TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דירוג היציבות הפיננסית של הרשויות והמועצות המקומיות של CofaceBdi


אייל ינאי מנכל משותף CofaceBDI - צילום עודד קרני
רמת השרון היא הרשות בעלת היציבות הפיננסית הטובה בישראל מבין הערים הגדולות

הרצלייה ירדה למקום הרביעי אחרי שנתיים בהן הובילה את הדרוג
ראש העין נכנסה לראשונה לחמישייה הראשונה
לוד מדורגת במקום השישי
כפר שמריהו שומרת על מקומה במקום הראשון בדרוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות

עיריית רמת השרון כבשה את המקום הראשון בדירוג היציבות הפיננסית של העיריות לאחר שעלתה מהמקום השני בדרוג אשתקד (הדירוג נערך בקרב הערים הגדולות מעל 40,000 תושבים) כך עולה מדרוג הרשויות שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוגBdiCode לשנת 2020. הדרוג ייחשף על ידי אייל ינאי מנכ"ל החברה בוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020 שתפתח היום ( 19.2 ) בתל אביב, במעמד 120 ראשי עריות מרחבי העולם.

דירוג היציבות פיננסית של העיריות והמועצות המקומיות והאזוריות בישראל מתבצע זו השנה 14 ברציפות. כלכלני CofaceBdi בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים ועוד.., בדיקת מאגר "אורות אדומים®" של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, שקים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים ועוד..., התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד... המדד מבוסס על הדוחות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

במקום השני מדורגת העיר חולון, שדורגה אשתקד במקום השלישי, במקום השלישי מדורגת ראש העין שנכנסה לראשונה לחמישייה הראשונה לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השביעי. במקום הרביעי מדורגת הרצלייה שירדה מהמקום הראשון ובמקום החמישי מדורגת נס ציונה שירדה מהמקום הרביעי אשתקד.

בחמישייה השנייה מדורגות בהתאמה לוד, שירדה מהמקום החמישי, ראשון לציון, רמת גן, מודיעין מכבים רעות, ופתח תקווה.
בעשירייה השנייה מדורגות בהתאמה כפר סבא, תל אביב-יפו, אשדוד, גבעתיים, כרמיאל, אשקלון, יבנה, הוד השרון, קריית מוצקין ורעננה.

העולות והיורדות

הרשות שביצעה את הזינוק הכי גבוה בדרוג השנה היא קריית מוצקין שעלתה 8 מקומות מהמקום ה- 27 אל המקום ה – 19. מעלה אדומים עלתה 5 מקומות מהמקום ה- 28 אל המקום ה – 23 . ראש העין, מודיעין מכבים רעות, גבעתיים וקריית אתא עלו כולן ב- 4 מקומות.
היורדת הגדולה היא עיריית נתניה שירדה 8 מקומות מהמקום ה- 23 אל המקום ה- 31, חיפה, הרצליה ורעננה ירדו 3 מקומות בדרוג.

לדברי אייל ינאי, מנכ״ל משותף בחברת CofaceBdi: "במסגרת הדרוג השנה בדקנו את היחס בין הדרוג הסוציואקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של עיר. רמת השרון המדורגת ראשונה היא העיר שבה הדרוג הסוציואקונומי של התושבים הוא הגבוה ביותר ( 9 ) ובכל העשירייה הראשונה הדרוג הסוציואקונומי אינו יורד מהציון 7 למעט העיר לוד שיוצאת דופן ומתברגת למקום השישי עם דרוג סוציואקונומי של 3 בלבד. עם זאת בעשירייה האחרונה בדרוג ( מקומות 30-40 ) הדרוג הסוציואקונומי אינו עולה מעל 6. כלומר שיש התאמה מסוימת בין מצבם הסוציואקונומי של התושבים לבין דרוג היציבות של הרשות. אולם הדוגמא של לוד מראה כי ניהול נכון יכול לשפר את יציבות העירייה למרות הדירוג הסוציו אקונומי."

כפר שמריהו המועצה המקומית היציבה בישראל

CofaceBdi מפרסמת במקביל גם את דרוג היציבות הפיננסית של המועצות המקומיות והאזוריות בישראל. מהדירוג עולה כי המועצה המקומית היציבה ביותר בישראל היא המועצה המקומית כפר שמריהו. שדורגה ראשונה גם לפני שנה. במקום השני מדורגת עומר שעלתה מהמקום השלישי אשתקד. במקום השלישי מדורגת המועצה המקומית גן רווה , שירדה מהמקום השני אשתקד. במקום הרביעי מדורגת שוהם שעלתה מהמקום התשיעי אשתקד ובמקום החמישי מדורגת סביון שעלתה מהמקום ה- 12 אשתקד.


ועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI-EXPO 2020, מתקיימת זו השנה הרביעית, עם למעלה מ- 8000 מבקרים במעמד ראש הממשלה וראשי ערים מרחבי העולם. לצד תערוכה שמציגה לראשונה את "עיר המחר"- חזון מרכז השלטון המקומי בישראל, ואספקטים שונים בעולם החדשנות המוניציפלית והניהול העירוני. הוועידה משמשת מקום מפגש לשיתופי פעולה עתידיים, להיכרות עם חברות חדשניות פורצות דרך ולדיונים בתחומי הליבה של הרשויות המקומיות בישראל כגון: חינוך, רווחה, ביטחון וחירום, כלכלה וטכנולוגיה.


בין המשתתפים הרבים שהגיעו השנה: בצלאל סמוטריץ', שר התחבורה, אמיר אוחנה, שר המשפטים, בני גנץ, יו"ר כחול לבן, עו"ד ארז קמיניץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הרב רפי פרץ, שר החינוך, אריה דרעי, שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, נפתלי בנט, שר הביטחון, רון חולדאי, ראש העיר תל אביב, רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, אביגדור יצחקי, יושב ראש מפעל הפיס, פאיז אבו סהיבאן, ראש העיר רהט, מרים פיירברג איכר, ראשת העיר נתניה, מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ד"ר ספואת אבו ריא, ראש העיר סחנין, שאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר, ניצב יגאל בר שלום, מפקד להב 433, קרן טרנר, מנכ"ל משרד התחבורה, ועוד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il