TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן המפתיע


עפר קליין
לאחר הפתעה כלפי מעלה בחודש ינואר, גם בחודש פברואר מדד המחירים לצרכן הפתיע כלפי מעלה כאשר עלה ב-0.1 אחוז (לעומת הצפי לירידה של 0.1%)

עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן המפתיע:
"למרות מדד מפתיע נוסף כלפי מעלה, אנו לא צופים שבנק ישראל יזדרז להעלות את הריבית על רקע ההתחזקות המשמעותית של השקל


לאחר הפתעה כלפי מעלה בחודש ינואר, גם בחודש פברואר מדד המחירים לצרכן הפתיע כלפי מעלה כאשר עלה ב-0.1 אחוז (לעומת הצפי לירידה של 0.1%). בעקבות זאת האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים נותרה ללא שינוי על 1.2 אחוזים. מחירי הפירות והירקות הפתיעו שוב כלפי מעלה (החודש במיוחד התותים והבננות) עם עלייה של 2.5 אחוזים בפברואר וקרוב ל-16 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. במקביל גם סעיף הדיור עלה יותר מהצפי (0.3%) ו-2.7 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים, הקצב המהיר ביותר מזה כחצי שנה.

למרות שני המדדים המפתיעים האחרונים אנו לא צופים שבנק ישראל יזדרז להעלות את הריבית. זאת, על רקע ההתחזקות המשמעותית של השקל מול סל המטבעות, הנתמכת בגידול בעודף בחשבון השוטף והמשך רכישת חברות ישראליות על ידי זרים.

מהחודש הבא אנו מתחילים ברצף המדדים החיוביים הגבוהים עונתית של מרץ עד מאי. על פי האומדנים הראשוניים מדד מרץ צפוי לעלות ב-0.4-0.5 אחוז בשל עלייה בסעיפי הדיור, ההלבשה והדלק, ומדד אפריל צפוי לעלות ב-0.3-0.4 אחוז בשל גורמים דומים, וכן התייקרות מוצרי המזון אחרי פסח. ב-12 החודשים הבאים אנו צופים אינפלציה של 1.3 אחוזים (בהנחה של יציבות במחירי הסחורות ושע"ח וללא השפעת העלאות מיסים), כאשר אנו מאמינים שהעלייה החריגה במחירי הפירות והירקות תתקזז במהלך השנה.

עלייה מסוימת בפעילות בענף הנדל"ן בחודשים האחרונים ממתנת את ירידת המחירים שראינו לאחרונה.
מדד מחירי הדירות בבעלות (שאינו חלק ממדד המחירים לצרכן) נותר ללא שינוי (בין אמצע דצמבר לאמצע ינואר) ונתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מטה. ב-12 החודשים האחרונים מחירי הדירות ירדו ב-0.7 אחוזים, בהתאם להערכתנו מהתקופה האחרונה זהו קצב ירידה מתון יותר בהשוואה לחודשים הקודמים, נוכח מגמת העלייה המתונה בפעילות בשוק הדיור".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il