינה תתייצב, תכניס את היד לכיס ותסייע לנו להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה"

"אם הממשלה לא תתעורר ורה"מ לא יתחיל לנהל את האירוע ולעבוד בשילוב ידיים עם ההסתדרות והמעסיקים, אנחנו נהיה על סף יום כיפור של הכלכלה הישראלית. אני חרד לגורל המשק והחברה הישראלית", כך אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במסיבת עיתונאים מיוחדת של ההסתדרות ושל נציגי המגזר העסקי שנערכה היום בעקבות ההנחיות האחרונות של משרד הבריאות וההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה.

בר-דוד הוסיף: "המשק הישראלי נמצא במגה-אירוע, הוא מדמם. חברות ענק עומדות על סף קריסה. החלו כבר פיטורי עובדים והוצאת אלפי עובדים לחל"ת – דבר שפוגע ויפגע בעשרות אלפי עובדים ומשפחות במדינת ישראל. אנחנו כאן, ההסתדרות והמעסיקים, בישיבה משותפת למען הצלת המשק. מערכת הבריאות החליטה על צעדי חירום שמטלטלים את החיים של כולנו, ובצדק. אבל במקביל המערכת הכלכלית אינה מתפקדת, אלא חיה את המשבר של אתמול. שולחת אותנו לעוד ועוד דיונים, ואיננה נוקטת בצעדים. אנחנו צריכים היום מנהיגות כלכלית שתכניס את היד לכיס ותתחיל להעביר כספים, ויש כספים למדינה. יש לנו כלכלה חזקה, צריך מענקים לעסקים שעומדים בפני קריסה. כולנו פה בסירה אחת. יש לנו כלכלה אחת ומדינה אחת. המשק הישראלי זקוק בעת הזאת למנהיגות, החלטות מהירות, הזרמת כספים לעצירת הדימום. אני חושב שאם ראש הממשלה, וכבר שוחחתי איתו, לא ימנה גורם אחד שיתכלל את האירוע, אנחנו נמשיך לצלול. אנחנו באירוע מתגלגל, המשק לא יכול להחזיק יותר מ-48 שעות כפי שהדברים כיום. טיסות נסגרות, והמצב הזה מכניס כלכלות וענפים שלמים למגננה ולדימום.
רף החששות בציבור הוא גבוה ולחוץ גם כך.
ש עלי לחץ כבד לעשות מהלכים כדי שיביאו את הממשלה לקבל החלטות. אבל זה הזמן לשלב ידיים ולנסות להוציא את העגלה מהבוץ. אני חושב שרה"מ מבין את המצוקה, המסרים שהעברתי לו בימים האחרונים מובנים, ואני מחכה שהוא יתחיל לנהל את האירוע ויזרים כספים לענפים הקורסים. יש לנו בעיה קשה כרגע בענף התעופה והתיירות, והם זקוקים לעזרה ממשלתית מיידית. לא קרן הלוואות אלא מענקים. כשהיה משבר ב-2008 נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה הזרים מיליארדים לתעשיית הרכב הקורסת כדי שהכלכלה האמריקנית לא תקרוס, וזה הצליח. לא נוכל להרשות לעצמנו שבסוף המשבר, בגלל התנהלת לא נכונה, המשק וענפים יקרסו.
בנינו כלכלה לתפארת ביחד. אסור לנו לתת שהמשק וכל העשייה הזאת יקרסו בגלל אירוע כזה או אחר. ולכן זוהי שעה אחרונה וצלצול אחרון לפני קריסה מוחלטת של ענפים שלמים במשק הישראלי".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות: "אני קורא גם להקים שולחן משותף להסתדרות, המעסיקים והממשלה, על מנת לטפל במשבר. במידה והמשבר יתפוס אותנו בריאותית בהמשך של תחלואה וסגר נוסף, נצטרך לשבת ולראות איך מקדמים גם את המשבר הנוסף הזה, ואיך עובדים מהבית ומייצרים פתרונות למשק שעובד בתוך מגיפה גדולה ואני מקווה שלא נגיע לשם. אדוני רה"מ, בראש ובראשונה חייבים להציל את אל על ואת ארקיע וישראייר, עולם התיירות ובתי המלון לעבור את המשבר הזה על מנת שכולנו נוכל אחרי המשבר לחזור לכלכלה הטובה והבריאה של המדינה, ביחד המדינה, המעסיקים והעובדים".

יו"ר המגזר העסקי בפועל, דובי אמיתי: "המשבר הכלכלי כבר כאן אבל המדינה עוסקת רק במשבר הבריאותי. המגזר העסקי לא מתערב בהחלטות משרד הבריאות אבל אנחנו לא מוכנים לקבל את המשמעויות הכלכליות הנלוות לכך. המגזר העסקי הוא מנוע הצמיחה של המשק והוא הסיבה לכך שנגיד בנק ישראל דיבר על האיתנות של הכלכלה הישראלית. לממשלה יש את כל הכלים להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה וכפי שעד היום התבקשנו להיות עורף חזק ועמדנו לצד המדינה ולטובת העובדים בכל לחימה צבאית שהייתה, היום אנחנו מצפים שהמדינה תתייצב, תכניס את היד לכיס ותסייע לנו להתמודד עם אירוע בסדר גודל כזה - ההלוואות מבחינתנו זה כוסות רוח למת! אנו דורשים מהממשלה להעמיד לנו קרן הזהה לקרן מס רכוש של כ-30 מיליארד שקל למעסיקים ולהקים במיידית שולחן עגול יחד עם המעסיקים וההסתדרות על מנת להתנהל ולטפל בכל המשמעויות באופן הראוי ביותר".

נשיא התאחדות המלונות, רו״ח אמיר חייק: "אנחנו, לצערי, נמצאים בסרט אימה שחווים המלונות בישראל ומאתמול בערב אנחנו באירוע שונה לחלוטין כיוון שאתמול סגרו את התיירות לישראל ואת האפשרות לארח פה תיירים. עד אתמול בערב בדקנו מה קורה לתפוסות בארץ והמצב קטסטרופלי, בממוצע בת"א 25% אחוזי תפוסה, י-ם 25%, נתניה 25%, סובב כינרת 30%, שש מלונות בנצרת נסגרו!
"הנפילה היא נפילה חופשית ומטורפת. אני רוצה להודות לישראלים שמצביעים ברגליים וממשיכים להגיע למלונות בישראל. יחד עם זאת, אחרי ההודעות של אתמול בערב, אנחנו רואים מצב שנצטרך להיפרד מ-30,000 עובדים. אנחנו חייבים פתרון כספי מיידי. המדינה יודעת להכיל את אותו הפתרון כלכלית. בינתיים כל ההצעות שנשמעות הן פלסטר לקורונה, אנחנו לא מתיימרים להבין בבריאות הציבור, אנחנו מבינים בכלכלה וזה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני. ממשלה שיודעת להתנהל צריכה לדעת לנהל כלכלה ובריאות יחד. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תתעשת ותתחיל לפעול יחד איתנו".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "המגזר העסקי והמשק כולו עומדים לפני משבר כלכלי מהחמורים שידעה מדינת ישראל, והגיעה השעה שיפסק 'הגנון' הפוליטי. אני קורא לבני גנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו להקים מיד מממשלת חירום כלכלית וליצור תוכנית סיוע רחבת היקף למגזר העסקי במקום הצהרות על תמיכה בהיקף של 40 מיליון שקל שמשולים לאקמול הניתן לחולה סרטן. המגזר העסקי משול כעת לחולה קורונה הזקוק למכונת הנשמה שרק חבילת סיוע רחבה מאוד יכולה להציל. אנחנו צריכים 'סופרטנקר' של סיוע לעסקים.
"ענף הבנייה והתשתיות שאותו אני מייצג, הוא דוגמא בולטת לדברים האלה. הענף שלנו תלוי בחומרים, מוצרים וציוד מיובאים וברור לנו שתוך פרק זמן קצר של כחודש ייווצר פה מחסור כבד שלהם. במקביל, הממשלה תדון באפשרות סגר מלא על יהודה ושומרון. התוצאה של סגר כזה תהיה שיתוק של 70% מאתרי הבניה בישראל לקריסתם של מאות קבלנים. הממשלה חייבת לצפות קדימה ולפעול לפני שיוטל סגר שיפגע בעשרות אלפי עובדים ישראלים. כלכלת ישראל הגיעה למשבר הזה במצב מצוין לאחר שנים שבהן המגזר העסקי עשה חייל, תמך וקידם את הצמיחה של המשק בישראל. עכשיו תורה של המדינה לתמוך בנו".

נשיא לה"ב, לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל, רועי כהן: "מדינת ישראל היא מדינה אחת לשני עמים: מדינה אחת לעובדים שמועסקים בארגונים ומדינה שנייה של עצמאים שקורסים. אנחנו בחג פורים וממשלת ישראל עושה בימים האחרונים רק רעש כמו הרעשן בלי החלטות אמיצות. אני קורא לכל העצמאיים לבוא ולסגור את הכניסה לכנסת ביום השבעתה. כולם עסוקים בפוליטיקה ולא בניהול המדינה והעצמאיים ממשיכים לשלם את המחיר. חצי מיליון איש הם לא פלסטר של המדינה. אנחנו לא צריכים הלוואה אלא קרן פיצויים, דחיית תשלומי מסים ומע"מ וקיזוז מסים לאחור כי יש פה ציבור שקורס לתוך עצמו".

יו"ר ארגון החברות לאספקת שירותי משאבי אנוש, אורית בנבנישתי: "יש לנו עשרות אלפי עובדים, מטפלים, מלווים לנכים בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום. על המדינה חלה חובה ראשונה לבצע תשלומים בזמן, לתת פיצוי בגין ימי הבידוד ולהקל על הרגולציה בימים אלה".

יו"ר ארגון חברות האבטחה, דוד לוי: "עד לפני מספר ימים הועסקו בענף האבטחה בישראל 100,000 אנשי אבטחה. נכון להיום, עשרות אלפי מאבטחים מצויים מחוץ למעגל העבודה. השבתה של גופים כנתב"ג, מעברי הגבול היבשתיים, מופעי ספורט בידור ואירועים, הפסקת טיולים של בתי הספר, הקפאת משלחות תגלית מחו"ל וגופים רבים נוספים, צמצום האבטחה במלונות במשרדי ממשלה בגופים ציבוריים ופרטיים, הביאו כאמור להפסקה לאלתר של העסקת מאבטחים. וזהו רק אקורד ראשון. חלילה השבתת מוסדות החינוך ומוסדות אחרים, אף תחמיר את המצב. על חברות האבטחה מוטלות עלויות אדירות בשימור הכשירות המבצעית של אנשי האבטחה, והן תהיינה חייבות להמשיך ולשמור על כשירות זאת גם כלפי אלפי המאבטחים הנמצאים בביתם. על חברות אבטחה קטנות ובינוניות, מרחפת סכנת סגירה אמיתית, מה עוד שהן חסרות סיכוי לקבלת אשראי בנקאי. מערך האבטחה האזרחי הינו הכרח לביטחון הציבור, וככזה מחויבת בו תמיכה ממשלתית להמשך תפקודו".

יו"ר ארגון חברות הניקיון בישראל, עו"ד אילן שמעוני: "חברות הניקיון עומדות ראשונות בחזית המאבק למען בלימת הנגיף בניקוי וחיטוי במקומות עבודה רבים במגזר הציבורי והפרטי תוך כדי נטילת סיכון רפואי. ככל שהפעילות העסקית הכלכלית של חלקים גדולים במשק הישראלי נבלמת, ישנה השפעה ישירה על הפעילות של חברות הניקיון אשר מלבד צמצום דרמטי ומיידי בהעסקה בפועל של עובדי הניקיון במקומות העבודה, הרי שהמשך עבודתם של מעגלים נוספים בניהול, פיקוח ומטה מוטל בסיכון גבוה. מצב זה יביא לסחרור כלכלי מהיר, פגיעה קשה בתזרים המזומנים והעמקת מוסר התשלומים הירוד ממילא של חלק ממזמיני השירותים".

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן: "בענף היהלומים ישנה ירידה של 50% בשיווק יהלומים לחו"ל מכיוון שכל המזרח, סין, הונג קונג, יפן ועוד משותקות. חברות מותגים באירופה ובארה"ב צמצמו את הייצור ב-50% בעקבות הסגר במזרח. חברות ישראליות שהיו להם משרדים בהונג קונג או בסין סגרו את המשרדים והחזירו את העובדים לארץ. במידה והמגיפה תתפשט הצפי שהענף יגיע ל-70% שיתוק".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il