TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דוראל פועלת להגדלת רווחיות פעילותה בפולין


DORAL
תחזיק בתאגיד העוסק בתכנון, רכש, הקמה ותחזוקה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, וצפויה ליהנות מרכיב נוסף בשרשרת הערך של רווחיות הפרויקטים
דוראל פולין אנרגיה מתחדשת, חברה בת בבעלות מלאה של דוראל, התקשרה בהסכם למכירת 27% מהון המניות של Doral Energy Poland sp. z.o.o ("דוראל פולין"), לאלמור חשמל התקנות ושירותים (1986) בע"מ ("אלמור"). בתמורה תקצה אלמור לדוראל 4.99% מהון המניות של אלמור
הצדדים יקימו תאגיד חדש אשר יעסוק הן בתכנון, רכש והקמה (EPC), והן בתפעול ותחזוקה (M&O) של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בפולין, אשר יוחזק על-ידי דוראל פולין (50%), אלמור (25%) וקבלן פולני-מקומי (25%)
נכון ליוני 2021, לדוראל פולין צבר פרויקטים בייזום בהספק של כ-400 מגה-וואט (DC), המשקף השקעה פוטנציאלית בהקמות הפרויקטים בסך של כמיליארד ש"ח
דוראל מדווחת הבוקר (ב') כי דוראל פולין, חברה בת בבעלותה המלאה, התקשרה בהסכם למכירת 27% מהון המניות של Doral Energy Poland sp. z.o.o ("דוראל פולין") לאלמור. בתמורה, תקצה אלמור לקבוצת דוראל 4.99% מהון המניות של אלמור.

חברת אלמור, בשליטת רפק תקשורת (52.1%), פועלת בתחומי החשמל והאנרגיה המתחדשת מזה שנים רבות ונסחרת בבורסת ת"א. לאלמור ניסיון רב בהקמה, תפעול ותחזוקה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת.

עם השלמת העסקה, יפעלו דוראל ואלמור יחד להקמת תאגיד ייעודי אשר יעסוק בתכנון, רכש והקמה (EPC) וכן בתפעול ותחזוקה (O&M) של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בפולין. התאגיד יוחזק על-ידי דוראל פולין (50%), אלמור (25%) והיתרה (25%) על-ידי קבלן מקומי העוסק בתחומי החשמל והאנרגיה. לתאגיד הייעודי תינתן עדיפות (right of first offer) בהקמה ובתפעול של פרויקטים שיוזמת דוראל פולין, בתנאי שוק מקובלים. נכון להיום, היקף הפרויקטים בייזום משקף סך הקמות פוטנציאליות של כמיליארד ש"ח, עם מגוון אפשרויות צמיחה.

מכוח החזקותיה בתאגיד הייעודי, צופה דוראל ליהנות מרכיבים נוספים בשרשרת הערך ומרווחיות עודפת, בפרויקטים בהם היא נהנתה עד כה בעיקר מרווחים יזמיים.

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל, מסר: "התאגיד המשותף של דוראל ואלמור בפולין ייהנה מיתרונותיה היזמיים הבולטים של דוראל ומיכולות ההקמה ותחזוקת הפרויקטים של אלמור. כתוצאה מכך, שני הצדדים יוכלו ליהנות מרכיבים נוספים בשרשרת הערך ומרווחיות עודפת, בין אם מפעילות יזמית ובין אם מפעילות ה-EPC וה-O&M".

מאיר סרוסי, מנכ"ל אלמור: "אלמור מבצעת צעד טבעי ליזמות בתחום האנרגיות המתחדשות, וכבוד גדול הוא לנו לשתף פעולה עם קבוצת דוראל, מהחברות המובילות בתחום".

דוראל פולין עוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של מתקני אנרגיה מתחדשת, ומכירה של חשמל המיוצר במתקנים אלו. נכון לדוח יוני 2021, החברה נמצאת בשלבי פיתוח שונים של מתקני אנרגיה מתחדשת בהספק של כ-400 מגה-וואט (DC), מתוכם 33 מגה-וואט (DC) מצויים לקראת הקמה ו-20 מגה-וואט (DC) כבר זכו במכרז תעריפי של משרד האנרגיה הפולני. בכוונת הצדדים לקדם את פעילותה של דוראל פולין, תוך הגדלת חלקה בשוק האנרגיה המתחדשת בפולין, וכן לבחון הרחבה של פעילות ה-EPC וה-O&M גם למדינות נוספות.

אודות דוראל אנרגיה
דוראל היא חברה יזמית גלובלית מובילה בתחום האנרגיה המתחדשת, הפועלת משנת 2007 ונסחרת בבורסה לני"ע בת"א. צבר הפרויקטים של החברה עומד על כ-6,500 מגה-וואט (DC), מתוכו כ-3,100 מגה-וואט (DC) בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק).
ההספק הכולל של פרויקטים בהפעלה מסחרית, מוכנות חיבור, הקמה, לקראת הקמה ו/או לאחר זכייה בהליכים תחרותיים או חתימת הסכם למכירת חשמל (PPA), הכוללים הבטחת תעריף ארוכת-טווח, אשר נמצאים בבעלות חברות קבוצת דוראל, יחד עם שותפים עומד על כ-1,923 מגה-וואט (DC).
דוראל מובילה את תחום הסולאר משולב אגירת אנרגיה בישראל, לאחר שזכתה בשני מכרזי רשות החשמל (כ-40% מכלל הזכיות במכרזי סולאר משולב אגירה) בהיקף זכייה מצטבר השקול לכ-750 מגה-וואט (DC) וקיבולת אגירה של כ-1,200 מגה-וואט שעה לפחות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il