TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ממשיכים להיאבק בתאונות הבנייה


משרד העבודה והרווחה
משרד העבודה והרווחה מפרסם את דירוג הרשויות המקומיות בליקוי הבטיחות באתרי בנייה וקורא לראשי הערים: הפעילו סמכותכם ופעלו לבטיחות באתרי הבנייה ולמיגור תאונות

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה ד"ר אביגדור קפלן פנה בימים האחרונים ל- 37 רשויות מקומיות, שהן שיאניות הפרות הבטיחות בשנים 2018-2019:

ירושלים היא השיאנית בהפרות בטיחות– מפקחי הבטיחות הוציאו 65 צווי סגירות אתרי בנייה בעיר ונהרגו בשטחה 3 פועלי בניין בתקופה זו

בשטחן של הערים פתח תקווה ויבנה, נהרגו 5 פועלי בניין ונותני שירות באתר בנייה בשנה החולפת בכל אחת מהן

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "איחוד הכוחות בין מינהל הבטיחות לבין הרשויות המקומיות הוא הכרחי למאבק בהפקרות באתרי הבנייה. אני קורא לראשי הערים להצטרף למאמצינו לבלימת הקטל באתרים, ולהשתמש בסמכויות שיש בידם כדי להפעיל לחץ נוסף על קבלנים שמתרשלים בשמירה על חיי אדם."

ממשיכים להיאבק בתאונות הבנייה: לאור ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה, והידוק הפיקוח והאכיפה, משרד העבודה והרווחה ביוזמת השר חיים כץ, פנה ל- 37 רשויות מקומיות, ביניהן ירושלים, יבנה, חריש, באר שבע, קרית גת, בני ברק, תל אביב ועוד.

נתוני הפיקוח והאכיפה שנאספו ממינהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, חשפו תמונה עגומה של קבלנים רבים אשר מפרים את חוקי הבטיחות בעבודה, בדגש על הפרות שיש להן קשר ישיר להבטחת הציבור הסובב את האתרים – שהינה אחריותן של הרשויות המקומיות.


ההפרות אלו מתחילות באי מינוי מנהל עבודה שתפקידו להבטיח את סביבת עבודה בטוחה, וכלה בעבודה עם ציוד הנדסי שהליקויים שבו מגדילים את ההסתברות להתממשותה של תאונת עבודה שעלולה לגלוש מעבר לגבולות האתר ותפגע גם באזרחים בסביבתו.

על פי הנתונים:
ירושלים הינה שיאנית ההפרות עם 65 צווי סגירות אתרי בנייה ועוד 3 פועלים שנהרגו בשטחה.
ויבנה עם 5 הרוגים בשטחה בשנים 2018 – 2019, 4 מהם בתאונת המנוף בפרויקט "יבנה הירוקה" בחודש האחרון.

בחיפה הוצאו 47 צווי סגירות אתרים ועוד 2 הרוגים בשנה וחצי האחרונות לעיר חריש הוצאו 42 צווי סגירות אתרי בנייה ונספרו 4 הרוגים בתקופה זו.


הליקויים שנמצאו בערים אלו כוללים ערב רב של הפרות חוקי ותקנות הבטיחות בעבודה, ובכלל זה ביצוע עבודות להקמת מבנים ללא מנהל עבודה, מחסור נרחב בגידורים ,כשלים מבניים בפיגומים, עבודה בקרבה מסוכנת לקווי מתח גבוה וכיו"ב.

מינהל הבטיחות שב וקורא לרשויות המקומיות להפעלת אחריותן המרכזית בהקשר של בטיחות בעת הקמת מבנים, שנוגעת בממשקים הנוגעים לבטיחות הציבור הסובב את האתרים. בטיחות זו עלולה להיות מושפעת מהפעלה לא אחראית של עגורני צריח, ביצוע עבודות בנייה ללא מנהל עבודה, פיגומים הנבנים בסמיכות לקווי מתח ועוד.


באפשרות מהנדסי הערים להטמיע תנאים בהיתרי הבנייה וצווי התחלת העבודות הניתנים לקבלנים ולעשות שימוש ביחידות האכיפה על הבנייה בעיר, אשר מפקחות על הנעשה באתרי הבנייה בעיר, בכדי לאכוף את התנאים הללו.


אחד ממקורות הסמכות העומדים לרשותם של ראשי הרשויות המקומיות, הינה פקודת העיריות אשר קובעת במפורש כי אחת מחובותיה של העירייה הינה לקבוע " אמצעי זהירות שיש לנקוט נגד תאונות בשעת הקמת בנינים, הריסתם, שינוים ותיקונם....תפקח על בנייתם ופעולתם של מעליות, פירי מעליות, מנופים ...תסדירם ותדאג לבדיקתם ככל שתראה צורך בה כדי להבטיח מפני תאונות בקשר אתם" (סעיף 236 לפקודת העיריות https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/P182_001.htm)



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il