TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

חברת אקוואריוס פרסמה תשקיף סופי להנפקה ראשונית בת"א:


גל פרידמן יו"ר אקוואריוס
קיבלה התחייבות להשקעה ממשקיעים מוסדיים בהיקף של כ-214 מיליון שקלים; המסחר צפוי להתחיל בשבוע הבא
החברה מתכוונת לגייס כ-5 מיליון שקלים נוספים בשלב הציבורי ביום ראשון הקרוב
בין המשקיעים הבולטים בחברה: מוסאשי (Musashi) מקבוצת הונדה (יפן), TPR היפנית, לאון רקנאטי, מריוס נכט, חברת פז, ורבים נוספים

חברת אקוואריוס, שפיתחה מנוע בעירה פנימית קטן, ירוק וחסכוני, פרסמה היום (ד') תשקיף סופי להנפקת מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, תחת הסימול AQUA. מהתשקיף, עולה כי החברה קיבלה התחייבויות להשקעה ממשקיעים מוסדיים בהיקף של כ-214 מיליון שקלים. ביום ראשון צפויה אקוואריוס לצאת לשלב הציבורי של ההנפקה במטרה לגייס כ-5 מיליון שקלים נוספים. המסחר במנייה צפוי להתחיל לאחר השלמת ההנפקה במהלך השבוע הבא.

את ההנפקה מובילות חברות החיתום של אוריון, אפסילון ופועלים IBI, והחברה מייעדת את כספי הגיוס למימון והרחבה של פעילותה העסקית השוטפת. החברה לוותה בהנפקה על ידי משרד הרצוג פוקס נאמן, עורכי דין.

גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס, אמר היום: "אנו נרגשים להציג מהפכה בעולם המנועים, שלא השתנה ב-150 שנים האחרונות, לבורסה בת"א ושמחים על ההיענות הגדולה והבעת האמון של הגופים המוסדיים הגדולים והמובילים בישראל. אנו מתכוונים למנף את ההון שנגייס על מנת להביא את בשורת המנוע הזעיר לכל מקום בעולם".

עוד לפני היציאה להנפקה בבורסה בת"א, אקוואריוס התקשרה בהסכם השקעה בסך של עד 10 מיליון דולרים עם הענקית היפנית TPR, יצרנית המתמחה בייצור בוכנות, חלקי חילוף וטבעות בוכנה לרכבים. סה"כ גייסה אקוואריוס עוד לפני ההנפקה 37 מיליון דולרים, ובין משקיעיה הבולטים ניתן למצוא את מריוס נכט, ליאון רקנאטי חברת MAX (יבואנית סקניה בישראל), ד"ר גדעון שטיין (המדען הראשי של מובילאיי), Musashi Seimitsu היפנית ומשקיעים נוספים.


אודות אקוואריוס:

אקווריוס מנועים, נוסדה ב2014 על ידי גל פרידמן (יו"ר החברה) אריאל גורפונג (מנכ"ל החברה) ושאולי יעקובי (מדען ראשי). החברה פיתחה מנוע ליניארי קטן השוקל כ-10 קילו בלבד, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים, במנוע של אקוואריוס יש חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל. בשל גודלו ומשקלו הקל של הגנרטור (100 ק"ג) והיכולת שלו לייצר אנרגיה בצורה יעילה – הוא מזהם פחות, אינו דורש תחזוקה מיוחדת וירוק יותר.

לדברי גל פרידמן, המנוע הזעיר של אקווריאס הנו מנוע שעתיד לעשות מהפכה בתחום הפקת חשמל ממנועים. "עד היום ובמהלך- 150 השנים האחרונות, כל המנועים בעולם עובדים על תנועה סיבובית - כלומר, מנוע מסובב גיר של אוטו או אלטנטרנטור – ומייצר חשמל. אקווריאס קוראת תיגר על השיטה הסיבובית: הטכנולוגיה העומדת בבסיס המנוע של אקוואריוס משתמשת בתנועה לניארית שיש במנוע על מנת להפיק חשמל, כל זאת ללא הפסדי האנרגיה שמתקיימת בשיטת התנועה הסיבובית. כמו כן, המנוע הזעיר כולל מעט מאוד חלקים, מה שהופך אותו זול מאוד לייצור. בנוסף, אינו דורש החלפת שמנים ותחזוקה שוטפת ולכן מתאים מאוד להתקנה במקומות מרוחקים – בהם תחזוקה מהווה אתגר".

לדבריו, באמצעות החשמל שמייצר המנוע הזעיר של אקווריאס ניתן למעשה להניע כל מערכת הדורשת אספקת חשמל, למשל: הנעה חשמלית במכוניות, אנטנות במקומות מרוחקים הזקוקים לאנרגיה מבוזרת (תקשורת, מים, וסלולר) ועוד.

החזון של החברה הוא להיות התקן העולמי החדש בייצור חשמל באמצעות מנועים. הניצולת הגבוהה, הטכנולוגיה, הגודל והמשקל הקלים של המנוע, הביאו לחברה שיתופי פעולה עם ענקיות בינלאומיות בתחום התקשורת, הרכב ובתחומים נוספים והיא פועלת להביא את המנוע הזעיר לתעשיות מגוונות – בכל מקום בעולם.

בנוסף לשיתוף הפעולה עם TPR, לאקוואריוס הסכמים או מזכרי הבנות גם עם Musashi Seimitsu – יצרנית יפנית של חלקי חילוף לרכבים, ריג מאסטר (הקנדית) לאספקת יחידות כוח למשאיות קרור וכמו כן עם נוקיה העולמית לאספקת גנרטורים באתרים מרוחקים ומאוכלסים, בהם בעיית אספקת חשמל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il