TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

קונה או מוכר דירה? מחשבון חכם בפיתוח אתר יד2 יגלה מה השווי שלה


מחשבון ידעת
המחשבון "yadata" שמבוסס על מאגר הנתונים הגדול ביותר בשוק הנדל"ן בישראל מתמחר נכסים בכל הארץ באמצעות אלגוריתם למידה

השכן שלכם מכר את הדירה ואתם רוצים לדעת בכמה תמכרו את שלכם? אתר יד2 השיק השבוע מחשבון חכם "yadata" המחשב עבור הקונים והמוכרים אומדן למחיר נכס תוך שניות באתר. המחשבון החדש מאפשר לגולשים לקבל הערכת שווי נכס על פי מאפיינים שהזינו, ביניהם ניתן למנות כתובת נכס, קומה, מס' חדרים ושטח.


כמו כן, לוקח בחישוב הכולל נתונים נוספים כמו למשל האם בנכס חניה מרפסת או מחסן? האם משופץ או זקוק לשיפוץ? לאחר שלמד את המאפיינים הייחודיים של הנכס מציג המחשבון למשתמשים את האומדן המתאים ביותר עבורו.


מרפסת או חנייה? מחקר שבוצע באמצעות האלגוריתם למידה (עליו מבוסס yadata), מעלה ממצאים מעניינים בנוגע למאפיינים אשר צפויים לעלות את ערך הנכס. לפי תוצאות האלגוריתם, מרפסת בדירה בישראל צפויה לעלות את הערך שלה ב-7.4% בממוצע.


בחלק מהערים שנבחנו, כדוגמת אשקלון, ראשון לציון ובת ים, מרפסת מעלה את ערכה מעל הממוצע. כך, אם ברשותכם מרפסת באחת מהערים האלה, סביר להניח שהדירה יקרה ב-9-10% מדירות דומות ללא מרפסת.

מתכננים שיפוץ של הדירה לפני מכירתה? עפ"י נתוני מחשבון yadata ניתן לראות כי שיפוץ דירה מעלה את הערך שלה ב-5.5% בממוצע. לעומת זאת, בתל אביב ובירושלים, בהן רמת מחירים גבוהה, שיפוץ הדירה פחות "משתלם" שכן הוא מעלה את ערך הנכס באחוז נמוך יחסית למחיר הכולל של הנכס. בתל אביב יפו, דירה משופצת יקרה ב-3% בהשוואה לדירות דומות לא משופצות ובירושלים מדובר על 3.8%.


באשקלון, לעומת זאת, שיפוץ הדירה לפני מכירתה מאוד ישתלם מאחר ומעלה את ערכה בכ-10% בממוצע.

ומה לגבי חניה? אחד מהממצאים המעניינים מראה שחניה מעלה את ערך הנכס בשיעור נמוך יחסית העומד על 3.9% בממוצע. את הסיבה לכך ניתן לייחס לכך שהיצע מקומות החניה בישראל נותן מענה לביקוש במרבית השכונות בערים הגדולות. יחד עם זאת, במקומות עם מצוקת חניה כמו מרכז העיר תל אביב ומרכז ירושלים, מחיר דירה עם חניה יעלה את ערכה באחוז גבוה יחסית – בתל אביב יפו ב-5.3% ובירושלים ב-7.6% (הסיבה לכך שבירושלים האחוז גבוה היא שמחירי הדיור שם נמוכים ביחס למרכז תל אביב).

איך עובד המחשבון? התמחור של הנכס מבוצע באמצעות אלגוריתם שרץ על מאגר Big Data המורכב מאלפי מודעות שפורסמו בלוח יד2, וכן מאגר שכולל אלפי עסקאות נדל"ן שהתבצעו בפועל. מדובר באלגוריתם שפותח לאחר מחקר שביצעה חברת אקסל שפרינגר (Axel Springer), חברת האם של יד2, פועל בטכנולוגיית Machine Learning, וזוכה להצלחה רבה בלוחות נדל"ן במדינות אירופה בהן צרפת ובלגיה.

מקור הנתונים: מדי שנה מפורסמות ביד2 מעל 690,000 מודעות ונרשמים מעל ל-67 מיליון חיפושים בקטגורית הנדל"ן באתר. בכל רגע נתון לוח הנדל"ן של יד2 מכיל כ-88,000 מודעות של דירות למכירה וכ-45,000 מודעות של דירות להשכרה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il