TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הנהלת חברת מקורות פתחה אמש את המסחר


אלי כהן, מנכ"ל מקורות; מרדכי מרדכי, יו"ר מקורות; ד"ר יובל שטייניץ',שר האנרגיה; יעקב קווינט, מנהל רשות החברות הממשלתיות וחני שטרית בך, סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה. צלם: סיוון פרג
החברה הנפיקה בבורסה 2 סדרות אג"ח צמודות תמורת כ- 1 מיליארד שקל. שתי הסדרות צפויות להיכנס למדדי תל-בונד בנובמבר 2019

אמש (14.7.19) פתחה הנהלת חברת מקורות את המסחר בבורסה לרגל הצטרפותה למשפחת החברות הבורסאיות.


"מקורות" הינה חברה ממשלתית אשר נוסדה בשנת 1937, במטרה לפתח את מקורות המים בישראל ולספקם לתושביה והיציאה למהלך האג"ח הסחיר היא נדבך משמעותי מהחלטת הממשלה העוסקת בתכנית לטיפול בבצורת. ההחלטה כוללת בין היתר את שדרוג מערכות המים של ישראל וביצוע העבודות הוטל על חברת מקורות.


החברה מספקת כ-80% מהצריכה הביתית בישראל וכ-70% מסך צריכת המים במדינה, שהם כ-1.6 מיליארד מ"ק מים בשנה. העשייה המגוונת של החברה באה לידי ביטוי בתחומים רבים: ניהול אינטגרטיבי בראייה כלל ארצית של מקורות המים השונים, הפקת מים ממקורות רבים, התפלה, טיפול בשפכים והשבת קולחים לחקלאות, הבטחת איכות, הגברת הגשם, תפיסת שיטפונות, ביצוע פרויקטים הנדסיים מורכבים, פיתוח טכנולוגיות מים ואבטחת המערכות לאספקת המים.


"מקורות" מדורגות מעל 15 שנים ברציפות בדירוג האשראי המקסימאלי ilAAA על ידי מעלות "Standard&Poor's ".


החברה הנפיקה בבורסה 2 סדרות אג"ח צמודות תמורת כ- 1 מיליארד שקל. שתי הסדרות צפויות להיכנס למדדי תל-בונד בנובמבר 2019.


שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "לראשונה, מקורות נסחרת בבורסה - וכולנו מרוויחים. זהו צעד חשוב במסגרת הרפורמה, שגיבשנו בשנה האחרונה בחברת מקורות, שהופכת את החברה ליעילה יותר ותחרותית מאשר בעבר. הצלחת הרפורמה תאפשר כבר בשנה הקרובה הכפלה משמעותית של תכנית הפיתוח של משק המים הארצי, מכ- 800 מליוני ש"ח בשנה לכ- 1.4 מיליארד ש"ח, תסייע למוכנות משק המים לתקופות בצורת עתידיות, לרבות המשך הקמת "המוביל הארצי ההפוך", שיאפשר להזרים מים מותפלים מהים התיכון לכנרת ולנחלי הגליל התחתון".


יו"ר "מקורות", מרדכי מרדכי: "חברת מקורות מתכבדת לפתוח את יום המסחר בבורסה בתל אביב לאחר השלמה של הנפקה מוצלחת מאוד. ההנפקה המוצלחת צפויה לסייע לחברה לעמוד ביעדי פיתוח משק המים ולהתמודד עם אתגרי הבצורת. אנו מודים למשקיעים על האמון שנתנו בנו ונערכים לביצוע ההשקעות המשמעותיות בהרחבת תשתיות המים בכל רחבי המדינה".


מנכ"ל "מקורות", אלי כהן: "זהו יום היסטורי לחברת מקורות שלאחר למעלה מ-80 שנות פעילות הופכת הבוקר לחברה נסחרת. העובדה שהחברה זכתה לביקושים הגבוהים כפי- 5 מהסכום שהתכוונה לגייס במקור מוכיחה את עוצמתה ואיתנותה של החברה, ולא פחות מכך את האמון שרוכשים לה בשוק. הגיוס נועד לביצוע תכנית השקעות משמעותית בתשתיות משק המים, בהתאם להחלטת הממשלה לטובת הגדלת היקף הפיתוח במשק המים להתמודדות עם תקופות בצורת מתמשכות".


מנהל רשות החברות הממשלתיות, יעקב קוינט: "רשות החברות מברכת על כניסתה של חברת מקורות לבורסה לני״ע וזאת כפעולה אשר תקדם משמעותית את טובת החברה בפרט והציבור הרחב בכלל. הפיכת החברה למדווחת תביא לשיפור הממשל התאגידי ותגביר את השקיפות. בנוסף, תופחתנה עלויות מימון בפרויקטים והשקעות משמעותיות למשק. התשואות האטרקטיביות לצד הביקושים הנרחבים להן זכתה החברה בהנפקות האחרונות משקפות את אמון המשקיעים במהלך".


סמנכ"לית בכירה ומנהלת המחלקה הכלכלית בבורסה, חני שטרית בך: "בשנתיים האחרונות נרשמו בבורסה בתל אביב כבר 3 חברות ממשלתיות שביצעו הנפקת חוב מהציבור באמצעות הבורסה. אנו מקווים לראות בקרוב חברות ממשלתיות נוספות שיצטרפו למהלך של גיוס מהציבור דרך הבורסה. אני מאחלת לחברת מקורות הצלחה בהמשך תוכניות הפיתוח ונקווה כי בשלב הבא החברה תנפיק גם מניות בבורסה".

















טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il