TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "הפתרון לתנודתיות תיק ההשקעות- פיזור אפיקי"


הראל פיננסים
מדד ת"א 35 סגר את השבוע בעלייה של 1.2% כשמראשית השנה עלה מעל 7%

מניות – תמחור נוח ופתיחת עונת הדו"חות בת"א תומכים בחשיפה לשוק המקומי

מבנה תיק המניות

גרמניה הובילה את העליות בשוקי המניות בעולם בקרב השווקים המפותחים בשבוע החולף. הדאקס עלה בשבוע החולף ב-3.6% והשלים עלייה של 7% מתחילת 2019. הניקיי ביפן עלה בשבוע החולף ב 2.8% והשלימו מתחילת 2019 עלייה של 4.4%.

בשוק האמריקאי מדד S&P500 עלה השבוע 2.5% ומדד הנאסד"ק ב2.4% ולמעשה יצא מ"שוק דובי" כשמאז השפל בדצמבר 2018 עלה 21%. מתחילת שנת 2019 עלה מדד מניות הטכנולוגיה 12.6%. מדד ת"א 35 סגר את השבוע בעלייה של 1.2% כשמראשית השנה עלה מעל 7%.

עונת הדו"חות בארה"ב לרבעון הרביעי של שנת 2018 הסתיימה כאשר מרבית החברות היכו את התחזיות המוקדמות. בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2018, נראה כי קצב הצמיחה רגוע יותר וגם הצפי לרבעון הראשון של 2019 מראה צמיחה דומה.

עונת הדוח"ות בישראל התחילה, כשהשבוע פרסמו טאואר, מליסרון ונייר חדרה. החברות ממשיכות לצמוח והמשמעות היא שכיום שוק המניות זול ממה שהיה לפני שנה. להערכתנו, ברמות התמחור הנוכחיות צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית בשוק המקומי.

אג"ח – אחזקה לפדיון תסייע ללקוח להתמודד עם התנודתיות


העליות בשוק האג"ח נמשכו בשבוע האחרון, כשבלטו במיוחד האג"ח הממשלתי והמדדים של הדירוגים הגבוהים. המדד שרשם את העליות החדות ביותר היה תל בונד דולר, שבלט בתשואה השבועית וסיים בעלייה של 1%. גם השבוע בלטו האג"חים השקליים בדירוגים הגבוהים (תל בונד שקלי 50, ללא חברות הנדל"ן האמריקאי). תל בונד שקלי 50 ממשיך לבלוט בתשואה של 2.3% מתחילת השנה – מה שתואם גם את ההמלצות שלנו לשמור על דירוגים גבוהים ומח"מ לא ארוך.

גם אחרי העליות של ינואר, מעניין לשים לב כי בהסתכלות על רמות המרווחים – המדדים הקונצרנים אטרקטיביים להשקעה. למעט המימוש של סוף דצמבר, המרווחים כיום עדיין ברמה הגבוהה ביותר בשנתיים האחרונות, כך שהשוק אטרקטיבי יותר היום מאשר לפני שנה באג"ח.

במבט קדימה, הנחת העבודה שלנו היא כי התנודתיות תימשך – גם אם בעוצמות שונות. לאור זאת, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים, שצפויים לסבול פחות. להערכתנו אחזקה של אג"חים לפדיון מספקת פתרון טוב למשקיעים החוששים מעליית התנודתיות בהמשך השנה.

תיק השקעות – שוב קיבלנו הוכחה שפיזור אפיקי תורם לתיק ההשקעות


פברואר ממשיך את המומנטום החיובי בשווקים, כאשר השבוע האחרון חידד עוד יותר את חשיבות הפיזור האפיקי. במניות היתה זו אירופה שבלטה לחיוב לאחר ביצועי החסר בחודשים האחרונים בעוד שהשבוע נפתח עם ביצועי יתר של האפיק הצמוד לאור הפתעת מדד המחירים לצרכן שעלה בשיעור גבוה מהצפוי.

ההפתעות האלה הן תמונה מייצגת של התנודתיות שתמשיך לאפיין את השווקים במהלך השנה הקרובה. לפיכך, תיק המשלב כל הזמן את כל אפיקי ההשקעה נהנה מהקורלציה הנמוכה בין האפיקים השונים ומהווה את הפתרון האידאלי לתנודתיות לשנת 2019.

חשוב תמיד לזכור שאנחנו מחזיקים נכסים שונים בתיק ההשקעות, לא בשביל שכולם יעלו ביחד (כי זה קורה לעתים רחוקות), אלא כדי לקבל תוחלת תשואה חיובית לאורך זמן.

אחת הטעויות של משקיעים רבים היא שהם ממהרים למכור את מה שירד ולהגדיל את הנכסים שעלו. תהליך זה יוצר תיק השקעות פחות מאוזן ופחות מותאם לתקופות כאלה. האתגר הוא להצליח לשמור בתיק גם את החשיפה למרכיבים שהפסידו אבל יש להם תפקיד חשוב בתמהיל התיק, כדוגמת הדולר שתיפקד מתחילת השנה פחות טוב, אך בלט לטובה בשבוע האחרון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il