TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עו"ד אוריאל לין בוועידה הכלכלית ה-4 Future of Finance


איגוד לשכות המסחר
קברניטי המדינה טרם הפנימו את השינויים הדרמטיים העוברים כיום על מבנה המגזר העסקי בישראל
"אנו נמצאים בתקופה של שינויי מבני דרמטי במבנה הכלכלה הישראלית, ואיני בטוח כי קברניטי המשק מפנימים אותו." כך אמר הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בוועידה הכלכלית ה-4 FUTURE of FINANCE של מידעכנסים.

לדבריו, "לאחרונה התפרסם הדירוג השנתי של מכון המחקר השוויצרי IMD, המדרג את כושר התחרות של כלכלות לאומיות. בדירוג שני נתונים מעניינים על כלכלת ישראל:
ישראל דורגה במקום הראשון בסעיף יצוא שירותי הייטק, זו השנה השנייה.
לעומת זאת, ביצוא סחורות כאחוז מהתוצר, ישראל התדרדרה מהמקום ה-51 למקום ה-57."

"בישראל חל שינוי מבני מעמיק ודרמטי במבנה הכלכלה: בשנת 2018, יצוא הסחורות עמד על 54 מיליארד דולר, והוא יצר גרעון של יצוא סחורות לעומת יבוא סחורות של 17.5 מיליארד דולר. לעומת זאת, יצוא השירותים נסק ל-50 מיליארד דולר והוא מניב לנו עודף של 19 מיליארד דולר ביצוא שירותים לעומת יבוא שירותים."

"גם במבנה התעסוקה חלו שינויים מבניים דרמטיים - במהלך 10 השנים האחרונות מספר המועסקים במגזר המסחר והשירותים עלה ב-40% והוא עומד כיום על 1,800,000. לעומת זאת מספר העובדים בתעשייה צנח ב-2% והוא עומד כיום על 425,000."

"יש לזכור שתוצאות אלה הינן על אף העובדה שהמדינה משקיעה כספים רבים בדרך של הטבות מס מופלגות, רכישות גומלין ודרכי עידוד נוספות על מנת לעודד במיוחד את הייצוא התעשייתי."

לדעת לין, "הסיבה לשינוי המבני נעוצה בכך שהמרץ היזמי כיום אינו נוטה לכיוון של השקעות הון גדולות בתחום התעשייה, אלא יותר להשקעות בהן יש יתרונות בחדשנות ובפריצות דרך בתחום ההייטק והטכנולוגיה."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il