TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מדינת ישראל לא רק בוואקום שלטוני אלא גם ובעיקר בוואקום נדלני !!!


ניר שמול מנכל חברת שניר
ניר שמול מנכ"ל חברת שניר והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית: "מדינת ישראל נמצאת בוואקום נדלני גדול וקרב היום בו לא יהיו מספיק דירות ובניינים לרכישה, כתוצאה מכך מחירי הדירות יאמירו ושוק הנדלן יכנס לסחרור מטורף."
מדינת ישראל נמצאת בשנה וחצי האחרונות בוואקום נדלני. הוואקום הנדלני ניתן לזיהוי באמצעות מספר גורמים, להלן כמה מהם:
קיימת עלייה של כ-3% במחירי הנדל"ן בממוצע בישראל בשנה החולפת ובאזור המרכז קיימת עלייה של עד 10% . בנוסף, ניתן לראות כי עפ"י הערכות בשוק קיימת עלייה של כ-30% בכמות העסקאות, ברבעון האחרון של שנת 2019 ולעומת זה ניתן לראות ירידה של כ-20% בהתחלות הבנייה, עפ"י נתוני הלמ"ס.
בנוסף, קיים סימן שאלה גדול לגבי התכנית הממשלתית "מחיר למשתכן" ונוצר ריק גדול כי אין תכנית ואין ממשלה שתחליט על תכנית אחרת או שתניע את התכנית הקיימת.

עפ"י נתוני לשכת הסטטיסטיקה, בשנה החולפת נולדו כ-200 אלף תינוקות וכ-50 אלף איש נפטרו. נבנו כ-47 אלף דירות. משמעות נתונים אלו שבארץ בונים דירות לפי מספר המתים ולא לפי מספר החיים והנולדים.

מבחינה פיננסית, נעשו בשנת 2019 מספר מהלכים אשר גם הם תרמו ליצירת וואקום בשוק הנדלן כמו שיא במתן משכנתאות, ריבית מאוד נמוכה בבנקים והיעדר אלטרנטיבות והשקעה בשוק המניות. כתוצאה מכך חזרו משקיעים רבים לשוק הנדלן ואף הצליחו להתרגל למס רכישה של 8% עבור דירה שנייה או לרשום אותה על שם בני משפחה אחרים.

כל הגורמים האלו יחד, חוברים וגורמים לכך ששוק הנדל"ן, בהיותו שוק העובד על צפי ותחזיות, נמצא כרגע בוואקום גדול מאוד ולא ירחק היום שלא יהיו מספיק דירות ובניינים לכמות האוכלוסייה ההולכת וגדלה, כתוצאה מכך מחירי הדירות יאמירו ושוק הנדלן יכנס לסחרור מטורף.

כדי למנוע מצב זה על המדינה והממשלה אשר תקום בקרוב, להפשיר באופן מיידי קרקעות לבנייה, להציע תכניות אטרקטיביות ולתת תמריצים ליזמים וקבלני בנייה ולהתחיל לבנות דירות לפי מספר הנולדים ולא הנפטרים. ויפה שעה אחת קודם, שאם לא כן – הכאוס יהיה מאוד גדול!!!!


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il