TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

המטופלים נוהרים: הניתוח שגורם לצעירים מאירופה להגיע לרמב"ם


אנבל ולובהמיר עם פרופ' אידלמן, במהלך תקופת ההחלמה ברמב"ם. קרדיט צילום: הקריה הרפואית רמב"ם.
בשקט, בשקט, הפך רמב"ם לאחד המרכזים המבוקשים בביצוע ניתוח אורתופדי חדשני שמסייע בהארכת גפיים. אחרי שעברו ניתוחים כואבים ומורכבים, צעירים מגיעים מכל הארץ ומחו"ל לביה"ח החיפאי כדי לקבל תקווה
לובהמיר סטויקוב, בן 17 מסופיה שבבולגריה, נולד עם פגם מולד שגרם לקיצור אחת מירכיו. במשך שנים עבר מספר ניתוחים, במטרה להאריך את הגפה הקצרה ולהקנות לו איכות חיים, אך נותר בסופם עם פער של שישה סנטימטרים איתו הרופאים שבארץ מוצאו לא יכלו להתמודד. לפני מספר שבועות הוא טס לחיפה, כדי לעבור ניתוח המערב שימוש בטכנולוגיה חדשה. ההליך הכירורגי שעבר ברמב"ם גרם לשינוי דרסטי במצב הירך והעניק לסטויקוב תקווה לתפקוד נורמלי של הרגל.

מדובר בהליך חדשני שנעשה במספר מצומצם של בתי חולים בישראל, ועושה שימוש במעין מסמר הננעץ בלשד העצם של הגפה המיועדת להארכה, כאשר הוא למעשה מבצע שתי פעולות: האחת – קיבוע של שבר מכוון אשר נעשה במטרה לעצב מחדש את הגפה, והשנייה – הארכה של העצם בעזרת התקן מגנטי ממחושב שנשלט באופן חיצוני.

"הרעיון הוא פשוט", מסביר פרופ' מרק אידלמן, מנהל אורתופדית ילדים בביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם ומי שמבצע את הניתוח בשיטה החדשנית, "המסמר המגנטי מכיל מנגנון שמאפשר לנו לתת פקודה ממוחשבת להתארך בכל יום. כאשר המסמר מרחיק את חלקי העצמות השבורים זה מזה, נוצר תהליך טבעי של הגוף המנסה לאחות את השבר על ידי יצירת רקמת עצם, גידים, שרירים ועצבים. המניפולציה הזו בעצם גורמת לגפה להתארך ומחליפה פרוצדורות שהיו נהוגות בעבר ואילצו אותנו לבצע ניתוחים חוזרים לתיקוני גפה מהסוג הזה. לובהמיר הוא בחור צעיר שעבר מספר ניתוחים לא פשוטים", מוסיף פרופ' אידלמן, "כעת, הניתוח שעבר ברמב"ם צפוי לפתור את הבעיה".

ההליך החדשני נכנס לשימוש ברמב"ם לפני כשנתיים, ומאז בוצע למעלה מ-25 פעמים והפך את בית החולים החיפאי למרכז רפואי עם ניסיון רב בביצוע הניתוח.

ימים ספורים לפני שהצעיר מבולגריה עבר את הניתוח ברמב"ם, הגיעה צעירה נוספת למרכז הרפואי החיפני כדי לעבור הליך כירורג אחר להארכת הגפה, הפעם היישר מברטיסלבה שבסלובקיה.
אנבל גאלובה, בת ה-15, נולדה עם תסמונת נדירה שגורמת לעיוות בגפיים שלה. בשל התסמונת, הקרויהCongenital Femoral Deficiency, , לגאלובה יש שוק קצרה ועיוותים בידיים וברגליים. במשך השנים נותחה הצעירה ניתוחים חוזרים במטרה להאריך את גפיה ולהקנות לה איכות חיים – ניתוחים שחלקם בוצעו על ידי אחד המנתחים הידועים באירופה, אך ללא הועיל. עם הגעתה לרמב"ם ניתח פרופ' אידלמן את הצעירה, במטרה לבצע תיקון של הקונסטרוקטורה בברך והארכת גפה בעזרת מקבע חיצוני.

"הניתוחים שהצעירה עברה במהלך חייה, גרמו לה בסופו של דבר לתת פריקה של הברך", משחזר פרופ' אידלמן, "כששהיתי בברטיסלבה לטובת הרצאה, פגשתי שם את האורתופד הראשי של ביה"ח המרכזי בעיר והוא ביקש ייעוץ. בסופו של דבר הוחלט להטיס את הנערה לכאן". בשני המקרים מדובר בהליכים אשר מומנו על ידי ממשלות מדינות המוצא של המטופלים.

"מדובר בהליכים שמשנים את המציאות עבור המטופלים הללו", מסכם פרופ' אידלמן, "אחרי שחיו כל חייהם עם מגבלה לא פשוטה ועברו ניתוחים מורכבים וקשים, במרחק נסיעה קצר יחסית, יש פתרון שיכול להיות התשובה עבורם. הניסיון שרמב"ם צבר בשימוש בשיטות השונות, הפך אותנו למוקד מבוקש עבור מטופלים בארץ ובחו"ל. בתוך מספר שבועות שני הצעירים הללו יתחילו ללכת ולעשות שימוש רגיל בגפיים שלהם. כשכל החיים לפניהם, יש לזה משמעות עצומה".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il