TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

מספחים שטחים- המחירים עולים משמעותית!


צילום: תומר פדר
עם הצטברות המסרים של הממשלה כי במהלך חודש יולי היא תכריז על סיפוח השטחים, אנו רואים עלייה במחירי הנדל"ן באזורים אלו, לצד עלייה בביקוש לרכישה של נדל"ן בסביבה זו.
לדברי ניר שמול, בעלי חברת שניר, בית לשיווק נדלן: "אנו עדים בימים האחרונים להתרחשות רבה בשוק הנדל"ן ביהודה ושומרון. בעלי הנכסים מעלים את המחירים, עד לרמות של 7-5 אחוז בדירות ובנכסי נדל"ן אחרים. רואים בשטח יותר ויותר משקיעים אשר מתעניינים ברכישת נדל"ן ביהודה ושומרון והם מנסים להבין אילו יישובים יסופחו באופן וודאי ועתידם של אילו ישובים נמצא בסימן שאלה. בנוסף לכך, משפחות רבות ממרכז הארץ מבקשות לברר פרטים, על מעבר לישובים ולערים ישראליות אשר ממוקמים באזורים הללו."

שמול חושף - מה יקרה בשוק הנדל"ן ביהודה ושומרון בקרוב?

ההשלכות של החלטת הממשלה


מדובר בהחלטה משמעותית מאוד לאור מעמדן של הקרקעות עד כה באזורים אלו. הן לאור נושא הרישום של הקרקע והבעלות עליהן והן מההיבט המימוני. הסטטוס המשפטי הנוכחי של הקרקע היא של בר – רשות, כלומר סטטוס משפטי שהוא חלש יותר מבעלות על הקרקע ואף מאופציה של חכירה כמו שנהוג במרבית הקרקעות בשטח מדינת ישראל קרקע פרטית או אדמת מנהל. גם התהליך עצמו של הרישום מורכב יותר היום, כיוון שהוא מתבצע מול היחידה להתיישבות והסוכנות היהודית .
הצהרה ישראלית בנושא זה מלווה בחוק כיוון שהאזורים הללו סומנו במפות מול האמריקאים כישובים שיסופחו למדינת ישראל, מייתרת את העיסוק במעמד הקרקע כיום.

ערך הנכסים ביהודה ושומרון

אזרחים רבים עוברים להתגורר בשטחים לא רק מסיבות אידאולוגיות, אלא לאור העובדה שזוהי אלטרנטיבה שפויה מבחינת מחירי הדירות. במחיר של דירה ירודה בדרום העיר תל אביב, אפשר לקבל וילה רחבת ידיים ביהודה ושומרון, לצד חיי קהילה מפותחים וחינוך ברמה גבוהה לילדים.
עד כה, כל מי שהתגורר בישובים הרבים הפזורים ביהודה ושומרון הביא בחשבון כי אולי בעתיד בכל הסדר של שלום חלק מהיישובים יצטרכו להיעקר . נתון זה השפיע באופן טבעי על מחירי הנדל"ן באותם האזורים, מההיבט הפסיכולוגי והחברתי של פינוי אפשרי עתידי.

עם השלמת הסיפוח, נושא זה ירד מהפרק והנדל"ן כענף אשר קיימת בו ציפייה, יעלה באופן מהיר וודאי כאשר אין סכנה עתידית לפינוי.
כמו כן גם נושא המימון שבחלק מהמקרים כעת קשה יותר לרישום ולקבלת כספי מימון מגופים חוץ בנקאיים, יהיה כמובן הרבה יותר קל ברגע שהשטח המסופח ייחשב כחלק ממדינת ישראל.

תוכניות בנייה חדשות

כיום כל תוכנית בנייה חדשה בשטחים דורשת אישור ממשלה וחייבת להיות מתואמת עם האמריקאים אשר מאשרים כל תוכנית. קיימים ישובים רבים אשר מבקשים להגדיל את שטחם אך לא יכולים לבצע זאת למעט ריבוי טבעי. נדרשת שם בנייה לגובה כדי למנוע מצב של שלילת האפשרות לקיומה של מדינה פלסטינית בעתיד, או לחילופין מצב של הפקעת שטחים שבבעלות פלסטינאית, דבר המביא לגינויים בין לאומיים .
אחרי הסיפוח יהיה קל יותר לבנות כמו כל אישור של תוכנית בנייה בכל עיר אחרת בישראל, יהיה קל יותר לסלול כבישים ולבצע תשתיות קבועות כמו עבור חשמל ומים, לא יהיה חשש יותר מהקפאת הבנייה כמו במרבית התקופה בה כיהן הנשיא אובמה בשלטון.

השקעות פיננסיות בשטחים

משקיעים ישראלים רבים לצד יהודים אשר עד כה חששו מאוד להשקיע בשטחים "הכבושים" וגם גופים פיננסים בין לאומיים יוכלו להיכנס כעת בביטחון מלא להשקעות כלכליות, כיוון שאין חשש מחרם בין לאומי על משקיעים מחו"ל בעיקר ועל פינוי עתידי .
במהלך החודשים האחרונים ובעיקר מאז הקמת הממשלה הנוכחית והעובדה שנושא הסיפוח הוא חלק מההסכם הקואליציוני, נושא אקוטי זה מונח על השולחן וממתין לאישור סופי של האמריקאים, הן לגבי היקף הסיפוח והן לגבי הנראות הסופית של המפות.

אין ספק שלהכרזה הישראלית קיימות לא רק השפעות פוליטיות ביטחוניות ומדיניות, אלא גם השפעה נדל"נית אשר אינה מבוטלת וצפויה להקפיץ באופן משמעותי את מחירי הנדל"ן ביהודה ושומרון, לפחות בשיעור הנע בין 30-20 אחוזים בחמש שנים הקרובות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il