TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

חברת טעמים וריחות חדשה בדרך לבורסה


shutterstock
תורפז תעשיות פועלת לגייס כ-200 מיליון שקל בהנפקה ראשונה בתל-אביב לפי שווי חברה צפוי של כ-800 מיליון שקל
ענף הריח והטעם חוזר לבורסה לאחר מחיקת פרוטרום ממסחר בתל אביב עם מכירתה ל-IFF

תורפז מפתחת, מייצרת ומשווקת אלפי תמציות טעם וריח ביותר מ-30 מדינות

החברה מתבססת על צמיחה אורגנית דו ספרתית לצד יישום מוצלח של אסטרטגיית רכישות אגרסיבית בעולם

גידול אורגני, בנטרול מטבעות, של 13.4% ב-2020;
השלימה 3 רכישות אסטרטגיות מתחילת 2020

8 אתרי ייצור בעולם בעלי כושר ייצור פוטנציאלי משמעותי נוסף

הנהלה מנוסה עם ניסיון מוכח של עשרות שנים
ברכישות מיזוגים וניהול חברות רב לאומיות בתחומי הטעם והריח

שיעורי רווחיות גבוהים לחברת תורפז (לשנת 2020):
רווחיות גולמית – 41%
EBITDA – 26.6%
רווחיות נקיה – 15%
תזרים חזק – החברה ייצרה מזומנים בהיקף של 11 מיליון דולר ב-2020

מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת שתי חברות באירופה ובארה"ב
ונערכת לרכישת חברות נוספות

חברת תורפז תעשיות בע"מ, חברת צמיחה המפתחת ומייצרת אלפי תמציות טעם וריח, חומרי ביניים וחומרי גלם ייחודיים ומשווקת אותם בלמעלה מ-30 מדינות, פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה ורישום למסחר של מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. החברה מתכוונת לגייס כ-200 מיליון שקל לפי שווי חברה של כמיליארד שקל, אחרי הכסף.

תורפז מתמחה בפיתוח וייצור של תמציות טעם וריח טבעיות וסינתטיות לתעשיות המזון והקוסמטיקה ובעלת פורטפוליו רחב ומגוון של מוצרים ויכולת פיתוח והתאמה אישית ללקוחות. תורפז, המפתחת, מייצרת ומשווקת כימיקלים ייחודיים, מצליחה למנף תהליכי ייצור באיכות גבוהה לטובת ערך מוסף גבוה ללקוחות, בהם גם חברות בתעשיית התרופות והפארמה. תורפז בנתה לאורך השנים, והחל מ-2016 גם באמצעות חברות הבנות שנרכשו, פעילות פיתוח ושיווק ענפה ויצרה לעצמה מעמד עסקי ותחרותי מוביל בשווקים מרכזיים בעולם, בדגש על השווקים באירופה, צפון אמריקה ודרום מזרח אסיה. האסטרטגיה העסקית של החברה מתבססת על צמיחה אורגנית בשיעור הגבוה מצמיחת השוק, ויישום מוצלח ושיטתי של רכישות אסטרטגיות וניצול סינרגיות הגלומות בפעילויות הנרכשות, שילובן בתוך הקבוצה והשבחתן.

החברה ביצעה עד היום 9 רכישות אסטרטגיות, מהן 3 מתחילת 2020. החברה חתמה לאחרונה על מזכר כוונות מחייב לרכישת חברה באירופה ונמצאת במו"מ מתקדם לרכישת חברה בארה"ב. בהתאם למזכר הכוונות לרכישת חברה במערב אירופה, צפויה תורפז לרכוש 60% ממניות החברה האירופית הפועלת בתחום הטעמים תמורת 11 מיליון יורו. החברה הנרכשת מתאפיינת בצמיחה מהירה עם הכנסות של כ-8.9 מיליון יורו ו-EBITDA של 2.05 מיליון יורו בשנת 2020. בארה"ב, בכוונת תורפז לרכוש את מלוא הון המניות של חברה אמריקאית הפועלת בתחום הטעם והריח תמורת כ-1.2 מיליון דולר. בשנת 2020 לחברה האמריקאית הכנסות שנתיות של כ-1.9 מיליון דולר.

מחזור המכירות של תורפז ב-2020 הגיע ל-52.7 מיליון דולר, עם קצב צמיחה שנתי (CAGR) של 92%, לצד שיעורי רווחיות מהגבוהים בתעשייה, ובכלל זה שיעור EBITDA של 26.6% מסך הכנסות החברה. תוצאות תורפז לרבעון הראשון של 2021 משקפות המשך צמיחה מהירה עם קצב הכנסות שנתי של כ-80 מיליון דולר ושיעורי רווחיות הדומים לאלה בשנת 2020.

במסגרת הרכישות האסטרטגיות שביצעה תורפז לאורך השנים ניתן לציין את רכישת חברת פולנה ארומה הפולנית הפועלת בתחום הריחות והטעמים, על מפעלה החדיש, תמורת כ-7 מיליון יורו; רכישת פעילות כימדע תמורת כ-4.1 מיליון דולר שאפשרה את כניסת החברה לתחומי חומרי הביניים וחומרי הגלם הייחודיים; רכישת Flavor Associates האמריקאית בתחום הריחות והטעמים שחיזקה מאוד את האחיזה של החברה בשוק האמריקאי וכניסתה לשוק הסיני; רכישת 60% ממניות WFF בוויטנאם שמהווה את מרכז הפעילות של החברה בדרום מזרח אסיה; ורכישת 51% מחברת SDA מקיבוץ שדה אליהו בתחום הטעמים הטבעיים המלוחים ושאפשרה את כניסת החברה לתחום תערובות התבלינים, שכבר מהווה כ-11% ממחזור החברה ב-2020. רכישות אלו אפשרו לתורפז להאיץ את פיתוח תשתיות הייצור הגלובאליות שלה לכ-8 אתרים ברחבי העולם, ומהוות תשתית להמשך התרחבות החברה לשווקים בינלאומיים נוספים ולחיזוק מערכי הפיתוח, הייצור, השיווק והמכירות הגלובאליים של החברה.

את קבוצת תורפז מובילה היו"ר והמנכ"לית קרן חזון, בעלת למעלה מ-20 שנות ניסיון בתפקידי ניהול בתעשיית הטעם והריח העולמי וניסיון בינלאומי ברכישות של חברות בתחום, ומי שהובילה את חברת ארומור לאקזיט מרשים של 100 מיליון דולר עת נמכרה לחברת IFF העולמית. שותפה של חזון לאורך שנים רבות הוא ד"ר ישראל (רלי) לשם, שותף במשרד עורכי הדין מיתר, המשמש כדירקטור בחברה. הנהלת תורפז כוללת בכירים נוספים בעלי רקע וניסיון נצבר של עשרות שנים בתעשיית הטעם והריח בישראל ובעולם, בהם גם בכירים בחברת פרוטרום לשעבר שנמכרה ב-2018 ל-IFF בעסקת ענק של כ-7.1 מיליארד דולר.

תורפז בוחנת בימים אלה רכישת חברות נוספות בהתאם לאסטרטגיית הרכישות של החברה, ששמה דגש על רכישת חברות צמיחה בינוניות וקטנות בעולם עם מחזור הכנסות של עד 25 מיליון דולר, שהינן בעלות פוטנציאל השבחה גבוה ושתוכלנה לתרום מידית לפעילות תורפז ולייצר לחברה סינרגיות גבוהות.

תמורת ההנפקה תשמש את החברה בעיקר להמשך האצת אסטרטגיית הצמיחה וביצוע רכישות אסטרטגיות, קידום פעילויות המחקר והפיתוח והרחבת מפעלי הייצור לטובת מיקסום כושר הייצור הפוטנציאלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il