TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון


הראל פיננסים
"המאקרו והדו"חות תומכים במניות ישראל; אופטימיות לקראת הסכם ארה"ב- בסין"
מה עושים השבוע?

1. מניות- המאקרו תומך בחשיפה מנייתית מלאה, שרובה מוקצה לישראל

ידיעות חיוביות על התקדמות בשיחות הסחר עם סין, יחד עם נתוני מאקרו מעודדים והפתעות חיוביות בעונת הדו"חות, הובילו לעליות בשוק המניות האמריקאי בסוף השבוע לרמות שיא.S&P500 עלה בכ 0.9%+ בשבוע החולף ובסיכום חודשי כ 5.3%+ ומדד Nasdaq עלה בשבוע החולף בכ 1.1%+ ובסיכום חודשי כ 6.6%+.

על רקע רמות השיא, חשוב לוודא שהחשיפה למניות בארה"ב מתמקדת במניות של חברות רווחיות, שיודעים לנתח אותן ויש להן פוטנציאל צמיחה. ניתן לבחון חשיפה לתתי סקטורים מעניינים, כמו חברות הציוד הרפואי שתוצאותיהן גם בולטות לחיוב בעונת הדו"חות.

בישראל, נתוני הצמיחה והאינפלציה החלשים יחד עם הצפי להרחבה מוניטארית וכל הגורמים החיוביים הגלובליים מספקים תמיכה בשוק המניות המקומי. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשוק הישראלי הנהנה מרמת תנודתיות נמוכה יותר משוקי מניות מרכזיים אחרים בעולם. מדד ת"א 90 ממשיך לבלוט ומציג עליה מתחילת השנה של כ 33%, בנוסף, מדד ת"א נדל"ן מציג ביצועים מצוינים עם עלייה של כ 62% מתחילת השנה, בזכות הצפי לריבית נמוכה ובשל שורת עסקאות במגזר שהובילו לעדכון כלפי מטה של שיעורי ההיוון.

בשבוע החולף נפתחה באופטימיות בתל אביב עונת הדו"חות (בעיקר החברות הדואליות) ובתקופה הקרובה היא צפויה להשפיע על ביצועי החברות. אנו ממשיכים להמליץ להקצות חלק מרכזי מהחשיפה המנייתית לישראל לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוה יותר, הכלכלה נראית טוב והריבית תישאר נמוכה עוד זמן רב.

2. אג"ח בארץ- שומרים על מח"מ בינוני; מחפשים הזדמנויות להשקעה באג"חים בדירוגים גבוהים
אג"ח דולרי- תנודתיות גבוהה מאוד בחלק הארוך ממשיכה לתמוך במח"מ קצרצר.

שוק האג"ח בישראל ממשיך ליהנות ממגמה חיובית בזכות הצפי להמשך ההרחבה המוניטארית בעולם ובישראל וציפיות אינפלציה בתחום הנמוך של היעד. האינפלציה בישראל ב 12 החודשים האחרונים היא רק 0.3% והצפי שנה קדימה הוא אינפלציה של 1.1%, מה שממשיך לספק תמיכה בשוק האג"ח המקומי. בשבוע החולף בלט בעיקר האפיק הלא-צמוד בדירוגים הגבוהים כאשר מדד תל בונד שקלי 50 מציג תשואה של 7.3% מתחילת השנה. במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר. אנו ממשיכים לשמור על חשיפה לצמודים לאור הצפי להתמודדות הממשלה החדשה שתהיה עם נושא הגירעון, אך האפיק השקלי עדיין מקבל משקל גדול יותר בתיק. ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר שעל פי התחזיות בשוק צריך להיות 0.4%+ לפחות.

על רקע התשואות הנמוכות יחסית באג"ח הקונצרני, אנו ממשיכים להמליץ לחפש הזדמנויות השקעה בדירוגים גבוהים. אחת החלופות המעניינות לבחינה בשוק המקומי בתקופה זו היא אג"ח בנקיםCOCO , המאפשר ליהנות מהשקעה באותם הבנקים המוכרים בדירוג ממוצע AA-, אך בתשואה גבוהה פי ארבעה במקרים מסויימים מכפי שניתן לקבל בחשיפה דרך מדד תל בונד צמודות בנקים. אנו ממשיכים להתמקד בקונצרני בהפחתת סיכונים ע"י התמקדות בשתי אסטרטגיות: "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון והתמקדות באג"ח מדורגות בעלות תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת.

התנודתיות החדה באג"חים הארוכים בארה"ב כפי שראינו בשבוע החולף ממחישה כי אחזקת אג"ח דולרי במח"מ בינוני ומעלה לא מתאימה לרוב הלקוחות הסולידיים. במצב הנוכחי, נכון עבור מרבית המשקיעים להמשיך להתמקד באג"ח קצרצר ושילוב פיקדונות וקרנות כספיות דולריות.

3. תיק השקעות– מתמקדים בהפחתת תנודתיות באמצעות מיקוד במדד שארפ גבוה וניצול מתאם שונה בין אפיקים

בצל התנודתיות הגוברת בחודש החולף על רקע אירועים עולמיים ונתונים כלכליים, נרצה לנהל היטב את הסיכונים בתיקים. הדרך החכמה כיום למזעור התנודתיות היא באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים. בחודש החולף ראינו מצוין את הקורלציה ההפוכה בין אג"ח מדינה למניות או בין הדולר לשאר האפיקים. בסביבה הנוכחית בה התנודתיות עולה וקיימים לא מעט גורמים משמעותיים שלא ניתנים לחיזוי, מתחדדים היתרונות של קרנות נאמנות המשלבות מספר אפיקים שכן במקרה זה התנודתיות שהלקוח מרגיש יורדת בצורה משמעותית.

תנודתיות גבוהה במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה. מכאן, מזעור התנודתיות בתיק באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים הם המתכון המנצח לתקופה. נעדיף מוצרים שהצליחו להציג לאורך זמן תמהיל נכון בין תשואה לסיכון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il