TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סקירת מאקרו שבועית - לידר שוקי הון


לידר שוקי הון
מוקדם עדיין להעריך את העלות הפיסקאלית של המבצע, אך סביר להניח פחות מ"צוק איתן" (כ-0.6% תוצר). מסתמנת האצה משמעותית באינפלציה בארה"ב על רקע הביקוש הכבוש ועלייה במחירי הסחורות
• מדד אפריל עלה פחות מהציפיות המוקדמות, כאשר מסתמנת עלייה מתונה בלבד באינפלציית הליבה.

• מוקדם עדיין להעריך את העלות הפיסקאלית של המבצע, אך סביר להניח פחות מ"צוק איתן" (כ-0.6% תוצר).

• נתוני סחר חוץ מצביעים על התרחבות מהירה בפעילות הכלכלית.

• מסתמנת האצה משמעותית באינפלציה בארה"ב על רקע הביקוש הכבוש ועלייה במחירי הסחורות.


עלייה מתונה בלבד באינפלציית הליבה.

מדד אפריל (0.3%) היה מעט נמוך מההערכות המוקדמות, בעיקר בהשפעת הירידה במחירי הבראה ונופש והתמתנות במחירי השכירות. עליות מחירים עקב העלייה במחירי הסחורות (גם ההובלה) הורגשו בסעיפי המזון (0.7%) ורהיטים וציוד לבית (0.4%). השפעת "הביקוש הכבוש" הייתה מתונה יחסית והורגשה במחירי מסיבות ואירועים (2.9%), אך סעיפי מדד אחרים כמעט ולא עלו, כולל מסעדות, טיפולי יופי והלבשה (מעבר לעונתיות הרגילה).

סביבת האינפלציה (הליבה) עלתה מעט ל- 0.45% שנה אחורה (מ- 0.2% בחודש הקודם), אך נמוכה מאד יחסית לארה"ב (3%) ואירופה (0.8%). הסיבות: השפעת הייסוף המתמשך בשקל ותמיכות פיסקאליות צנועות יחסית (בוודאי יחסית לארה"ב), כך שהגידול בהכנסה הפנויה היה מאד מתון בישראל.

אנו צופים אינפלציה של 1.1% שנה קדימה בהנחה של האצה במחירי השכירות והמשך עלייה מתונה במחירי הסחורות, אך מנגד צפוי המשך לחץ לייסוף בשקל. ההסלמה באלימות צפויה למתן מעט את האינפלציה בטווח הקצר, בעיקר במחירי האירוח ופנאי, אך לא צפויה להשפיע על סביבת האינפלציה קדימה.

עלות המבצע: קשה להעריך את עלות המבצע עד לסיומו, אך סביר להניח עלות פיסקאלית סביב 4-5 מיליארד ₪ או כ- 0.35% במונחי תוצר, זאת בהשוואה לעלות של 0.6% תוצר ב"צוק איתן".
נתוני סחר חוץ מצביעים על צמיחה מהירה.
בחודש אפריל, הייצוא התעשייתי עלה ב- 3% ועלה ב- 6.3% ב- 12 החודשים האחרונים. יחד עם זאת, בחודשים האחרונים מסתמנת מעט חולשה ביצוא, בפרט בייצוא כימיקלים. בחודשים פברואר-אפריל, הייצוא של ענפי הטכנולוגיה העלית עלה ב- 12.5% בחישוב שנתי (נתוני מגמה).

במקביל מסתמן גידול מהיר בכול מרכיבי היבוא בתקופה הזו: 10.8% ביבוא מוצרי צריכה, 11.1% ביבוא חומרי הגלם (גם בהשפעת עליית מחירי הסחורות), ו- 21.5% ביבוא מכונות וציוד. שילוב של גידול מהיר ביבוא יחסית לחולשה ביצוא הביא לגידול של 25% בגירעון הסחר ברבעון א', אך התרחבות מהירה ביצוא שירותי היי טק קיזזה (באופן חלקי) את השפעת ההרעה בחשבון השוטף. אנו צופים עודף בחשבון השוטף של 3.7% תוצר השנה.
האצה באינפלציה בארה"ב
האינפלציה בארה"ב עלתה ב- 4.2% ב- 12 החודשים האחרונים (עד אפריל), לעומת ציפיות של 3.6%. אינפלציית הליבה עלתה ב- 0.9% באפריל ועלתה ב- 3.0% שנה אחורה. ההאצה באינפלציה הורגשה בסעיפים רבים, כולל רכבים משומשים (עלייה של 10% אשר תרמה 0.3% לאינפלציה), מחירי בתי מלון (10.2%) ומחירי טיסות (7.7%). מחירי השכירות עלו ב- 2% שנה אחורה.

המסחר הקמעונאי נותר יציב באפריל, אך זאת לאחר זינוק של 11% בחודש מרץ. רמת המסחר הקמעונאי גבוהה מהרמה ערב הקורונה ב- 18%, תולדה של הסיוע הפיסקאלי המסיבי בשנה האחרונה. הייצור התעשייתי (ללא אנרגיה) עלה ב- 0.4%, למרות ירידה של 4.3% בייצור רכבים בשל המחסור בשבבים.

נתוני אינפלציית הליבה (y/y) ימשיכו להיות גבוהים (סביב 3%) לפחות עד חודש מרץ 2022, מה שצפוי להמשיך ללחוץ על התשואות בארה"ב כלפי מעלה.

נתונים חשובים אשר יתפרסמו השבוע: ישראל: האומדן הראשון לצמיחה ברבעון א' יתפרסם היום. אנו צופים גידול של 7% על רקע האצה בצריכה הפרטית וביצוא שירותי היי טק. יחד עם זאת, הסרת המגבלות על הפעילות החלה רק באמצע הרבעון ומסתמנת מעט חולשה בנתוני יצוא סחורות, יחסית ליבוא. ביום רביעי: מספר המשרות הפנויות (אפריל). חו"ל: ביום שישי: מדדי מנהלי הרכש (מאי) במספר מדינות עיקריות, כולל בארה"ב, אירופה, בריטניה ויפן.


גילוי נאות
הדו"ח מתבסס על מידע אשר פורסם לכלל הציבור, על ידי החברות הנסקרות בו וכן על הערכות ואומדנים ומידע אחר אשר לידר ושות' בית השקעות בע"מ ("לידר ושות'") מניחה שהינו מהימן וזאת מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות ביחס למידע. עם זאת, מודגש כי אין לידר ושות', מחברי הדו"ח ועורכיו אחראים למהימנות המידע המפורט בדו"ח, לשלמותו, לדיוק הנתונים הכלולים בו או לכל השמטה, שגיאה או ליקוי אחר בדו"ח. הדו"ח מופנה רק למשקיעים מוסדיים מקצועיים כחומר מסייע ואין לקבל על סמכו בלבד החלטות השקעה כלשהן. לידר ושות', מחברי הדו"ח ועורכיו לא יהיו אחראים בכל צורה שהיא לנזק ו/או להפסד שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה משימוש בדו"ח זה ו/או כתוצאה מהסתמכות עליו. הדו"ח אינו מתיימר להיות ניתוח מלא של כל העובדות וכל הנסיבות הקשורות לאמור בו, והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. קורא דו"ח זה אינו יכול להניח כי הסתמכות על הדעות וההמלצות המובאות בו, תיצור עבורו רווחים. הדו"ח אינו ייעוץ השקעות ואינו מהווה הזמנה לרכוש או הזמנה למכור את ניירות הערך הנזכרים בו. לפיכך, אין להסתמך על המידע הכלול בדו"ח ואין בו כדי להחליף שיקול דעת עצמאי וקבלת ייעוץ מקצועי, לרבות מיועץ השקעות אשר ייעוצו מתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הנחת קורא הדו"ח צריכה להיות שלידר ושות', עובדים ונושאי משרה בה, בעלי השליטה בה, וחברות בנות או קשורות שלהם ("קבוצת לידר") מחזיקים בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסיים המתוארים בדו"ח ("ניירות הערך") ו/או שיש להם זיקה אחרת לניירות הערך וכן שהם יקנו או ימכרו את ניירות הערך כולם או חלקם אחרי או לפני הוצאת הדו"ח.
לידר ושות' ותאגידים מקבוצת לידר עוסקים בחיתום, שיווק השקעות, ניהול תיקי השקעות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, תיווך בעסקאות בניירות ערך, השקעות בניירות ערך לחשבון עצמם, ניהול והשקעה במיזמי הון סיכון ומיזמי private equity, בפעילויות מסחריות אחרות ופעילויות אחרות בשוק ההון. הדו"ח יכול שיתייחס לניירות ערך שללידר ושות' יש זיקה אליהם מכח השתייכותה לקבוצת לידר ו/או בשל התמורה שקיבלה או תקבל לידר ושות' או תאגיד אחר מקבוצת לידר מאת מנפיקי ניירות הערך ו/או מוכריהם ו/או מפיציהם במסגרת מתן שירותים בשוק ההון לרבות שירותי חיתום, ו/או בשל החזקה בניירות הערך האמורים ו/או ביצוע עסקאות בהם על ידה או על ידי גורמים אחרים מקבוצת לידר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il