TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

נחתם הסכם בין נתג"ז לחברת אנרג'יאן בהיקף של כ-369 מיליון ₪ - לבניה ומסירה של המקטע המזרחי של תשתית הולכת הגז מכריש-תנין


מימין לשמאל: שמואל תורג'מן (מנכ"ל נתג"ז), איתן פדן (יו"ר נתג"ז), שאול צמח (מנהל פעילות אנרג'יאן בישראל), מתיוס ריגס (מנכ"ל אנרג'יאן). צילום: נתג"ז
על פי ההסכם שנחתם אתמול (ב') בין החברות, אנרג'יאן תבנה ותעביר לנתג"ז את המקטע המזרחי של תשתיות הגז הטבעי - מה שיאפשר חיבור של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד, יעודד תחרות ויגדיל הסיכוי לכניסת שחקנים נוספים

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "צעד שיעודד את המשך חיפושם ופיתוחם של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד"

מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז: "אבן דרך משמעותית בפיתוח כריש ותנין"

יו"ר נתג"ז, איתן פדן: "המערכת תוכל להוות בסיס גם לצינור שיעביר גז ישראלי ליעדי ייצוא עתידיים"

‎חברת אנרג'יאן ישראל, חברה בת של אנרג'יאן נפט וגז הנסחרת בבורסות לונדון ותל אביב (LSE: ENOG, TASE: אנאג), המחזיקה ברישיונות הפיתוח למאגרים כריש תנין, חתמה אתמול (ב') עם חברת נתיבי גז טבעי הממשלתית על הסכם מפורט, זאת לאחר שבין הצדדים נחתם מזכר הבנות בחודש דצמבר האחרון.

‎בהתאם להסכם, אנרג'יאן תבנה ותעביר לנתג"ז את המקטע המזרחי של תשתית הגז, הכולל מקטע ימי – במרחק כ-10 ק"מ מן החוף, ומקטע חופי.

‎ההסכם עם אנרג'יאן יביא לידי ביטוי את פרויקט "מאגרים" שנתג"ז מקדמת, בהתאם להחלטת הממשלה מאפריל 2017. המערכת תכלול תחנת קבלה ימית שתמוקם כ-10 ק"מ מערבית מחוף דור, צינור הולכת גז ימי שיונח על קרקעית הים, וכן תחנת קליטה יבשתית, שתפקידה מדידה, ויסות וחיבור למערכת ההולכה. המערכת תהיה מסוגלת להוליך עד כ-12BCM (סה"כ כ-1.6 מיליון מ"ק/שעה). כאמור, המאגר הראשון שיחובר למערכת יהיה כריש, אשר חברת אנרג'יאן מחזיקה ברישיון לפיתוחו.

‎בתמורה לכך, תשלם נתג"ז לאנרג'יאן סכום של 369 מלש"ח (כ-102 מיליון דולר אמריקאי), זאת בהתאם לאבני דרך המסוכמות במסגרת ההסכם.

‎מסירת המקטע לנתג"ז תתרחש בסמוך לאחר תחילת הזרמת הגז ממאגר כריש, הצפויה בשנת 2021. לאחר מועד המסירה, האחריות התפעולית והתחזוקה של חלק זה יהיו בידי נתג"ז.

‎חברת אנרג'יאן לא תישא בעלויות בגין שימוש עתידי במערכת.

‎שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "ההסכם הינו צעד משמעותי בפיתוחם של מאגרי גז קטנים ובינוניים בעתיד, שיוכלו להשתמש באותה תשתית של חברת נתג"ז. הצעד הזה, שמאפשר שיתוף בתשתיות ההולכה אל החוף על ידי מספר מאגרים, יעודד את המשך חיפושם ופיתוחם של מאגרים קטנים ובינוניים בעתיד, ויתרום לחיזוק הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל".

מנכ"ל אנרג'יאן נפט וגז, מתיוס ריגס: "אנו מודים להנהלה ולצוות המקצועי של נתג״ז על שיתוף הפעולה - הממחיש מחויבות ממשית לפיתוח המאגרים כריש ותנין ולפיתוח של מאגרי גז טבעי גם בעתיד. בניית התשתית כמערכת פתוחה (Open Access System) תאפשר חיבור של מאגרי גז עתידיים – ובכך תתרום לחיזוק הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ולגיוון מקורות האנרגיה שלה״.


ריגס הוסיף כי הגז ממאגר כריש צפוי לזרום לשוק הישראלי ברבעון הראשון של שנת 2021, בהתאם ללוח הזמנים.

‎יושב ראש דירקטוריון נתג"ז, איתן פדן: "ההסכם, שנחתם יקדם את הפיתוח וההקמה של פרויקט "מאגרים" - מערכת ההולכה הימית, שתאפשר הן למאגרי תנין-כריש והן למאגרים קטנים עתידיים להתחבר למערכת ההולכה הארצית של נתג"ז תוך חסכון משמעותי של זמן וכסף. בהתאמות נספות תוכל המערכת גם להוות בסיס לפרויקטים וייצוא גז ישראלי ליעדי ייצוא מעבר לאלו הקיימים היום".

‎אודות חברת אנרג'יאן:
‎חברת אנרג'יאן נסחרת בבורסת לונדון ENOG:LSE)) ברשימת הפרימיום, ובבורסת תל אביב, במדד ת"א 35. החברה פועלת בתחום חיפוש והפקה של נפט וגז טבעי, והיא בעלת פרויקטים בישראל, ביוון ובים האדריאטי. לחברה פורטפוליו של משאבים מוכחים (P2) בהיקף של 349 mmboe ומשאבים מותנים (C2) בהיקף של 48 mmboe.


‎בחודש מרץ 2018 קיבלה החברה החלטת השקעה סופית לפיתוח פרויקט הדגל שלה, מאגרי הגז הטבעי כריש-תנין, אשר יבוצע באמצעות FPSO (מתקן טיפול צף); תחילת הפקת הגז צפויה בשנת 2021. החברה חתומה על הסכמים למכירה של 4.6 bcm של גז טבעי לשוק הישראלי. הסכמים עתידיים צפויים להתמקד הן בשוק המקומי והן בשווקי ייצוא מרכזיים באזור.


‎אנרג'יאן מצויה בעיצומו של פרויקט פיתוח והשקעה להגברת הייצור ממאגרי Prinos ו-North Prinos ביוון, ודיווחה על תחילת הפקה בפרויקט אפסילון ביוון. החברה מחזיקה ב-5 רישיונות חיפוש נוספים במימי ישראל, ברישיון חיפוש בבלוק קאטאקולו במערב יוון למשך 25 שנים, וכן פוטנציאל לגילויים נוספים ברישיונות חיפוש שהיא מחזיקה ביוון ובמונטנגרו.

‎אודות נתג"ז:
‎נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ ("נתג"ז") הנה חברה ממשלתית שנוסדה בשנת 2003, לצורך הקמה ותפעול של מערכת ההולכה הארצית לגז טבעי. הקמת המערכת הארצית להולכת גז טבעי ותפעולה על-ידי נתג"ז נעשים על-פי תקנים בינלאומיים מחמירים ביותר, תוך שימוש בכלים לוגיסטיים מורכבים ואמצעים טכנולוגיים. עד היום פרסה נתג"ז צנרת באורך כולל של כ-650 ק"מ בכל רחבי המדינה, כאשר הגז הטבעי שמוליכה החברה נחשב למוצר האנרגיה הזול והחסכוני ביותר במשק הישראלי והשימוש בו מפחית בעשרות אחוזים את עלויות ייצור החשמל והפקת האנרגיה לצרכים תעשייתיים.


כיום, כ-60% מהחשמל בארץ מופק באמצעות גז טבעי שמוליכה נתג"ז וממועד הקמתה ועד היום, נחסכו בממוצע מעל לשני מיליארד דולר בשנה למשק הישראלי בכלל ולמשק האנרגיה בפרט. נתג"ז מדורגת בקביעות כמובילה במשק על ידי חברות דירוג האשראי MOODY'S ו- S&P.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il