TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סומוטו דיווחה שחברת החשמל לישראל ונוסטרומו ישתפו פעולה בהקמת מערכת אגירת אנרגיה של נוסטרומו להדגמת יכולת שליטה וניהול ביקושי חשמל


סומוטו
המערכת של נוסטרומו, שתותקן על גג בניין חח"י בתל אביב, היא מערכת אגירת אנרגיה תרמית (קור) הנטענת אנרגיה במהלך הלילה ומאפשרת פריקתה בהפרש של עד 12 שעות לאחר מכן
מיזוג סומוטו ונוסטרומו מתקדם כמתוכנן כך שסומוטו צפויה להתפצל לשתי חברות ציבוריות: חברת נוסטרומו וחברה שתרכז את הפעילות והנכסים הקיימים

תל אביב, 3 בדצמבר 2020 – סומוטו, אשר הודיעה לאחרונה על מהלך משמעותי להצפת ערך לבעלי המניות של סומוטו, באמצעות רכישת חברת נוסטרומו, תהליך המתקדם כמתוכנן, מודיעה כי חברת חשמל לישראל ("חח"י"), אשר הודיעה כי תבחן השקעה בנוסטרומו במסגרת מסלול החדשנות, תחל יחד עם נוסטרומו בהטמעת מערכת אגירת אנרגיה תרמית המיועדת למבנים מסחריים המקוררים באמצעות צ'ילרים על גג בניין של חח"י בתל אביב ("הפרויקט"). נוסטרומו קיבלה לפרוייקט זה אישור מהרשות לחדשנות ותקציב העומד על כ- 2.7 מיליון שקל בשיעור השתתפות של 50%.

נוסטרומו תספק אנרגיית קור לקירור בניין חח"י באמצעות מערכת אגירת האנרגיה שלה, ה- IceBrick™, לצורך הדגמת הסטת ביקושי חשמל. במבנים מסחריים, חלק מהותי מהביקושים לחשמל בשעות שיא הביקוש נובעים מדרישות מיזוג.

בנוסף, ייבחן, ייבנה וייושם מרכיב תוכנה המקשר ישירות בין מערכת הבקרה של מערכת נוסטרומו למרכז פיקוח של חח"י, שנועד לניהול מקביל של מספר מערכות רב שיאפשר לחח"י ניהול עומס ביקוש החשמל. לניהול עומסים והפחתת שיאי צריכת חשמל, בין השאר באמצעות מערכות אגירת אנרגיה, חשיבות עליונה לשרידות, יציבות וגמישות רשת החשמל תוך חסכון בעלויות אנרגיה.

להערכת נוסטרומו, הפוטנציאל הכלכלי של שימוש במערכותיה בעולם ובקליפורניה בפרט, הוא עצום. צריכת החשמל של בניינים מסחריים מהווה חלק נכבד מצריכת החשמל הכללית של אותם בניינים כך ששימוש נרחב במערכות אגירת אנרגיה עשוי להביא להסטת ביקושי חשמל בהיקפים משמעותיים משעות שיא בצריכת חשמל לשעות שפל, לחסכון בעלויות האנרגיה לצרכנים סופיים ותמיכה ברשת החשמל בשלב הייצור וההולכה.

אחד היתרונות הבולטים בשימוש במים וקרח ליצירת אנרגיית קור נובע מכך שמים אינם מזהמים, אין בהם כל סכנת נזק לסביבה ויעילותם אינה נפגמת אפילו לאחר עשרות אלפי מחזורי הקפאה-המסה, זאת בניגוד לסוללות ליתיום-איון המזהמות את הסביבה, קיימת בהן סכנת פיצוץ והן מאבדות לאורך זמן מיעילותן.

ירון בן-נון, מייסד ומנכ"ל נוסטרומו: "אנחנו מביאים בשורה כלכלית-טכנולוגית, נקיה ומתחדשת להתמודדות עם הביקוש הגובר לצריכת אנרגיה. שיתוף הפעולה עם חברת החשמל מהווה הכרה מקצועית מהגוף שאמון על תהליכי השינוי של רשת ההולכה והחלוקה באופן שיתמוך בהחדרה הולכת וגוברת של אמצעי ייצור המבוססים על אנרגיה מתחדשת בישראל בתחום ייצור והולכת האנרגיה והוא אף צפוי לסייע למאמצי השיווק שלנו בארץ ובעולם. נוסטרומו קיבלה החלטה להתרכז בשוק האמריקאי, ובפרט בקליפורניה, בהם ישנה רוח גבית רגולטורית המעודדת פתרונות אגירה מתקדמים בעיקר על רקע עליה בצריכת אנרגיה ותשתיות ההולכה הסובלות מעומסים גדלים והולכים ואי יציבות של רשתות חשמל."

לאחרונה הודיעה נוסטרומו כי חתמה על מזכר עקרונות עם חברת Westfield URW, במסגרתו נקבע כי נוסטרומו תתקין מערכת לאגירת אנרגיה במרכז קניות בשם Westfield Topanga & The Village המשתרע על כ- 200 אלף מ"ר והמצוי בקנוגה פארק, לוס אנג'לס, קליפורניה.

כפי שנמסר מנוסטרומו, חברת Westfield URW הינה חלק מקבוצת Unibail-Rodmaco-Westfield הנחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המסחרי המובילות בעולם. בבעלות חברת Westfield URW כ- 35 מרכזי מסחר ברחבי ארצות הברית ואנגליה והיא מהמובילות בתחום השימוש באנרגיה ירוקה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית בעולם הנדל"ן המסחרי בארצות הברית.

לסומוטו, נכון לסוף רבעון שלישי 2020 קופת מזומנים של כ- 25.2 מיליון דולר.

החברה ונוסטרומו ממשיכות לפעול על מנת לקדם את חתימת הסכם מחייב לרכישת הון המניות של נוסטרומו, וכי נכון למועד זה, לצד בדיקת הנאותות שמבצעת החברה, מחליפים הצדדים טיוטות הסכם לרכישת נוסטרומו כאמור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il