TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

5.4% : האם מדד המחירים לצרכן בארצות הברית ימשיך לעלות?


דויטשה בנק
דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי - כריסטיאן נולטינג
תמונת המצב בשווקים:
נתונים לגבי האינפלציה מסביב לעולם דומיננטיים השבוע- בהודו יפורסם הנתון היום כאשר בארצות הברית מחר ובריטניה וקנדה ביום רביעי. בארצות הברית בגזרת הנתונים המרכזיים נקבל גם את נתון המכירות הקמעונאיות ביום חמישי ומדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ביום שישי. ביבשת אירופה נקבל שבוע שקט מבחינת נתוני מאקרו אך המשקיעים ישימו לב לנתוני אבטלה בבריטניה ורווחיות חברות מחר יחד עם מדד WPI בגרמניה ביום רביעי. ביבשת אסיה תשומת הלב תופנה לנתונים בסין בנוגע לתפוקה, ביקוש והשקעות ביום רביעי . בנוסף צפויים לבטח לצאת הוראות ורגולציות חדשות מצד השלטונות בסין באשר לסקטור הטכנולוגיה. יחסי ארצות הברית עשויים גם להפיק כותרות לאחר שיחת הטלפון שנערכה בין נשיא ארצות הברית ביידן לנשיא סין. ביום שישי נקבל נתוני ייצוא מסינגפור כאשר באותו יום גם ביפן יוצא לדרך המרוץ הרשמי על ראשות מפלגת ה-LDP. בגזרת הבנקים המרכזיים אין שום פגישה מתוכננת של בנק גדול השבוע.

עדכון שווקים: עדיין מעכלים את החששות בנוגע לצמיחה
התנועה כלפי מטה בשבוע שעבר בתשואות האגח הממשלתיות של ארצות הברית וגרמניה התהפכה רק בחלקיות על ידי החדשות כי הבנק המרכזי האירופאי יפחית את היקף הרכישות במסגרת תוכנית PEPP. המרווחים באגרות החוב הפריפריאליות למעשה הצטמצמו עם צאת החדשות מה שנותן את הפרשנות כי התמיכה של הבנק המרכזי האירופאי תמשיך להיות נוכחת. בניגוד לכך שווקי המניות רשמו ירידות בשבוע שעבר כאשר מדד האס אנד פי 500 רשם ירידה של 1.7% במהלך שבוע המסחר. חששות בנוגע לצמיחה הגלובלית(בעיקר עקב נגיף הקורונה) עשויים להביא למחשבה מחודשת בנוגע לרווחיות הצפויה של החברות. מחירי הסחורות נעצרו לאחר הריצה המהירה כלפי מעלה כאשר מדד מחירי הסחורות של בלומברג נסחר ללא שינוי בסיכום שבועי. מחיר הנפט המשיך להיסחר סביב 70 דולר לחבית למרות התוכנית של הממשל בסין לשחר נפט ממאגרי הרזרבה של המדינה. מחיר הזהב נסחר בירידה לרמה של 1791 דולר לאונקיה.
שורה תחתונה: השווקים נסחרים ביציבות יחסית למרות שינוי המדיניות של הבנק המרכזי האירופאי וחששות בנוגע לצמיחה הגלובלית. מגמת העלייה במחירי הסחורות נעצרה.

מדיניות מוניטרית: מי הבא בתור?
החלטת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי לכייל מחדש את קצב הרכישות במסגרת תוכנית ה-PEPP הראתה נכונות להפחית את התמיכה המוניטרית אך נשיאת הבנק לאגארד נזהרה לא לקרוא לזה צמצום. פעילות הבנקים המרכזיים צפויה להיות מתונה השבוע והשווקים כעת מסתכלים קדימה לעבר הפגישה הבאה של הפד שתערך ב-21 ו22 בספטמבר. הבנקים המרכזיים במדינות המפותחות הכינו את השווקים בזהירות למצב של צמצום המדיניות אך ההשפעה האפשרית של נגיף הדלתא על הצמיחה גרמה לכך שייתכן והצמצום איננו נחוץ כרגע בכלכלות מסוימות(בריטניה, ארצות הברית). הבנק המרכזי האוסטרלי בשבוע שעבר החליט להאריך את תוכנית הרכישות שלו. ישנם בנקים מרכזיים מסוימים עם קושי בתקשורת אל מול השווקים בנוגע למה הצעדים הבאים שלהם.
שורה תחתונה: השווקים מוכנים היטב כעת לתרחיש של צמצום המדיניות המוניטרית אך התחזית עבור התמתנות בצמיחה הצפויה עשויה לגרום להם לבצע הערכה מחדש בנוגע לתזמון.

ארצות הברית: מדד המחירים לצרכן והצרכנים במרכז הבמה
על פי מידע שפורסם בספר הב'ז של הפד בשבוע שעבר עולה כי ההתאוששות הכלכלית מאבדת מומנטום בחלק מן האזורים. נתוני תעסוקה רעים עבור חודש אוגוסט עומדים כעת בניגוד לנתונים חיוביים של תביעות אבטלה שבועיות שפורסמו בשבוע שעבר. מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה רשמו ירידה לרמה של 310 אלף, המספר הנמוך ביותר מאז תחילת המגפה. ביטחון הצרכנים נותר נתון מפתח להתאוששות כלכלית ונתוני מפתח בהקשר הזה הם מכירות קמעונאיות עבור חודש אוגוסט ביום רביעי ומדד ביטחון הצרכנים ביום שישי. יחד עם זאת יש לשים לב גם לשינויים בשוק העבודה(ביטול חלק מההטבות בדמי האבטלה ב-5 לספטמבר שישפיעו על כ- 7.5 מיליון אנשים) שעשויים להיות בעלי השפעה על הצריכה וכתוצאה מכך על ההתאוששות. נתוני מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט גם יהיו חשובים בהקשר זה במיוחד אם הנתון יעבור את הרמה של חודש יולי-5.4% מה שנראה כלא סביר. המשך התפשטות וריאנט הדלתא פוגעת בסנטימנט ובפעילות אבל האינדיקטורים האחרונים מצביעים על כך שמספר הנדבקים היומי והאשפוזים מתחילים להתייצב גם אם ברמות גבוהות.
שורה תחתונה: ציפיות בנוגע להתאוששות יושפעו מנתון המכירות הקמעונאיות, מדד ביטחון הצרכנים ומדד המחירים לצרכן השבוע.

אשראי בסין: אין פתרון מהיר
נתוני הסחר חוץ עבור חודש אוגוסט היו חזקים אך נתוני הלוואות חדשים לחודש אוגוסט החמיצו את התחזיות כאשר הגידול ב-M2 לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה רשם האטה. נותרו שאלות רבות בנוגע לשווקי האשראי בסין והתגובה האפשרית מצד קובעי המדיניות. חששות מחדלות פירעון דוחפים כלפי מעלה את שיעור הריבית על הלוואות ובכך מעלים את הקושי לבצע הנפקות חוב ביבשת עצמה ומחוצה לה. מדיניות ארוכת שנים של השלטונות פוגעת בחברות מסוימות חזק במיוחד. מידת מעורבות ממשלתית מסוימת בניהול(או מניעה) של פשיטות רגל נראית הגיונית אך שינוי כולל במדיניות לא נראה כסביר לאור יוזמות כלכליות ורגולטוריות אחרות שננקטו לאחרונה. נתוני מאקרו השבוע- השקעות בנכסים קבועים עבור חודש אוגוסט, מחירי הבתים, מכירות קמעונאיות, ייצור תעשייתי יספקו רמזים בנוגע לקצב ההתאוששות של הכלכלה המקומית ותחת כמה לחצים אחרים מצויה הכלכלה. מדד המחירים ליצרן רשם עלייה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה בחודש אוגוסט, הנתון הגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות ומה שדחף את הממשלה להכריז כי היא תמכור נפט ממאגרי הרזרבה שלה למזקקים מקומיים ויצרני כימיקלים על מנת להפחית את הלחץ מעליית מחירי חומרי הגלם.
שורה תחתונה: הבעיות בשוק האשראי הסיני צפויות להמשיך אבל שינוי מדיניות גדול איננו צפוי. מדד המחירים ליצרן מוסיף ללחץ הכלכלי.

יפן: אבאנומיקס יתפתח שוב?
ההתפטרות של ראש ממשלת יפן סוגה הובילה לספקולציות באשר לסדרי העדיפויות של היורש שלו. כל שלושת המועמדים האפשריים(Taro Kono, Fumio Kishida, Sanae Takaichi ) עשויים להגדיר מחדש את אבאנומיקס במספר מובנים כאשר Takaichi כבר שם מטרות מסוימות בגלוי( דחייה של יעד העודף בתקציב לשנת 2025 ואי העלאה נוספת של מס הצריכה). יחד עם זאת בראש סדר העדיפויות של היורש של סוגה יהיה זכייה ברוב משמעותי של מפלגת ה-LDP בבית הנבחרים שייערכו בסוף נובמבר. העליות האחרונות בשווקי המניות ביפן מבוססות על ההנחה כי ניצחון כזה של מפלגת ה-LDP סביר יותר כאשר סוגה איננו בראש המפלגה. נתוני המאקרו השבוע לא צפויים להביא לדאגה: מדד המחירים ליצרן לחודש אוגוסט שפורסם מוקדם יותר הבוקר(עלייה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ילווה על ידי נתון הייצור התעשייתי מחר, הזמנות מכונות ביום רביעי ונתוני סחר חוץ ביום חמישי.
שורה תחתונה: המועמדים בהנהגת מפלגת ה-LDP מתחילים להביע את סדרי העדיפויות שלהם במדיניות המוצעת על ידם. שווקי המניות המקומיים ממשיכים במגמה החיובית עד כה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il