TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

כלל ביטוח ופיננסים השקיעה מעל ל-2 מיליארד ₪ באנרגיה ירוקה


יורם נוה, מנכל כלל ביטוח ופיננסים. צילום סיון פרג
כלל ביטוח ופיננסים מעמיקה את השקעתה באנרגיה מתחדשת תשקיע כ-80 מיליון דולר בחברה ליזום פרויקטי אנרגיה מתחדשת בארה"ב
כלל ביטוח ופיננסים תשקיע כ-80 מיליון דולר, בעסקה לרכישת רוב מניות בחברת Apex, יזמית מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב.
העסקה תתבצע בשותפות עם קרן ACIP, המתמחה בהשקעות בתחום אנרגיות מתחדשות ונמצאת תחת ניהולה של Ares management, קרן בינלאומית הפועלת בסקטורים שונים במדינות רבות בעולם, ומנהלת נכסים בשווי של כ-260 מיליארד דולר. העסקה צפויה להסגר עד תום השנה.
לצד כלל וקרן ACIP ישקיעו קונסורציום של משקיעים נוספים מרחבי העולם, הכוללים גם יצרני אנרגיה פרטיים, קרנות פנסיה, גופים פיננסים וכן גופים נוספים הנמצאים תחת ניהולה של Ares.
השקעה זו מצטרפת לפורטפוליו מכובד של השקעות אקוויטי וחוב בתחום האנרגיות המתחדשות בשווי מצרפי של למעלה מ-2 מיליארד ₪ שאותן בצעה כלל ביטוח ופיננסים.
מלבד השקעות בפרויקטים ספציפיים כלל השקיעה במספר פלטפורמות אשר עתידות להקים פרויקטים רבים בתחום זה.
בין הפלטפורמות בארה"ב, ניתן למנות את ההשקעה של כלל לצד OPC בחברת CPV, חברה בעלת צבר פרויקטים משמעותי וצומח בתחום המתחדשות.
בנוסף, ממש לאחרונה, השקיעה כלל בחברת Generate לצד קרן Harbert, המתמחה בפרויקטי אנרגיות מתחדשות בקנה מידה קטן/בינוני, עם יכולת מוכחת של ניהול והקמת פרויקטים בסך של כ-2 מיליארד דולר ועם צבר פרויקטים משמעותי וצומח.
בשנתיים האחרונות, כלל ביטוח ופיננסים השקיעה בעולם בפרויקט סולארי בספרד, בפלטפורמה ליצור חשמל מפסולת אורגנית ובחוות רוח בבריטניה. בארץ משקיעה החברה כבר מזה שנים, בשוק האנרגיות המתחדשות בחוב ובהון, ומממנת פרויקטים סולאריים רבים לחברות גדולות ומשמעותיות בתחום, כגון: אנלייט, EDF ומשקי הקיבוצים.


יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "עסקה זו מהווה המשך ישיר של אסטרטגיית ההשקעה שלנו לטווח ארוך בתשתיות בכלל, ובאנרגיה ירוקה בפרט, ובפרויקטים התואמים את האסטרטגיה של כלל ביטוח ופיננסים להשקעה בנכסים המניבים תשואה שוטפת ויציבה לאורך זמן. השקעה זו מצטרפת להשקעות נוספות של החברה שבוצעו לאחרונה בתחום התשתיות והאנרגיה בארץ ובעולם – עד כה השקיעה החברה סכום כולל של כ-2 מיליארד ₪ באנרגיה ירוקה.
עוד הוסיף נוה: "אנו שמחים על ההזדמנות לחבור לשותפים בינלאומיים חזקים כמו ARES בחברה, אשר הוכיחה יכולות ביצוע מרשימות, ומאמינים כי תחת מבנה הבעלות החדש והיעדים האגרסיביים להגדלת ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת, העסקה עתידה להניב תשואות אטרקטיביות".

APEX היא חברה פרטית הנחשבת לאחת מהיזמיות המובילות בארה"ב בתחום האנרגיות המתחדשות, שהקימה עד היום פרויקטים בתחום אנרגיות מתחדשות בסך מצטבר של כ-9 מיליארד דולר, ובעלת צבר פרויקטים עתידי (הנמצא בשלבים שונים של פיתוח) בהספק מצטבר של מעל GW30.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il