TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

וועדת הכספים בכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק לעידוד התחרות בשוק האשראי - בלי לקדם תחרות


מיכה אבני, יור איגוד חברות האשראי,
מיכה אבני יו"ר איגוד חברות האשראי: "ועדת הכספים העניקה חוק מתנה לבנקים. לא דואגים לתחרות בשוק האשראי ושומרים על המונופול

קראנו לועדת הכספים לא לשחק לידי הבנקים ולשתף פעולה עם חוק רומס התחרות. חברי הכנסת לא יכולים להיות חותמת גומי שמשאירה את בעלי העסקים קהל שבוי בידי הבנקים. בשורה התחתונה: אפליה ואי תחרות הם אי שיוויון לציבור הישראלי. על אחת כמה וכמה באשראי שהוא צינור החמצן של בעלי עסקים קטנים ובינוניים."

בהמשך לדיון סוער בוועדת הכספים בכנסת שנערך היום (יום שלישי ה-11.12.2018) בנושא הצעת החוק לעידוד התחרות בשוק האשראי במסגרו גורש החוצה יו"ר איגוד חברות האשראי מיכה אבני, אושרה ההצעה לקריאה ראשונה. בועדה התקיימו חילופי דברים עזים, ח״כ מיקי לוי פנה למיכה אבני ואמר ״אני לא עובד אצלך״. ואבני השיב ״התבלבלת אדני, שכחת מי הציבור ומי המייצג. אתה כן עובד אצל הציבור ותפקידך לדאוג לו ולא לבעלי הבנקים. לצערי התבלבלת״. לאחר השיח, ביקש יו"ר הועדה ח"כ משה גפני מאבני לצאת מדיוני הועדה.


יו"ר איגוד חברות האשראי בלשכת המסחר, עו"ד מיכה אבני ציין: " ועדת הכספים העניקה חוק מתנה לבנקים. לא דואגים לתחרות בשוק האשראי ושומרים על המונופול. קראנו לועדת הכספים לא לשחק לידי הבנקים ולשתף פעולה עם חוק רומס התחרות. חברי הכנסת לא יכולים להיות חותמת גומי שמשאירה את בעלי העסקים קהל שבוי בידי הבנקים. למרות שיש מקום לדיון בכל ההצעות שהעלנו לדברי יו"ר הועדה עדיין בחרו לדון בכל השינויים ותיקונים הנדרשים בהצעה רק לפני שהחוק יעלה לקריאה שניה ושלישית. חלק מחברי הועדה נשמעים כמו לוביסטים של הבנקים ושוכחים כי הם נבחרי ציבור של משלמי המיסים. בשורה התחתונה: אפליה ואי תחרות הם אי שוויון לציבור הישראלי. על אחת כמה וכמה באשראי שהוא צינור החמצן של בעלי עסקים קטנים ובינוניים."


עוד הוסיף אבני: "משרד האוצר רוצה להשאיר את המונופול על משכנתאות הנדל"ן בידי הבנקים. זה מבטא את אי הבנת המציאות של מנסחי החוק. הנוסח הנוכחי של החוק מונע מאינטרס ברור לאפשר את מכירת חב כרטיסי האשראי בקלות. זו אותה גברת בשינוי אדרת. זו לא סיבה לתת לבנקים לקבע את המונופול. מונעים תחרות ואת כניסת הגופים הקטנים שיפתחו אותה. בנק ישראל מצידו שומר פה על שתיקה רועמת ומשמר את כוחם של הבנקים. "


"הנוסח שעולה לקריאה ראשונה בכנסת בהמשך להחלטת הועדה הוא פשוט מתנה לבנקים. חוק רומס תחרות! כל מטרתו היא לאפשר לבנקים למכור אל חברות כרטיסי האשראי במחיר מנופח על מנת לגזור קופון עצום לבנקים על חשבון הצרכנים. שוב בוחרים לתת על חשבון הציבור לבנקים. החוק הזה רומס את התחרות ומכניס את שוק האשראי החוץ בנקאי לנכות מתמדת. הגופים היחידים שמציעים אלטרנטיבה תחרותית באמת לבנקים כדי להטיב עם הציבור הם אלו שמחוץ לבנק... החוק נותן לבנקים ומשמר בלעדיות במספר תחומי אשראי ויאפשר להם להמשיך ולחנוק את הציבור בחסות ועדת הכספים. יום עגום לציבור צרכני האשראי ולעסקים הקטנים. "


לצמצם את מעורבות בנק ישראל בשוק האשראי? רק הסרת המגבלות בגיוס אג"ח תאפשר פתיחה של תחרות אמיתית. עד היום הייתה מעורבות בנק ישראל חסם משמעותי בשוק האשראי ופגעה בבעלי העסקים ומשקי הבית. לפני קריאה שניה ושלישית חייבים לדאוג שלחברות האשראי שאינם בנקאיים יתאפשר להביא בשורה של אשראי מוזל לציבור. תחת פיקוח הדוק של הממונה על רשות שוק ההון החברות שיעניקו אשראי יתנהלו בצורה שקופה, הגונה ומדויקת לטובת הציבור ושוק האשראי."


אבני הדגיש כי: "ללא יצירת מקורות מימון נוספים לחברות האשראי מאפשרת תחרות ישירה מול הבנקים. תחת פיקוח הדוק של רשות שוק ההון ניתן לאפשר לחברות האשראי לגייס אג"ח מהציבור ללא מגבלות. ללא ספק הצעת החוק שעברה לקריאה ראשונה היום היא שתמנע יצירת שוק אשראי תחרותי ובשורה ממשית לצרכנים."

אודות איגוד חברות האשראי:
איגוד חברות האשראי הינו איגוד מקצועי בלשכות המסחר המרכז תחתיו את החברות למתן אשראי. בכלל זה, מוסדות פיננסיים המעניקים אשראי שאינו בנקאי, הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי. חברי האיגוד הינם החברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי בתחום האשראי אשר מעניקים מיליארדי שקלים באשראי לציבור כל שנה. מבין החברות באיגוד: אופל בלאנס, אי.אר.אן, דלתא קפיטל, פמה, פנינסולה, כלמוביל, קידום דש, קרן אקספו, שלניר, אוטו קאש.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il