TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מטכנולוגיה גיקית לאמצעי תשלום נפוץ


אחד מתוך 10 אנשים משתמש כיום במטבע קריפטוגרפי
אחד מתוך 10 אנשים משתמש כיום במטבע קריפטוגרפי

מטבע קריפטוגרפי, המקושר לעיתים קרובות ל"גיקים" או למי שמחפשים להתעשר במהירות, הפך לשיטת תשלום פופולארית. על פי סקר חדש של מעבדת קספרסקי, אחד מתוך 10 אנשים (13%) השתמש במטבע שכזה כדי לבצע רכישה.


עם זאת, גם עברייני הסייבר מאמצים את המגמה על ידי מיקוד התקפות בבורסות של מטבעות קריפטוגרפיים, והם מבצעים מודיפיקציות בהתקפות קודמות כדי לפגוע במשקיעים. הדבר מותיר אנשים רבים בסיכון גבוה לאובדן החסכונות שלהם המאוחסנים בטכנולוגיה בלתי מוגנת זו, בעיקר כשבמקביל מפתחים ההאקרים טכניקות גניבה חדשות ומתוחכמות.


לצד העניין גובר בשימוש במטבע קריפטוגרפי לצרכי השקעה ולצרכי רכישות, גדל והולך מספר העסקים המציעים היום מטבעות קריפטוגרפיים כאמצעי תשלום, כולל קמעונאים וקמעונאי מזון. אלא שעל רקע העניין הגובר, צומחים האיומים של גניבה מתוך הארנקים הדיגיטליים, בורסות שאינן מאובטחות והנפקות מטבע חדשות (ICO). אירועי גניבה של מטבע קריפטוגרפי הגיעו לסכומים של מאות מיליוני דולרים.


גורמי איום יכולים להשתמש בטווח רחב של מהלכים כדי לגנוב כספים מארנקי הקריפטו, וכן מבורסות למטבעות הקריפטוגרפיים ומהנפקות מטבע (ICO). אירועים מוכרים, כולל גניבה של 120,000 מטבעות ביטקוין מארנקי לקוחות ב-Bitfinex לפני 4 וחצי שנים, ופריצה ל-CoinCheck שהסתכמה ב-530 מיליון דולר במהלך 2018, מוכיחים את היעדר האבטחה בבורסות אלה ואת הקלות בה עברייני סייבר יכולים לגרום לנזק נרחב, שלא ניתן לתיקון. במקרה וכל הכסף בבורסה של מטבעות קריפטוגרפיים נגנב, הבורסה פשוט נסגרת. דבר לא מוחזר למשקיעים.


ICO נמצאים בסיכון גבוה במיוחד, מכיוון שהאנשים המקימים אותם הם לעיתים קרובות ללא שום רקע או ניסיון באבטחת סייבר. למעשה, אין להם את היכולת להגן על הכספים או להגיב באופן יעיל במקרה של אירוע סייבר. בשורה התחתונה,, שוק מטבעות הקריפטו עדיין אינו נמצא תחת פיקוח ולא קיים שום מנגנון להערכת וניהול סיכונים.


לדברי ויטאלי מוזקוב, ראש תחום צמיחה ואימות במעבדת קספרסקי, "על אף הנפילה במחיר המטבעות הקריפטוגרפיים, עדיין יש ביקוש רב לביצוע עסקאות דיגיטליות בקרב צרכנים. מחקר הצרכנים שלנו מצא כי 13% מהאנשים השתמשו במטבע קריפטוגרפי כשיטת תשלום, נתון מפתיע עבורנו. במקביל, הסיכונים הממשיים על הבורסות המקוונות הם עצומים, וכבר ראינו את התוצאות הכספיות ההרסניות כאשר הכספים אינם מוגנים כראוי".


"כשההתקפות של שחקני האיום הופכות למתוחכמות יותר, בורסות למטבע קריפטוגרפי ו-CIO הופכות למטרות מרכזיות עבור עברייני הסייבר והזדמנות לגנוב סכומי כספים אדירים, תוך שהם מנצלים את היעדרם של אמצעי אבטחת סייבר. אין כיום תחליף אמיתי לזהירות – אם משהו נראה חשוד, אל תבצעו השקעה".


משקיעים במטבעות קריפטוגרפיים שאינם מאחסנים את הכסף של בבורסות-קריפטו מסיבות אבטחה, צריכים להיות מודעים כי הם עלולים לעמוד בפני הקשיים הבאים:
בורסות בדרך כלל גובות עמלות שירות בעת משיכת כספים
משתמשים אינם יכולים להגיב לתנודות במחירי המטבעות במהירות אם הם בוחרים למשוך את הכסף שלהם
פעולות רבות ב"כסף פיאט" (הילך חוקי שאינו מגובה בסחורה פיזית) המגיע ממקור אנונימי עלולות לעורר שאלות של גופי אכיפה


כמה טיפים לצרכנים הרוצים להמשיך להשתמש במטבע קריפטוגרפי לצורך תשלום והשקעה:
תמיד לאמת את כתובת הרשת של הארנק ולא ללחוץ על הקישורים לבנק או ארנק מקוון
שימוש בארנק מבוסס חומרה


יש לבדוק היטב את כתובת הנמען, הסכום שנשלח, ואת גובה העמלה שתיגבה, לפני אישור הפעולה
יש לכתוב ביטוי מוסווה שיאפשר איחזור הארנק הקריפטוגרפי, למקרה ובמקרה של אובדן הסיסמה
יש להתקין פתרון אבטחה באיכות גבוהה, כגון Kaspersky Internet Security , כדי לשמור על המכשירים בהם אתה משתמשים לצורך גישה לארנק הקריפטוגרפי ולמסחר בבורסות המקוונות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il