TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"התרופה" לקורונה: סבלנות, פיזור רחב מאוד ו...ריבית אפס

ההתפתחויות סביב נגיף הקורונה ממשיכות להיות הגורם הדומיננטי לתנודות בשווקים, ידיעות על חזרה הדרגתית לשגרה במחוזות מסוימים בסין ועל התמתנות במספר הנדבקים במחוז חוביי ומנגד על עלייה במספר החולים בדרום קוריאה ובמדינות נוספות הובילו לתנודות בשבוע החולף ■ השבוע, הודעת ריבית בישראל. הצפי ללא שינוי, אך להערכתנו הסיכויים להפחתת ריבית בחודשים הקרובים עלו

מה עושים השבוע?

1. מניות- אחרי "הרעשים" נשאר עם כלכלה צומחת בצורה מתונה וריבית נמוכה. מתמקדים במניות ישראל ובסקטור הציוד הרפואי בארה"ב

הידיעות החיוביות והשליליות סביב נגיף הקורונה ממשיכות להשפיע על התנודתיות בשווקים כשהעליות במהלך שבוע שעבר התחלפו בירידות בעקבות ידיעות בסוף השבוע על עליה במספר הנדבקים בדרום קוריאה באיטליה ובמדינות נוספות. מדד ה S&P500 ירד בשבוע האחרון 1.3%- ומתחילת השנה עלה ב 3.3%+ ומדד הנאסד"ק ירד בשבוע האחרון 1.6%- אך מתחילת השנה עלה כבר 6.7%+

במבט קדימה, לאור הצעדים שנעשים גם הגלובליים, וגם מצד הממשל בסין ולאור הידיעות החיוביות אודות ההתמתנות בקצב הנדבקים בחוביי שבסין והדיווחים על חזרה הדרגתית לפעילות במחוזות מסוימים בסין, אנו ממשיכים בשלב זה להעריך כי ההשפעה תהיה בטווח הקצר בלבד והכלכלה העולמית תשוב למצבה ערב התפרצות הנגיף. בתיקי ההשקעות אנו ממליצים להמשיך להיערך באמצעות הגדלת חשיפה לישראל, שחשופה פחות לאירועים האחרונים ביחס לעולם ומצטיינת בסטיית תקן נמוכה יחסית.


בנוסף, מומלץ לפעול במישור הסקטוריאלי ע"י הקטנת החשיפה לסקטורים שהושפעו בצורה משמעותית מהנגיף כמו תעופה, תיירות ותעשייה ומנגד, הגדלת חשיפה לתחומים שיש להם יתרונות במיוחד במצבים כמו אלה שנוצרו בעקבות התפרצות השפעת בסין. מניות הציוד הרפואי הן דוגמה לסקטור מתאים לתקופה לא רק בשל המוצרים שמייצרות החברות (ציוד לחדרי ניתוח, מסכות וכו') אלא גם בזכות העובדה שמדובר בחברות שנהנות מביקוש צומח ורגולציה מקלה. בנוסף, יש לוודא בתקופות כאלו שיש פיזור רחב מאוד ברכיב המנייתי ולהימנע מאחזקה של שיעור גבוה במניה בודדת.

בישראל, עונת הדו"חות ל-2019 נפתחה כשלצד תוצאות השנה שעברה, פרסום יעדי החברות לשנת 2020 תיתן תמונה טובה יותר שתשפיע על ביצועי המניות בשנה הקרובה.

2. אג"ח בארץ- נערכים לתקופת המדדים הגבוהים; אג"ח מדינה ממזער תנודתיות בתקופה כזו
אג"ח דולרי- עקום האג"ח האמריקאי שטוח/הפוך, פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות מהוות פתרון

בשבוע שחלף נרשמה מגמה מעורבת עם ירידות שערים קלות בחלק הקצר והבינוני של העקום ועליות שערים בחלקו הארוך. על רקע ירידת התשואות החדה בארה"ב בסוף השבוע הפער השלילי בין אג"ח ממשלת ישראל ל 10 שנים לאג"ח המקבילה בארה"ב הצטמצם ל 73 נקודות. עקום האג"ח הישראלי ממשיך להיות תלול בהשוואה לשוקי האג"ח ברוב העולם המפותח והעובדה כי ישראל צפויה להצטרף למדד האג"ח העולמי באפריל 2020, הן חלק מהסיבות לאטרקטיביות שוק האג"ח הישראלי.

בשבוע שעבר פורסם מדד המחירים לחודש ינואר שהיה שלילי, כשלפנינו עונת המדדים הגבוהים. לרוב, הרבעון השני של השנה מתאפיין במדדי מחירים גבוהים יותר עונתית והביצועים של הצמודים בולטים לטובה בתקופות אלה, כאשר לא פעם המשקיעים נזכרים באיחור. יחד עם הבחירות שבפתח והאפשרות שבשל השפעות וירוס הקורונה נראה עליית מחירים מכיוון נוסף, שווה להתחיל לבחון כבר עתה את החשיפה של הצמודים בתיק ההשקעות. בקונצרני , אנו ממשיכים להמליץ על גיוון תיק האג"ח גם בחשיפה מפוזרת של אג"ח בנקים COCO, הנהנים מדירוג אשראי גבוה (ממוצע AA-), אך בתשואה לפדיון גבוה משמעותית מהאג"חים ה"רגילים" של הבנקים. אפשרות נוספת לתקופות תנודתיות היא השקעה באג"ח קונצרני עם בטחונות איכותיות שנוטה לרדת הרבה פחות כשיש אי שקט בשווקים ולהתאושש מהר יותר.

במצב עקום האג"ח הדולרי הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– שילוב אפיקים מסייע למזעור התנודתיות בתיק

על רקע ההתפתחויות בסין ולאור התנודתיות שעלולה להגיע גם מכיוונים אחרים כמו מלחמת הסחר או הבחירות בארה"ב, חייבים לזכור כי בקבלת החלטות השקעה הדבר המרכזי שצריך להוביל זה הניתוח הכלכלי, התמדה ומשמעת.

למרות התנודתיות בשווקים בטווח הקצר, טוב לזכור כי המגמות המרכזיות בשווקים הן המשך ריביות נמוכות בעולם, אפשרות שהריבית בישראל תרד וכן כי לפי שעה לא צפוי מיתון בישראל ובארה"ב. המשמעות הנגזרת מהערכה זו היא כי בעת הזו ההחלטה הסבירה ביותר היא שמירה על הרכב תיק יציב. הדרך הנכונה להתמודד מול הלקוחות היא שילוב מרבי של אפיקי השקעה: גם אג"ח מדינה וגם קונצרני, גם שקלי וגם צמוד, גם מניות בארץ וגם בחו"ל , מגוון רחב של אפיקים תוך ניצול הקורלציה השונה ביניהם - הם המתכון המנצח לתקופה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il