TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אנלייט תרכוש מקבץ פרויקטים של אנרגיה סולארית באיטליה, המצויים בשלבי פיתוח


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
ההספק הפוטנציאלי המצרפי של צבר הפרויקטים עשוי להגיע לכ- 100-200 מגה-וואט

גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט מציין: "אנלייט ממשיכה להעמיק את פעילות פיתוח הפרויקטים שלה בשווקים מפותחים, בהם התלות ברגולציה ממשלתית פחותה משמעותית ואין צורך בסובסידיות לצורך מכירת החשמל. בכוונתנו להמשיך ולהגדיל פעילות זאת בשווקים דומים נוספים, הן בתחום הסולארי כפי שדווח היום והן בתחום אנרגיית הרוח ובסגמנטים משלימים כגון אגירה מתקדמת של אנרגיה"

אנלייט הודיעה כי חתמה על מערך הסכמים עם חברת ייזום וחברת ניהול איטלקיות לשיתוף פעולה בפיתוח מקבצים של פרויקטי אנרגיה סולארית פוטו-וולטאית באיטליה, המצויים בשלבי פיתוח ראשוניים. הפרויקטים ממוקמים בדרום איטליה, אזורים בעלי נתוני קרינה גבוהים.


להערכת החברה ההספק הפוטנציאלי המצרפי של צבר הפרויקטים עשוי להגיע לכ-100-200 מגה-וואט.
בהתאם להסכמי שיתוף הפעולה, אנלייט רכשה מספר חברות פרויקט ייעודיות, המחזיקות בזכויות בפרויקטים שהינם בעלי זכויות בקרקע להקמת המתקנים ואשר קיבלו אישורי חיבור לרשת או צפויים לקבלם בקרוב. החברה צפויה לרכוש חברות פרויקט נוספות בכפוף להשלמת בדיקות נאותות.


אנלייט תממן את יתרת פעילות הפיתוח של הפרויקטים ותשלם פרמיה מסוימת ליזמים ולחברת הניהול המקומית לפי אבני דרך בהתאם להתקדמות בשלבי הפיתוח, כך שמרבית התמורה תשולם עם השלמת הפיתוח והשגת ההיתרים להקמת הפרויקטים, לפי מפתח תמורה למגה ואט עבור הספק שהשלים פיתוח.
הפרויקטים מצויים בשלבי פיתוח ראשוניים ועל כן אין וודאות לגבי היקף התממשותם. קידומם כפוף, בין היתר, להשלמת הליכי פיתוח מורכבים. החברה מעריכה כי הפרויקטים אשר יתממשו מתוך הצבר יבשילו בהדרגה, באופן חלקי או מלא, על פני תקופה של בין שנתיים לשלוש שנים.


שוק החשמל באיטליה משקף כיום סביבת Grid Parity לאנרגיות מתחדשות ללא תלות בסובסידיות, והינו שוק משוכלל המאפשר סחר שוטף בחשמל במנגנון של בורסה. שוק החשמל האיטלקי מתאפיין במחירי חשמל גבוהים יחסית לאירופה, בין השאר בשל השימוש המהותי של איטליה בייצור חשמל בטכנולוגיות קונבנציונליות ובראשן גז טבעי, חלקו תוך שימוש במתקני LNG יקרים, וב"ייבוא" חשמל ממדינות כמו שוויץ וצרפת.


שוק האנרגיה המתחדשת באיטליה צפוי לצמוח בהיקפים משמעותיים בשנים הקרובות, לאחר שממשלת איטליה קבעה יעד לפיו 55% מייצור החשמל הכולל ייעשה באמצעות אנרגיה מתחדשת עד לשנת 2030, וזאת, לעומת כ- 30% כיום. כמו כן, איטליה החליטה להפסיק לחלוטין את פעילותן של תחנות כח מבוססות פחם עד לשנת 2025. היעדים כאמור, צפויים להיות מושגים בעיקר על ידי צמיחה משמעותית בהספק המותקן של מתקנים פוטו-וולטאים וטורבינות רוח, שעל פי הערכות, צפוי לגדול בכ-40 ג'יגה וואט נוספים לסך של 70 ג'יגה וואט, לעומת הספק קיים של כ-30 גיגה וואט.


על פי הערכת החברה, השילוב של גודל השוק, צמיחת הספק האנרגיה המתחדשת, כמו גם העלות הנמוכה שלה כיום אל מול החלופות הקונבנציונליות המייתרת את הצורך בסובסידיות, כל אלה הופכים את איטליה לשוק יעד אטרקטיבי עבורה.


בנוסף לאפשרות למכירת חשמל בשוק החופשי, חלה באיטליה רגולציית מכרזי תעריף למתקני אנרגיה מתחדשת, המיועדת בעיקר לפרויקטי רוח ללא מגבלת הספק, ולפרויקטים סולאריים הממוקמים על אדמות שאינן חקלאיות. פורטפוליו הפרויקטים הסולאריים שמפתחת החברה מורכב ממתקנים בהספקים צפויים של כ-20-70 מגה וואט לפרויקט, הממוקמים על אדמות חקלאיות. לפיכך החברה מייעדת אותם למכירת חשמל בשוק החופשי, יתכן בשילוב עם הסכמי מכירת חשמל (PPA) מסחריים.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, הנסחרת במדד תל אביב 125, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת כיום בישראל ובאירופה. בשנים האחרונות הקימה ו/או השקיעה החברה בלמעלה מ- 130 פרויקטים, בהספק כולל של מעל 650 מגה ואט. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל במתקניה הקיימים, ובמקביל מפתחת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים נוספים בעלי פוטנציאל מימוש בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il