TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

קרדיטפלייס פונה לממונה על ההגבלים


דקל גולן - קרדיטפלייס
אל תאשרו את מכירת דקסיה לדיסקונט
דקל גולן, מנכ"ל קרדיטפלייס: "חברות הפינטק עומדות בפני שוקת שבורה... המערכת הבנקאית עומדת כחומה בצורה ולא מאפשרת להשתמש בתשתיות ... הקושי רק יגבר אם יעלם דקסיה"

קרדיטפלייס, חברת הפינטק הישראלית, פונה הבוקר במכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, גב' מיכל הלפרין, בבקשה לעצור את רכישת דקסיה על ידי בנק דיסקונט. בין הדברים כותב דקל גולן, מנכ"ל ויו"ר החברה כי: "שקלול מאזן הנזק לציבור, ובמיוחד לעסקים קטנים ובינוניים הנעשקים ע"י המערכת הבנקאית ... ולמערכות התלויות בתשתיות בנקאיות בארץ מהרכישה, גדול לעין ערוך מהנזק" גולן מסביר במכתבו כי התשתית הבנקאית של דקסיה שקולה לתשתיות חיוניות אחרות וכי היעלמות הבנק תפגע אנושות בסיכוי ליצור תחרות "...התפתחות של תחרות בגורמים שהינם "מונופולים טבעיים" מחייב פתיחת גישה לתשתיות... לצערנו הפניה של המפקחת על הבנקים לחמשת הקבוצות הבנקאיות הגדולות לאפשר גישה לחברות פינטק לתשתיות בנקאיות לא נפלה על אוזן קשבת ...".

עוד מסביר גולן על הקושי אותו חוות חברות פינטק מול הבנקים "...המערכת הבנקאית עומדת כיום כחומה בצורה ולא מאפשרת לשחקנים חדשים להשתמש בתשתיות הבנקאיות, שבלעדיהן לא ניתן היום לספק אף שירות פיננסי. כל חידוש טכנולוגי דורש בסופו של דבר חיבור למערכת הבנקאית, אך זו מערימה קשיים למכביר על כל גורם שמנסה להתחבר לתשתית זו... ישראל לכן היא אחת המדינות המפגרות בעולם מבחינת שירותים פיננסיים... כך לדוגמא מעוכב ממשק ה-"read only" במשך שנים, למרות שאין כל מניעה טכנולוגית מליישמו... חברות פינטק רבות נתקלות באותה הבעיה. חברות כאלה אינן צרכניות אשראי אלא צרכניות תשתית. הבנק שמחזיק את המפתחות לתשתית זו, במיוחד אם הוא בנק גדול, לא מתקיים ממכירת שרותי תשתית אלא ממכירת אשראי. מסיבה זו אין לבנק כל תמריץ לאפשר גישה לתשתית זו לחברות פינטק קטנות..."

"...חברות הפינטק ... עומדות בפני שוקת שבורה. ברי שלא כל התחרות תגיע מכיוונו של בנק דקסיה הקטן יחסית אך המגמה של בליעת בנקים קטנים ... היא מגמה מזיקה. בישראל לא קם בנק חדש מזה 40 שנה ובאנגליה קמו בשנים האחרונות 15 בנקים אינטרנטיים ועשרות מערכי תשלום ... שעל תשתיותיהם יכולות חברות פינטק לפעול... בנקים קטנים יכולים לעשות נפלאות בכל הקשור לעבודה עם חברות חדשניות. הם יכולים לפעול מהר, לאמץ שיטות פעולה חדשות ולנהל סיכונים בצורה יעילה, הרבה יותר מאשר תאגידי ענק...".

"...במציאות הישראלית, קיומם של בנקים המחפשים את השונה ולא רק את הדומה היא יקרת המציאות. בנק ... דרכו יכולות חברות הפינטק הישראליות לערער את המבנה המאובן של השוק ולאפשר פריצה של שירותים חדשים ומלהיבים לשוק הזה לא קיים כיום, ואם יעלם דקסיה כפי שנעלמו אוצר החייל בנק פאגי, מרכנתיל ועוד הרשימה ארוכה, הקושי לאתגר את שוק הכספים בארץ רק יגדל...".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il