TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אבגול מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2020


אבגול
עלייה ברווח הנקי השנתי, מ-12.3 מיליון דולר ל-36.9 מיליון דולר. דירקטוריון החברה אישר השקעה בסך 70 מיליון דולר להקמת קו ייצור חדש ברוסיה
אבגול שמחה לדווח על תוצאות חזקות ברבעון הרביעי של 2020 והשנה כולה. במהלך הרבעון, הדרישה למוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים המשיכה להיות משמעותית ברחבי העולם, ותמכה בהיקפי מכירות וייצור גבוהים בתמהיל מוצרים טוב יותר. כל מפעלי החברה ברחבי העולם פעלו ביעילות גבוהה מאוד.

אבגול היא חברה מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית ומגבונים. אבגול מייצרת גם בדים לא ארוגים כחומר גלם עבור מוצרים אשר לא בהכרח ליישומים היגייניים כגון בחקלאות, רהיטים, ריפודים, ביגוד חד-פעמי, תעשיית הבנייה, מוצרי סינון, ועוד יישומים טכניים. במהלך 2020, החברה החלה לייצר ולמכור בדים עבור ציוד הגנה אישי למסכות, חלוקים ומוצרים רפואיים והיגייניים אשר שימשו להתמודדות עם משבר ה COVID-19 (וירוס הקורונה). במהלך המחצית הראשונה של 2020, החברה זיהתה את הפוטנציאל והמחסור בייצור בדים לא ארוגים אשר נדרשים לייצור המוצרים הללו והתאימה במהירות את פסי הייצור שלה לתמוך ביצרנים של מוצרים רפואיים אלו ולספק את צרכי השוק בהתאם. כתוצאה, לאירוע זה הייתה השפעה חיובית על ביצועי החברה ב-2020 הביקוש לבדים עבור מוצרי ציוד הגנה אישי המשיכו להיות גבוהים לאורך השנה, אולם עלייה משמעותית בהיצע הובילה לכך שהמחירים והרווחיות של מוצרים אלו התייצבו באופן הדרגתי.

החברה דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2020 ולשנת 2020 כולה.
מנכ"ל החברה, שחר רחים:
אבגול המשיכה להפגין ברבעון הרביעי, בדומה לשנת 2020 כולה, את החוסן והעוצמה של החברה במהלך משבר הקורונה. אבגול הציגה במהלך השנה את מחויבותה ליציבות וצמיחה בתנאי שוק משתנים. אבגול ממשיכה להוכיח שהיא אחת החברות המובילות בשוק ההיגיינה, ובעלת יכולת לפעול באופן יעיל במגוון אתרים ותחומים תוך שמירה מתמדת על איכות גבוהה ושירות מצוין. אחת המטרות המרכזיות של אבגול היא להמשיך באיתור ומימוש הזדמנויות בתחומים ומוצרים חדשניים בשוק ההיגיינה ובשווקים משיקים, תוך מתן דגש מיוחד על תחום הקיימות, וזאת מתוך רצון להיות שותפים ולקחת חלק בשיפור איכות הסביבה והחיים. 2020 היא שנה שהמשימה העיקרית בה הייתה הבטחת ההמשכיות הפעילות העסקית הן עבורנו ברמה הגלובלית והן עבור לקוחותינו, ואנו גאים על שעמדנו במשימה בהצלחה רבה. בתחילת 2021 אנו רואים שהביקוש הגבוה לבדים לא ארוגים נמשך ביתר שאת, עם זאת אנו רואים כי קיימות בעיות גלובליות ביכולת לספק פוליפרופילן באופן סדיר, גם עקב אירועי מזג אויר קשים וגם עקב ביקושים גבוהים העולים על היצע. מגמה זו גורמת לעליית מחירים משמעותית שהחלה ברבעון רביעי של 2020 וממשיכה באופן חד יותר בינואר ופברואר, במיוחד בצפון אמריקה. נכון להיום אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, על מנת להבטיח המשכיות של הייצור והאספקות. במהלך שנת 2020, על אף אי הודאות הרבה ששררה בשוק והשינויים התכופים בביקושים ובסוגי המוצרים, כל המפעלים שלנו עבדו בצורה יעילה ומצויינת, תוך שמירה מתמדת על בטחון העובדים ובריאותם. החברה מסיימת את השנה עם יתרת מזומנים גבוהה, לאחר תזרים מזומנים תפעולי חזק של כ-100 מיליון דולר. במהלך השנה ביצענו השקעות אד-הוק בטכנולוגיות משיקות (MeltBlwon) באתרינו כדי לתת תמיכה לביקושים לבדים לא ארוגים למוצרי מדיקל ואנו מתכוונים להמשיך לפתח את היכולות הללו בעתיד.

במהלך השנה החלטנו להעתיק קו ייצור מישראל להודו על מנת לתמוך בשוק מתפתח אשר הביקוש למוצרינו הולך וגדל בצורה משמעותית. אנו מתעתדים להשלים את הפרוייקט עד תום השנה. במקביל, אתמול אישר דירקטוריון החברה השקעה של כ-70 מיליון דולר הכוללת הקמת מבנה ומחסן, רכישת קו חדש ומתקדם וכן ציוד משלים נוסף להרחבת היכולות שלנו לייצור מוצרים לשוק המדיקל, ברוסיה. השוק ברוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר הוא שוק צומח בצורה מהירה וכיום אנו מובילים שוק הבד לא ארוג לתעשיית ההיגיינה. עם ההוספה של הטכנולוגיה המתקדמת של הקו החדש אנו מצפים לשמור על ההובלה בשוק זה עם המוצרים החדשים והמפותחים ביותר.

מידע זה הוא מידע הנובע מראיה לעתיד המבוסס על המידע הידוע לחברה בזמן שהדוח הזה מפורסם. המידע הזה עלול לא להתממש או להתממש באופן השונה מהמצופה, בין היתר, אם יחול שינוי משמעותי במגמות/טרנדים, או בפרמטרים אחרים אשר עשויים להשפיע על עלויות הייצור או מחירי המכירות של החברה.

הכנסות החברה בשנת 2020 וברבעון הרביעי כוללים הכנסות מבדים עבור מוצרים רפואיים עם רווחיות גבוהה מאשר הרווחיות הממוצעת של בדים עבור מוצרי היגיינה. בנטרול פעילות הקו בברקן אשר הפעילות בו צומצמה לאורך 2020 עד הפסקת פעילותו ברבעון השלישי, הכמות הנמכרת ב-2020 וברבעון הרביעי גדלה ביחס לתקופות המקבילות.

במהלך הרבעון הראשון של 2020, אבגול חידשה הסכמים עם לקוחות עיקריים. חלק מההסכמים הינם לתקופה של שנה ואחרים לתקופה של שנתיים. ההסכמים כוללים צמיחה צפויה בהיקף המכירות, המלווה במתן הנחות במחירים שניתנו. אבגול הצליחה לקזז חלק מהשפעת ההנחות במחיר על ידי שיפור הסכמי רכישת חומרי הגלם שנחתמו לשנת 2020 ועל ידי כך שהמשיכה לשפר את היעילות התפעולית של החברה.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-19.3 מיליון דולר המהווה כ-20.1% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 18.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, אשר היווה כ-18.3% מסך ההכנסות עבור אותה תקופה.

הרווח הגולמי במהלך הרבעון, ולאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם בין התקופות, גבוה בכ-4.9 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם, הפסד של כ-3.6 מיליון דולר נטו נרשם במרווח בין מדדי מחירי חומרי הגלם, בהשוואה לרווח של כ-0.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (סה"כ השפעה שלילית כוללת של 4.3 מיליון דולר בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד).

העלייה ברווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ולאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם, נובעת בעיקר מהרווח הגולמי הגבוה שנוצר ממכירת מוצרי בדים לשימושים רפואיים, העלייה ברווחיות ממוצרי היגיינה בסין שנמכרו במחירי Spot, ובשילוב המגמה המתמשכת של שיפור היעילות התפעולית באתרי החברה. עיקר הקיזוז בעלייה ברווחיות נבע מהנחות מחירים שניתנו ללקוחות העיקריים של החברה.
העלייה ברווח הגולמי נבעה ברובה מביקוש עודף במחירים גבוהים עבור בדים לא ארוגים אשר משמשים לייצור מוצרים רפואיים והיגייניים אשר נועדו להתמודדות עם משבר הקורונה.
החברה זיהתה את הפוטנציאל והמחסור בייצור בדים לא ארוגים אשר נדרשים לייצור המוצרים הללו והתאימה במהירות את פסי הייצור במטרה לתמוך ביצרנים של מוצרים רפואיים ולספק את הביקושים בשוק. במחצית השנייה של 2020, היקף הביקוש, המחירים והרווחיות של המוצרים הללו נמצא במגמת ירידה יציבה.

במהלך הרבעון הרביעי של 2020 ונכון לתאריך פרסום דיווח זה, מדדי מחירי חומרי הגלם החלו לעלות. בהינתן ומגמה זו לא תשתנה, החברה צופה שלמגמה זו תהיה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון הראשון של 2021.

ב-2020 אבגול רשמה שיאי רווחיות גולמית הגבוהים מהרווחיות הממוצעת בשנים קודמות, שנבעו בעיקר ממכירות של בדים לייצור של מוצרים לשימושים רפואיים אשר סופקו ברבעון השני של 2020. המכירות הללו הושגו תודות לתגובה המהירה של החברה לביקוש הגדל למוצרים שלה, שנבע מההתפשטות הגלובלית של וירוס הקורונה והעלייה הגלובלית המשמעותית במחירים של המוצרים הללו במהלך משבר הקורונה. שמירה על שיעורי רווחיות אלו תלויה ברובה בהתנהגות השווקים והיקפי ההיצע והביקוש.

מידע זה הוא מידע הנובע מראיה לעתיד המבוסס על המידע הידוע לחברה בזמן שהדוח הזה מפורסם. המידע הזה עלול לא להתממש או להתממש באופן השונה מהמצופה, בין היתר, אם יחול שינוי משמעותי במגמות/טרנדים, או בפרמטרים אחרים אשר עשויים להשפיע על עלויות הייצור או מחירי המכירות של החברה.

EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם בכ-17.6 מיליון דולר, עלייה של 1.5 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. לאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם (הן במחירי הקנייה והן במחירי המכירה), ה- Underlying EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-21.2 מיליון דולר, 5.8 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

EBITDA בשנת 2020 הסתכמה ב-89.4 מיליון דולר, גידול של 25.4 מיליון דולר בהשוואה לשנת 2019. לאחר נטרול השפעות השינויים במדדי עלויות חומרי הגלם, ה- Underlying

EBITDA ב-2020 הסתכם ב-89.8 מיליון דולר, 32.9 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה החדה ברווח וברווחיות ב-2020 ובמהלך הרבעון הרביעי נבעה בעיקר מהעלייה בביקוש עבור בדים אשר משמשים לייצור מוצרים לשימושים רפואיים והיגייניים כתוצאה ממשבר הקורונה הגלובלי.

העלייה החדה ברווח אשר צוינה לעיל משתקפת כמעט לחלוטין ב- Underlying EBITDA במהלך 2020 ובמהלך הרבעון הרביעי של 2020 בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.



(1) במהלך שנת 2019, החברה רשמה הוצאה חד-פעמית הנובעת בעיקר מבונוסים בסכום של כ-1.8 מיליון דולר. בנוסף, ברבעון הרביעי של 2019, הוצאה חד-פעמית נוספת נרשמה בהקשר של סעיף דמי התאקלמות עבור עובדי מפעל ברקן בכ-1.2 מיליון דולר. לאחר נטרול ההשפעות של המדדים וההוצאות החד פעמיות כפי שצוינו בטבלה מעלה, הסתכם
ה – Underlying EBITDA בשנת 2019 ורבעון הרביעי של שנת 2019 בכ-59.9 מיליון דולר ובכ-16.6 מיליון דולר, בהתאם.
תזרים מזומנים – תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם בכ-101.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-20.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה בתזרים המזומנים נבעה בעיקר מהירידה בהיקפי ניכיון יתרת הלקוחות במאזן כתוצאה מההפחתה Non-recourse פקטורינג בהיקף של 12.2 מיליון דולר במהלך התקופה (במהלך התקופה המקבילה אשתקד, היקף הפקטורינג ירד ב-39.3 מיליון דולר).
בנטרול השינויים בהיקפי הייצור ובהיקפי ניכיון יתרת הלקוחות במהלך התקופה ובמהלך התקופה המקבילה אשתקד, תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת במהלך התקופה הסתכם ב-89.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-60.1 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד.
בשנת 2020 הרווח הנקי, וסעיפי ההון החוזר במאזן גדלו בהשוואה לשנת 2019; הגידול קוזז באופן חלקי כתוצאה מירידה בהוצאות המימון בגין אגרות החוב שהנפיקה החברה, וירידה ברמות המלאי בין השנים.
החברה עמדה ביעדי התקציב ששמה לעצמה וסיימה את השנה עם תזרים מזומנים חיובי, (כולל קבלת מענק השקעה בנגב) שהסתכם ביותר מ-100 מיליון דולר.
ציוני דרך מרכזיים אחרים:
הוצאות מימון נטו ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמו ב-6.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהוצאות המימון במהלך הרבעון הרביעי נבעו בעיקר מהוצאות מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ב-3.9 מיליון דולר, בהשוואה להוצאות המימון מהפרשי שער חליפין שהסתכמו ב-0.5 מיליון דולר במהלך הרבעון המקביל אשתקד. השינויים בהפרשי שער החליפין כאמור מיוחסים בעיקר לשערוך ההתחייבות בגין חלק מסדרת אג"ח ג' אשר לא מגודרת כנגד הדולר. עלייה זו קוזזה חלקית בקיטון של כ-0.7 מיליון דולר בהוצאות ריבית הקשורות להלוואות ארוכות טווח ואג"ח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (פרעון תשלומי הקרן בהתאם ללוז התשלומים; החברה לא לקחה על עצמה הלוואות ארוכות טווח חדשות או הנפיקה אג"ח חדש).
הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי במהלך הרבעון הרביעי של 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נבעה בעיקר מהעלייה בהוצאות המימון ומס ההכנסה.
הרווח הנקי לשנת 2020 הסתכם ב-36.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-12.3 מיליון דולר במהלך התקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווח הנקי לשנת 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נבעה בעיקר מהעלייה ברווחיות הגולמית והרווחיות התפעולית, וכן מהירידה בהוצאות מימון נטו, אשר קוזזו באופן חלקי מהעלייה בהוצאות מס הכנסה.
וירוס הקורונה – על אף אירועים הקשורים לווירוס הקורונה, החברה המשיכה להפעיל בצורה מלאה ושגרתית את כלל מפעליה ברחבי העולם, לאור ההכרה שקיבלה כי מפעלים אלו הינם חיוניים בכל אזורי הפעילות בהן פועלת אבגול, מלבד אתר החברה בסין אשר נסגר באופן זמני בסוף חודש ינואר 2020 לאור אירועים הקשורים לוירוס הקורונה וחזר לפעילות ב-8 במרץ, 2020. יתרה מכך, החברה המשיכה לייצר בדים התומכים בייצור של מוצרים רפואיים המשמשים להתמודדות עם וירוס הקורונה, כגון מסיכות וחלוקים. במהלך התקופה, הייתה גם עלייה בביקוש מלקוחות פרטיים וכתמיכה ברשויות המקומיות בהם החברה פועלת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il