TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

סיכום ועידת ישראל לקמעונאות 2020 מבית מידע כנסים ובשיתוף Sinergia Group


ניר מטוסביץ, רמי לוי, רביב ברוקמאייר_צילום דרור סיתהכל
הוועידה הוותיקה והמובילה בישראל ביותר בתחום הקמעונאות התקיימה בפעם ה-12

ועידת הקמעונאות המובילה בישראל ביוזמת ובהפקת חברת "מידע כנסים בע"מ" ובשיתוף Sinergia Group התקיימה אמש בפעם ה-12, ב- Avenue קריית שדה התעופה. האירוע בהנחיית תימור גורדון, מומחה לקמעונאות דיגיטלית.


הוועידה הפגישה את המנהיגים המובילים בתעשייה ואת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר לדיון מרתק על פרספקטיבות ואסטרטגיות חדשניות לניהול קמעונאי בעידן החדש.


הוועידה אירחה מעל ל- 900 בכירים ומקבלי החלטות מהחברות הקמעונאיות המובילות בישראל, ביניהם מנכ"לים, בעלי חברות, סמנכ"לי שיווק, יצרנים, מנהלי רשתות, סמנכ"לי סחר ועוד.


אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה - בחודשיים האחרונים התפרסמו ידיעות ששתי חברות קמעונאיות ענקיות בארה"ב התמוטטו. הן התמוטטו כי הן לא זיהו נכון את הטרנדים הצרכניים והירידה בצריכת חלב ניגר. הם הקפידו לשמור על המודל העסקי ולהיות ממוקדים במה שהם עושים ובלייצר פרייבט לייבל ולא עשו חדשנות.


תנובה תתמקד ביצירת ערך כדי להישאר רלוונטיים. אנחנו חברה של מותגים שמייצרים ערך, הכל יושב על צרכים חדשים שהתפתחו בעשור האחרון ויצירת ערך. אני חושב שאסור להיכנס למוצרים ומותגים בעיצוב מותג פרטי. כלומר תנובה לא תייצר מותג פרטי? אנחנו נהיה ממוקדים ביצירת ערך כדי להישאר רלוונטיים.


משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר - היום בעולם הקניונים חשוב לפנק את הלקוח ואם לא נדע לעשות זאת, בהגעה לקניון, בתמהיל ובצרכים שלו נלך אחורה.


הקניון השכונתי יהפוך לעוצמתי כי הקהל שיושב פה לא יזיז את האוטו שלו כדי להגיע לקניון בינוני ויעשו את הקניות בקניון השכונתי ואותו צריך יהיה להתאים לכל שכונה ושכונה. הקניונים הגדולים כמו הקריון בקרית ביאליק, גרנד קניון חיפה, מלחה, ימשיכו להיות עוצמתיים והקניון העירוני ייעלם. מה זה קניון עירוני? שלא תגידו שאני משמיץ את המתחרים אתן דוגמה מהקניונים שלי - לב אשדוד היה קניון עירוני, הבנתי מה עשו ביג בכניסה לאשדוד, וב– 30.6 אני סוגר אותו, הורס אותו ובונה שכונת מגורים עם 600 יחידות דיור וקניון שכונתי. קניון לב חדרה בעל שלוש קומות. נפתח קניון של תורג'מן בכניסה לעיר, החלטנו לעשות מעשה, ואת הקומה העליונה הפכנו לקומת שירותים הבאנו את משרד הרישוי, חדר כושר, רופאים. למעשה הגדלנו את הטראפיק והפכנו לקניון שכונתי משודרג. מי שלא יבין את השינוי המהותי שעובר עולם הקניונים שהולך מהר קדימה, ילך מהר אחורה.

ג. יפית, יו"ר G GROUP תקשורת ומבעלי סטימצקי - במצב שלקחנו את הרשת (סטימצקי) קודם כל היה צריך לייצב את הרשת וזה אומר לטפל בחנויות ו 1500 עובדים שלא ידעו מה יהיה איתם מחר, ובמועדון הלקוחות ומנויים שלא קיבלו דבר. כשאתה לוקח את היחסים הקיימים ומטפל בהם ויודע שהלקוחות מרוצים והספקים רגועים, אז יושבים ובונים אסט' עסקית ויוצרים חדשנות. בנינו את מערך האון ליין הרבה לפני שהתחלנו אותו. בנינו מרכז לוגיסטי כמו שצריך לבנות מערך מחשוב שיודע לקבל את ההזמנה און ליין ואם במקרה יש את ההזמנה בחנות הוא יכול לקבל את המוצר תוך 10 דק' מרגע ההזמנה.


כמו אמזון, לא נישאר רק בספרים. מודל החיקוי הוא אמזון. יש 150 חנויות בארץ. חנויות הספרים של סטימצקי מוכרות ספרים ומוצרים חינוכיים. התחלנו למכור באתר מותגים מובילים וחזקים. הבסיס הוא ספרים אבל לא רק. חדשנות יוצרים ולא זורמים אליה. בוודאי שצריך להיות עם הרבה וותק.


רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי – לגבי התשלום בסניפים באפליקציית ביט - היום כולם עוברים לארנק דיגיטלי, בעיקר הדור הצעיר אנחנו רוצים לשלב את כל תושבי מדינת ישראל ולהרחיב את הלקוחות שלי אני נותן אפשרות לאלו שיש להם ביט לרכוש. ברגע שאתה מגדיל את המחזור ואתה יורד באחוז רווח, בכסף אתה תרוויח יותר. כשמכרתי עוף בשקל הרווחתי יותר כסף. נאפשר לכולם לשלם איך שרוצים. זה לא יפגע בכרטיס האשראי, להפך, יביא עוד לקוחות.


אורן רווח - יו"ר רשתות קמעונאיות באיגוד לשכות המסחר, מנכ"ל קב' אסתי לאודר – המאבק של לשכת המסחר בבעיה המרכזית שנושא הייבוא האישי שפטור ממס עד 75 דולר. כאן צריכה להיות התערבות ממשלתית מקווה שאחרי הבחירות, שיבינו – שהכסף לא נשאר בארץ, ושהחברות לא יכולות לתת את ההצעה המסחרית הכי טובה כדי להתמודד עם החברות בחו"ל. העניין הוא נושא הייבוא. מדובר במיליארדים והעניין יחמיר עם כניסת אמזון.
לעניין חוק סימון המוצרים - ממה שאנחנו למדים בלשכת המסחר אנו חושבים שזה מהלך פחות נכון ויש לעשות התאמה למשק הישראלי. נקווה שהצרכן לא ישלם את המחיר על ההתנהלות הזו.


אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי – יש קמעונאים שהפכו להיות ספקים, יש קמעונאים שעשו מותגים פרטיים, וזה בסדר. עם כל היופי אני לא רואה תוצאות, ואני דיי בתוך המערכת. בסופו של יום הלקוח לא קונה. גם ליוניליבר יש מערכת און ליין שמוכרת למכולות או לצרכנים ישירות. כמה מרוויחים 2 מיליון ₪ בחודש? במדינה של 2.5 מטר כולם רוצים להיות הכל. הגבולות היטשטשו. וכולם רוצים להיות בהכל. אני חושב שאם אני קמעונאי אז אני צריך להיות רק קמעונאי. עוד לא ראיתי מישהו שהוא מולטי שמסוגל להיות גם יצרן, גם קמעונאי וגם יבואן ולהצליח בהכל.


שופרסל נכנסו גם למגורים ואני מקווה שייכנסו גם לעוד 10 תחומים נוספים וישאירו לנו את המזון. אז כשמישהו בא בביקורת על איך מנכ"ל שופרסל בחר את האסטרטגיה והחברה לא ממוקדת וזה טוב לאותם מתחרים, אתה לא היית נכנס לזה? קטונתי מלבקר את מנכ"ל שופרסל. אם אכנס לסגנון המוצרים הזה זה רק על מנת לתת לצרכן תיבול יותר טוב למנה".

אורי אבל, מנכ"ל קניון TLV – השילוב של עירוב שימושים בקניונים יכול לשמש כקטליזטור ללקוחות להגיע לקניון. בסופו של דבר אנחנו צריכים לדעת להתאים את השטחים שלנו לאיפה שהצרכן הולך. אם אני אדע לייצר סיג ושיח, ליצור קהילה שתרצה להיות חלק ממנה אני מגדיל את המעורבות הרגשית של הלקוח למתחם.
עמית זאב, מנכ"ל קבוצת דור אלון: זה שאתה מגוון נותן לך יציבות מאד גדולה. יש עסקים נפלאים בעיקר בקמעונאות שמבוססים על בעל שליטה יזם, 10-15 שנים לרוב דור שני, שם זה פחות או יותר נעצר. ברגע שאין בעל שליטה שמוביל את זה דרך העסקים יש עליות וירידות של הענף. אם אינך נמצא בהרבה ענפים אתה לא שורד את העליות והירידות.


רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף - אני חושב שהגוונה לא מתאימה לכל אחד והיא טרנדית. היא מייצרת המון אתגרים והתנגשויות בין ערכי המותג. אין שום סיבה בעולם שחברה כמו גולף אנד קו לא תיכנס לייעוץ אדריכלי או ייעוץ תכנון פנימי של בית. זה קרוב, יש בזה היגיון. אין בעיה שתיכנס לדקורציה, ריהוט, זה קרוב לערכים שלה. רמי לוי כדי להתפתח לעולמות אחרים חובר לעסקים אחרים. חשוב להיות מחוברים לאסטרטגיה, לא לקפוץ על מודות חולפות, לראות מה משלים אותך, להיות יד ראשונה הינה חובה בשוק הישראלי. הגוונה צריכה להיות מאד קרובה לבסיס האסטרטגיה.


ניר מטוסביץ, מנכ"ל אסם סחר - איני חושב שהקמעונאים יכולים להיות מומחי קטגוריות כמו שהיצרנים יכולים להיות. אנחנו מתמקצעים בקטגוריה. המטרה שלנו לעבוד ביחד ולהביא ערך לקונה בקטגוריה. ברור שהקניינים מתמקצעים. בעתיד הלא רחוק נוכל לתת מבצעים נכונים פרסונליים ולתת ערך אמיתי לא רק במחיר אלא בסוג המוצר.


עופר ירום, מנכ"ל Azrieli.com - אנחנו מדינה קטנה וכוח הקנייה הוא לאו דווקא הגדול ביותר. יש בישראל נטייה כזו שהצורך והתחרות בגלל הגודל הקטן מוליד את היצירתיות ומביא את המודלים המעניינים המוכוונים את ההבנה של מה הצרכן הישראלי רוצה. בשילוב ידע טכנולוגי וחדשנות שהרבה פעמים עוברות את העולם, אין לי ספק שתוך שנתיים אנחנו נדע להציע הרבה מאד דברים שגם בעולם לא קורים.


מיכל רביב, סמנכ"ל שיווק ושירות TERMINAL X – אם הייתי מותג ישראלי מוביל בעולם האופנה הייתי רוצה למכור דרך טרמינל איקס. תמכרו קסטרו בטרמינל איקס – מבחינתנו, למה לא?


צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות, שופרסל: אנו רואים מצד אחד טרנספורמציות דיגיטליות שעושות טוב בעולם ומצד שני רואים את הניכור והבדידות שהן יוצרות, מצד שלישי רואים שהדבר שאותו אנו הכי חסרים זה הדבר שהכי חסר לאושר שלנו והוא קשרים אנושיים וחבריים. איך כל זה מתקשר לעולם השירות? מכיוון שאם בעבר הבנו ששירות לקוחות וחווית לקוח זה סוג של מערכת יחסים, אז כמו שאנו מבינים שמערכות יחסים בין אנשים הולכות ומתרחקות, כך גם מערכות יחסים בין תאגידים והצרכנים הולכות ומתרחקות כי הלקוח עושה יותר ויותר דברים מהבית ויש פחות נגיעה בלקוח.


וכמובן צריך להשקיע בחוויית הלקוח אך נק' המגע האנושיות שהולכות ומתמעטות הן מחיר כבד שצריך לשלם. הערך האנושי הוא קריטי להצלחת הקשר עם הלקוח ורובוטים לעולם לא יצליח לעשות מה שאדם עושה. הדיגיטל ימשיך להתעצם, המהפך של הבינה מלאכותית ימשיך לצמוח וישראל תמשיך להיות אומת הסטארט אפ אבל הדיגיטל הוא לא המטרה אלא האמצעי.


שגיא סטוניס, מנכ"ל סטוניס, סוכנות איקומרס - בשנים הקרובות להערכתי אמזון תוביל אפוקליפסה ברשתות השיווק בישראל.


בין משתתפי הוועידה : ג. יפית, יו"ר G group תקשורת ומבעלי סטימצקי | משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר | רמי לוי, מנכ"ל ובעלים רמי לוי | אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה | צביקה ביידא, סמנכ"ל לקוחות ושירות שופרסל | אורן רווח, יו"ר רשתות קמעונאיות איגוד לשכות המסחר, מנכ"ל קב' אסתי לאודר |אייל רביד, מנכ"ל רשת ויקטורי | רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף |עמית זאב, מנכ"ל קבוצת דור אלון | ניר מטוסביץ, מנכ"ל אסם סחר | דניאלה פרוסקי שיאון, סמנכ"לית תקשורת וקיימות ודוברת, לוריאל ישראל | מיכל רביב, סמנכ"ל שיווק ושירות, TERMINAL X | מיכאל מיטרני, מנהל דיגיטל וחדשנות, סופר-פארם | ניצן גולדברג, מנכ"ל חטיבת המכירות, תנובה | אורי אבל, מנכ"ל קניון TLV | אלי ונטורה, ראש תחום איקומרס אלקטרה מוצרי צריכה – מנהל פעילות אלקטרה מרקט | אלי מרון, מנכ"ל משותף, Sinergia Group ועוד רבים



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il