TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועיות לשוק ההון: "ירידת הריבית הצפויה בארה"ב תומכת באג"ח ומניות בישראל"


הראל פיננסים
אחרי העליות החדות של התחלת יוני, במיוחד בסוף השבוע, הגיב השוק המקומי בעליות עם פתיחת המסחר לאחר החג

מה עושים השבוע?

מניות- ביצועי היתר של מניות ישראל במאי ותוצאות עונת הדו"חות תומכים בחשיפה גדולה לשוק המקומי

אחרי העליות החדות של התחלת יוני, במיוחד בסוף השבוע, הגיב השוק המקומי בעליות עם פתיחת המסחר לאחר החג. בשבוע החולף עלה מדדS&P 500 ב4.4%+ והנאסד"ק ב 3.9%+ כאשר שני המדדים ביום שישי בלבד רשמו תשואות של 1.7%+ ו 2.2%+ בהתאמה. באירופה, מדד ה30DAX עלה 2.7% ומתחילת השנה עלה 14.1%.

בעוד ששוקי המניות הגלובליים מפגינים תנודתיות גבוהה יותר מאז תחילת מאי, בעיקר בשל מלחמת הסחר המרחפת מעל כלל שוקי המניות והחשש מהשלכותיהם על הכלכלה ריאלית. שוק המניות בישראל מפגין יציבות, ביצועים טובים, אשר נתמכים בכלכלה איתנה, ריבית נמוכה ותמחור נוח יותר מבעולם.

בשוק המקומי תומכים גם ביצועי החברות ברבעון הראשון, כפי שבאו לידי ביטוי בעונת הדו"חות שהסתיימה זה עתה. ברמה המשוקללת, ההכנסות והרווחים של החברות בישראל בנטרול חברת טבע, צמחו במעל 10%. אחת הנקודות המרכזיות שראוי לתת עליהן את הדעת בעונת הדו"חות החולפת, אשר מחייבת ניתוח מקצועי היא יישום התקן החשבונאי 16IFRS להכרה בעסקאות השכרה וחכירה. החל משנת 2019 שונה התקן כך שחוזה השכירות יבוא לידי הביטוי כנכס מצד אחד וכנגדו התחייבות פיננסית במאזן כאשר בדו"ח נראה את הוצאות השכירות שיחליפו הוצאות פחת והוצאות מימון. יישום התקן יביא לכך שניתן לראות עלייה ברוח התפעולי וה- EBIDTA של החברות – כך שחשוב להבין האם השינוי נובע מהתקן החשבונאי או צמיחת החברות.

להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות במונחים היסטוריים, חשוב לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המניות בישראל. הורדת הדירוג לטבע בסוף השבוע, שוב הזכירה לנו שלגבי השוק בישראל יש יתרון בשילוב מוצרים מנוהלים.

אג"ח- מח"מ קצרצר בארה"ב, ארוך יותר בישראל


ירידת התשואות החדה בשוק האג"ח האמריקאי בשבועיים האחרונים הובילה לכך שהשוק בארה"ב כבר מגלם צפי ל2 הורדות ריבית כבר השנה. אם זה מה שכבר מתומחר בשוק האג"ח האמריקאי, אז המסקנה המתבקשת היא שיש כיום יותר סיכון באג"ח האמריקאי לטווחים ארוכים ובינוניים מאשר סיכוי ולכן ביתרות הדולריות אנו ממליצים להתמקד במח"מ קצר כדוגמת קרנות כספיות דולריות.

בישראל התמונה קצת שונה. עקום האג"ח המקומי תלול ועדיין מגלם עליות ריבית. אך בסביבה שבה הנפט יורד, בארה"ב מורידים ריבית והשקל בשיא של כל הזמנים מול סל המטבעות, קשה לראות את נגיד בנק ישראל מעלה ריבית, בטח בצורה משמעותית. לאור זאת, יש הגיון להשקיע בשוק האג"ח הממשלתי והקונצרני בישראל במח"מים יותר ארוכים.

ביום שישי הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי בישראל, כאשר צפי האנליסטים הינו למדד חיובי של 0.5%+. מדד זה יסגור את עונת המדדים החיובים של החודשים האחרונים. תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הבאים עומדת על 1.3% בשל עליית הארנונה בינואר. אנו ממשיכים להעדיף צמודים במח"מ בינוני ומעלה ולהימנע מצמודים קצרים, לנוכח התנודתיות הגבוהה שלהם בעת פרסומי מדד.

בנוסף לאפיק הצמוד שמתפקד היטב בתיקים וחיוני בביצועים מתחילת חודש יוני, בשבוע החולף שוק האג"ח נהנה מירידת התשואות בעולם, ונתן חיזוק חיובי גם לקונצרנים. לאור זאת, שמירה על הצורך באיזון בתיקי ההשקעות בין האפיק השקלי לצמוד הכרחי. מתחילת חודש יוני, אג"ח כללי עלה ב 0.7% ומתחילת השנה עלה 4.8%+, בעוד תל בונד 60 עלה מתחילת החודש 0.8% ובלט בתשואה של 5.6%+ מתחילת השנה.
מתחילת השנה השלים תל בונד תשואות השקלי עלייה של 7%+ ומדד התל בונד תשואות צמוד עלה 5.7%+.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי תהיינה תקופות השנה בהן שוק האג"ח יסחר בתנודתיות חדה. לאור זאת, אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות.

תיק השקעות– מתמקדים במניות בישראל וממשלתי וקונצרני מדורג במח"מ בינוני


על רקע התנודתיות של חודש מאי והתיקון החד מתחילת חודש יוני, שמירה על פיזור בין מניות ישראל לחו"ל, אג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים וחשיפה לדולר כהגנה על התיק התבררה כמתכון מנצח. כשמסתכלים על שוקי המניות והאג"חים בארץ ובעולם נראה כי התנודתיות תמשיך ללוות אותנו ולכן יש להתמקד בהשקעה לטווח ארוך יותר ולנסות להתגבר על הפסיכולוגיה. מכאן הדגש המרכזי הוא לבניית תיק שיאפשר ללקוחות להתמיד בהשקעה.

לנוכח התנודתיות בזירה הכלכלית והפוליטית, הסכמי הסחר ותוואי הריבית בעולם, אנו ממליצים שלא לפעול בחיפזון לשינוי תיקי ההשקעות. ההמלצה על פיזור אפיקי לא משתנה אחרי נתון, או חודש אחד > התמדה ומשמעת לאורך זמן.

להערכתנו, דרך נכונה להיחשף למניות בארץ הינה דרך קרן נאמנות אשר מאפשרת חשיפה מנייתית בפיזור רחב וללא מגבלות למדד או סקטור ספציפי. עבור רוב הלקוחות, רכישת אג"ח עד לפדיון מהווה פתרון טוב להתמודדות עם התנודתיות ולהקנות מידה של וודאות בשוק לא וודאי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il