TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בעקבות המשבר הכלכלי בטורקיה


דודי קליין, מנכ"ל בפועל של אשרא
אשרא תבטח גם עסקאות לטווח קצר של יצואנים קטנים ובינוניים למדינה

דודי קליין, מנכ"ל בפועל של אשרא: "בחודשים האחרונים נוצרה סכנה כי הייצוא לטורקיה ייבלם עקב העלייה בסיכון והצורך של חברות הביטוח הפרטיות לצמצם את החשיפה לטורקיה. בעקבות פניות מהשוק הפרטי, גובשה תוכנית לביטוחי משנה בהיקף של עד 45 מיליון דולר – סכום שמספק מענה לעיקר הצרכים עד סוף השנה"

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, פתחה לאחרונה תוכנית סיוע ייעודית שנועדה לשמור על היקפי הפעילות של יצואנים ישראלים קטנים ובינוניים לשוק הטורקי. זאת, על רקע ההיחלשות של המשק הטורקי וההידרדרות במדדים המאקרו כלכליים במדינה, שהביאו לעלייה בסיכון הייצוא למדינה.


בהתאם לנתוני מכון הייצוא, היצוא לטורקיה הסתכם ב-1 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018 – גידול של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רוב היצוא לטורקיה הוא בעסקאות לטווח קצר, אשר מבוטחות בדרך כלל על ידי חברות ביטוח פרטיות, והוא כולל בעיקר כימיקלים ותזקיקי נפט וכן מתכות, מנועים וציוד חשמלי, מכונות וציוד, יצוא חקלאי, גומי ופלסטיק, מוצרי נייר ודפוס ועוד.


בחודשים האחרונים, על רקע המשבר המדיני ביחסי ארה"ב-טורקיה והמשבר הכלכלי השורר בטורקיה, החלו חברות ביטוח פרטיות בצעדים לצימצום החשיפה שלהן לשוק הטורקי בעסקאות לטווח קצר. על רקע האמור, עלה הצורך לסייע בביטוח עסקאות ייצוא לטווח קצר לטורקיה. על כן, הוחלט על ידי אגף החשב הכללי לאשר את פתיחתה של התוכנית לטורקיה, כדי להעמיד סיוע ליצואנים הישראלים באמצעות ביטוחי משנה שתעמיד אשרא לחברות הביטוח הפרטיות, ובכך תאפשר להן להמשיך לבטח עסקאות ייצוא לטווח קצר לטורקיה, תוך צמצום הסיכון שלהן.

דודי קליין, מנכ"ל בפועל של אשרא, החברה לביטוח סיכוני סחר חוץ, אמר: "טורקיה היא שותפת סחר מרכזית של ישראל ושוק יעד חשוב ליצואנים. היצוא לטורקיה נמשך בשנים האחרונות למרות המתיחות המדינית, אולם, בחודשים האחרונים נוצרה סכנה כי גידול זה ייבלם ואף נראה נסיגה בייצוא לטורקיה עקב העלייה בסיכון והצורך של חברות הביטוח הפרטיות לצמצם את החשיפה למדינה זו. בעקבות פניות מהשוק הפרטי, גובשה תוכנית לביטוחי משנה בהיקף של כ-45 מיליון דולר עד סוף 2019 – סכום שמספק מענה לעיקר הצרכים עד סוף השנה. לאחר שקיבלנו את אישור החשב הכללי במשרד האוצר, יצאנו לדרך. מהתגובות של היצואנים אנחנו שומעים שהתוכנית סייעה להוצאתן לפועל של עסקאות ייצוא רבות".

אודות אשרא:

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, היא חברה ממשלתית העוסקת בקידום הייצוא הישראלי באמצעות מתן שירותי ביטוח אשראי והשקעות בעסקאות יצוא לטווח בינוני וארוך ליצואנים ישראלים. החברה מציעה ליצואנים הישראלים פתרונות ביטוח מגוונים, המאפשרים מזעור סיכונים וקבלת מימון לעסקאות לטווח בינוני וארוך (1-15 שנים). החברה מספקת כיסוי כנגד שני סוגי סיכונים: סיכונים פוליטיים הקשורים לשלטון במדינת היעד (כגון מלחמה, הלאמה) וסיכונים מסחריים, הקשורים לחברה שמולה מתבצעת העסקה (כגון פשיטת רגל). החברה מציעה מגוון פתרונות ביטוחיים כגון ביטוחים לאשראי קונים, אשראי בין בנקאי, אשראי ספקים, אשראי דוקומנטרי, ביטוח ליסינג, חילוט שלא כדין, ביטוח השקעות לבעלי מניות וביטוח טרום משלוחים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il