TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שר התיירות יריב לוין ושר העבודה הפיליפיני סילבסטרה בלו חתמו על הסכם להגדלת מכסה של עד כ-1000 עובדים זרים בתחום המלונאות


שר התיירות יריב לוין ושר העבודה הפיליפיני סילבסטרה בלו
שר העבודה הפיליפיני, סילבסטרה בלו: "מדובר בשיתוף פעולה מבורך בין המדינות ואני בטוח שיוביל להסכמים נוספים, גם בתחום התיירות וכוח האדם וכמובן גם בתחומים נוספים".

שר התיירות, יריב לוין: "התיירות הנכנסת לישראל ממשיכה לעלות ולשבור שיאים, המלונות מלאים בהתאם, ובעקבות ההקלות והמענקים שמשרד התיירות מעניק להקמת מלונות, אנו רואים גם תנופה חסרת תקדים בבניית חדרי מלון אחרי שנים של סטגנציה.


החסם העיקרי עמו נאלץ המשרד להתמודד הוא המחסור בכוח אדם, ולכן חתמה היום הממשלה על הסכם להגדלת מכסת העובדים הזרים לתחום המלונאות, ובכך נתנה מענה למצוקת כוח האדם ולמחסור בעובדים במקצועות החדרנות והניקיון בישראל. ההסכם שנחתם היום הוא פעימה ראשונה של שיתוף פעולה ואין לנו ספק שגם ישפיע באופן ישיר על הורדת המחירים. אני מקווה שההסכם הבא ייחתם בשגרירות הפיליפינים בירושלים".

שר העבודה הפיליפיני, סילבסטרה בלו: "מדובר בשיתוף פעולה מבורך בין המדינות ואני בטוח שיוביל להסכמים נוספים, גם בתחום התיירות וכוח האדם וכמובן גם בתחומים נוספים".

במסגרת החלטת הממשלה 4101, ביוזמת שר התיירות יריב לוין ובשת"פ עם משרד החוץ, הממשלה חתמה היום (יום ג', ה-11.12.18) על הסכם בילטרלי להבאת עד 1,000 עובדים בשתי פעימות, לעבודה בענף המלונאות במקצועות החדרנות. ההסכם נחתם במעמד שר העבודה הפיליפיני, סילבסטרה בלו ושר התיירות הישראלי, יריב לוין. הגדלת מכסת כוח האדם נעשית במטרה להתמודד עם הביקוש הגובר לחדרי לינה, וזאת לאור העלייה המשמעותית במספר התיירים המגיעים לישראל.

העובדים שיגיעו לישראל, במסגרת ההסכם הבילטרלי עם ממשלת הפיליפינים, עברו הכשרה מקצועית מטעם ממשלת הפיליפינים בתחום החדרנות והניקיון והם דוברי אנגלית. כמו כן, העובדים יועברו ישירות לבתי מלון ולא ישתייכו לחברות קבלן. למלונות שעברו דירוג תינתן עדיפות בשיעור של 20% בקבלת עובדים פיליפינים. כאשר אזור ים המלח יקבל עדיפות עליונה, אחריו אזור ת"א והמרכז ובסוף ירושלים והצפון.

ההסכם עם הפיליפינים מצטרף להסכם שחתם משרד התיירות עם ירדן לגבי הבאת עובדים ירדנים, העובדים באזור אילת. העסקת העובדים הזרים נעשית תוך הבטחה לשמירה ולעידוד העובדים הישראלים לעסוק בתעשיית התיירות הישראלית. הסכם זה אינו צפוי לפגוע בתעסוקת ישראלים, והוא מסייע במענה למצוקת כוח האדם בתעשיית התיירות, הוזלת יוקר הנופש ויקדם את המשך פיתוח התיירות, כמנוע צמיחה כלכלי.

היעדר כוח אדם בתפקידי חדרנות היא אחת הבעיות המכבידות ביותר על תפעול המלונות בישראל - בעיה שהתגברה לאור העלייה המשמעותית במספר התיירים המגיעים לישראל, שהגיעה לשיא כל הזמנים – 4 מיליון תיירים בשנה. למשל: בתחום הניקיון (כגון חדרנים, שוטפי כלים וכדומה) יש קושי ממשי לגייס עובדים ישראלים (ללא תלות בשכר) וקיים מחסור העומד על כ- 1,550 משרות. לגבי עובדים מקצועיים (משרות המצריכות הליך הכשרה, כגון טבחים, מלצרים וכדומה) ישנו מחסור העומד על כ- 1,600 משרות.

ההחלטה להביא עובדים זרים מירדן ומהפיליפינים התקבלה לאחר מאמצים רבים, בעשור האחרון, של הממשלה והתאחדות בתי המלון, לעידוד ישראלים לעסוק במקצוע. הסכם זה צפוי להעלות את רמת השירות הניתנת בבתי המלון, להעלות את הפריון בענף ולהוזיל את עלות הנופש.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il