TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אנלייט נכנסת לשוק האנרגיות המתחדשות האמריקאי במהלך משמעותי:


גלעד יעבץ מנכל אנלייט צילום אנלייט
נמצאת במשא ומתן לרכישת חברה מובילה בתחום הסולארי ואגירת אנרגיה בארה"ב בעלת פורטפוליו בהספק של כ- 9.9 גיגה ואט. העסקה הפוטנציאלית צפויה להגדיל את פורטפוליו אנלייט בכ-230%
גלעד יעבץ מנכ"ל החברה ציין: "הכניסה האסטרטגית המתוכננת לשוק האמריקאי תצעיד את אנלייט לעידן חדש בתולדותיה. אנו צופים שהשוק האמריקאי יחווה צמיחה חסרת תקדים בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת האנרגיה בעשור הקרוב. להערכתנו בכוחה של העסקה הפוטנציאלית להכפיל ואף לשלש את היקף פעילותה של החברה בטווח הקצר והארוך, וזאת במקביל לגידול דומה בשווקים המסורתיים שלנו"
אנלייט מדווחת על משא ומתן לרכישת כ-90% מההחזקות בחברה מובילה ובעלת ניסיון רב בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת אנרגיה בארה"ב על פי שווי חברה כולל של עד 430 מיליון דולר, בעיסקה הכוללת מנגנון תמורה הדרגתי מבוסס ביצועים, כמפורט להלן.
עד היום, חברת המטרה פיתחה, הקימה ומכרה בהצלחה מתקנים סולאריים בהספק של מעל 1.5 ג'יגה ואט, והיא בעלת פורטפוליו משמעותי של פרויקטים בפיתוח בפריסה גאוגרפית רחבה בארה"ב, במדינות עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. חברת המטרה מעסיקה כ-80 עובדים ומצויה בתנופת גידול. הפורטפוליו של חברת המטרה מורכב מצבר של כ- 50 פרויקטים סולאריים גדולים (Utility scale) בשלבי פיתוח שונים בהיקף כולל של כ- 9.9 ג'יגה ואט (במונחי הספק DC). בחלק מהפרויקטים נדרש שילוב עם מתקני אגירת אנרגיה, בהיקף מצטבר של מעל ל- 1.5 ג'יגה ואט שעה.
על פי הערכת החברה, כ- 15 פרויקטים בהספק כולל של כ-2.5 ג'יגה ואט נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים וצפויים להבשיל להקמה במהלך השנתיים הקרובות. בהתייחס למתקנים אלה, חברת המטרה כבר חתמה ו/או נמצאת במו"מ מתקדם לחתימה של הסכמים למכירת החשמל המיוצר (הסכמי PPA) עבור פרויקטים בהספק מצטבר של כ- 2 ג'יגה ואט, וזאת לתקופה ממוצעת של 19 שנים ועבור מלוא החשמל המיוצר.
רכישת חברת המטרה מתוכננת להתבצע לפי שווי חברה מוערך של עד כ- 430 מיליון דולר (מייצג שווי של 100% מהחברה), שמתוכם כ- 160 מיליון דולר ישולמו במועד סגירת העסקה. היתרה, בסך של עד 230 מיליון דולר (המשקפת רכישה של 90% מהאחזקות כאמור לעיל), תבוצע בהתאם למנגנון תמורה הדרגתי מבוסס ביצועים, על פני חמש שנים, בהתאם להתממשות צבר הפרויקטים, ובכפוף להמשך כהונתם של היזמים בעמדותיהם הניהוליות בחברת המטרה. בהתאם לכך, במסגרת העסקה כ- 10% מן ההחזקות בחברת המטרה יוותרו בידי שני היזמים, המכהנים גם כמנהלים הבכירים בחברה.
למען הסר ספק, יצוין כי הרכישה אינה כוללת את המתקנים שהוקמו טרם הרכישה ונמכרו לצדדים שלישיים, אלא את פורטפוליו הפיתוח, העומד כיום על כ- 9.9 ג'יגה ואט כאמור לעיל, וכן את האחזקות בחברת המטרה, על כל יכולותיה וזכויות ה- IP שלה.
החברה התקשרה עם חברת המטרה בהסכם כוונות הכולל תקופת בלעדיות, ובמהלכה הצדדים ינהלו מו"מ מפורט על תנאי העסקה והסכם הרכישה, ותתבצע בדיקת נאותות מקיפה על ידי החברה ויועציה בקשר עם חברת המטרה.
אנלייט מעריכה כי הסכם הרכישה המפורט והמחייב ייחתם במהלך הרבעון השני של שנת 2021 וזאת בכפוף, בין היתר, להשלמת תהליכי בדיקת הנאותות של החברה ויועציה בקשר עם חברת המטרה לשביעות רצונה של החברה וכן לגיבוש כלל ההסכמות המסחריות והמשפטיות בקשר עם עסקת הרכישה.
יובהר כי בשלב זה אין וודאות בדבר השלמת עסקת הרכישה באופן המתואר לעיל ו/או ככלל.
אודות שוק האנרגיה הסולארית בארה"ב: השוק האמריקאי מצוי בעיצומו של מעבר מואץ לייצור חשמל ממקורות של אנרגיה מתחדשת. נכון למועד זה, תשע מדינות בארה"ב הציבו יעדי מעבר ל- 100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2050. בנוסף, מנוע צמיחה משמעותי מגיע מסקטור החברות העסקיות המובילות, הפועלות בשוק האמריקאי, ונוטלות על עצמן מחויבות לצריכת 100% מהחשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת.
סך צריכת החשמל מאנרגיות מתחדשות בארה"ב (ללא ייצור הידרואלקטרי) לשנת 2019 עמד על כ-11% מתוך כלל הצריכה, באופן המשקף מרחב גדול להמשך גידול הייצור מאנרגיות מתחדשות. התחום הסולארי הוביל ב- 2019 את היקף ההתקנות החדשות בארה"ב לעומת אנרגיית רוח וגז טבעי, וצפוי להמשיך לצמוח בהיקף מואץ בשל השיפור הניכר בכלכליות עלות הייצור הסולארי. עד היום הוקמו כ- 86 ג'יגה ואט של פרויקטים סולאריים בארה"ב, והיקף ההתקנות צפוי להמשיך ולצמוח לכ- 238 ג'יגה ואט עד לשנת 2030 ולהוות נתח משמעותי מכלל ההתקנות של מתקנים לייצור חשמל בארה"ב.
על פי הערכות בשוק, כניסתו של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן לתפקיד צפויה להוביל להאצה נוספת של המעבר לייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בארה"ב. הממשל החדש שם את הטיפול במשבר האקלים למטרה מרכזית, הצהיר על יעדים להפחתה משמעותית של פליטות גזי החממה, ולהגעה ל- 100% ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות עד לשנת 2035 בהשקעה ישירה של 400 מיליארד דולר.
אנלייט סבורה כי יכולות הייזום, המימון, ההנדסה, הניהול והפיתוח שלה בשוק האנרגיה המתחדשת הבינלאומי, ובפרט בתחום הסולארי ואגירת האנרגיה, בשילוב עם יכולות הייזום והפיתוח של חברת המטרה בשוק האמריקאי, וניסיונה המוכח בתחום זה, ייצרו סינרגיה גבוהה לטובת כניסה משמעותית של החברה לשוק האמריקאי.
חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% ע"י הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 2,000 מגה ואט, וכ- 2,300 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il