TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הטרנד החדש בדיור: מרחב עבודה בצמוד לדירת המגורים


ניר שמול, מנכל חברת שניר
הסטארט אפ בעידן החדש של עיצוב דירות: מרחב עבודה הממוקם בצמוד לדירת המגורים - בפעם הראשונה בישראל דירה במבנה מגורים וצמוד אליה משרד שהינו חוקי!
הפתרון לעבודה צמודה לבית אבל לא מתוך הבית.
בקרוב פרויקט ראשון מסוג זה בישראל יוקם בעיר אשדוד

מחקרים חדשים מוכיחים כי התפוקה עולה בצורה משמעותית, יש יעילות רבה וזאת כיוון שהבית הוא בדרך כלל סביבה נוחה והעובדים אינם מבזבזים את זמנם בנסיעות ארוכות כמו כן קיימות עלויות רבות הנחסכות למעסיקים

ניר שמול – מנכ"ל חברת שניר: "מגפת הקורונה שינתה את תפיסת המגורים ויצרה שינויים מהותיים בדפוסי החשיבה, דפוסי העבודה ובשילוב בין העבודה לבין הבית."

"כבר ברור לכולם שמגבלות הקורונה, הולכות להישאר איתנו עוד הרבה מאוד זמן! לאור המציאות החדשה נדרשו מקומות העבודה השונים להמציא לעצמם שיטות עבודה חדשות הכוללות עבודה מהבית. יש משפחות שגרות בבתים רחבי ידיים ולכן הן מצאו את האיזון הנדרש בין המרחב המשפחתי למרחב העבודה, הם יצרו חיץ ביניהם ודבר זה מאפשר להם לעבוד בשקט ולשוחח בחופשיות בשיחות רבות משתתפים בזום, בלי להפריע לשאר בני הבית." אומר ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר
כאשר שני בני הזוג עבדו מהבית בנוסף לצורך לטפל בילדים, הדבר היה הרבה יותר קשה ומורכב ומצריך תמרון מיטבי בין כל המטלות.
אף על פי כן בסקרים שבוצעו לאחרונה מסתבר שכאשר העבודה נעשית מהבית, התפוקה עולה בצורה משמעותית, יש יעילות רבה וזאת כיוון שהבית הוא בדרך כלל סביבה נוחה ונעימה לעבודה והעובדים אינם מבזבזים את זמנם בנסיעות ארוכות ומתישות.
קיימות עלויות נלוות של העבודה מהבית כמו ארנונה וחשמל ומצד שני יש חיסכון עצום עבור המעסיק בנושאים כמו שכר דירה, דלק, חניה, שירותי משרד והמון זמן. זו הסיבה שמעסיקים רבים מפצים את עובדיהם עבור ההוצאות הנוספות שלהם בתחזוקת הבית.
בימים אלו חברות הנדל"ן מאמצות קונספט חדש של מגורים, בנייה של בנייני מגורים הכוללים דירות בגדלים שונים, כאשר לכל דירה קיים משרד צמוד. בקרוב מאוד יחד פרויקט מסוג זה בעיר אשדוד. הכניסה למשרדים היא בדלת נפרדת מתוך הדירה ויש גם אפשרות להיכנס אליו ישירות מתוך הלובי באותה קומה. בדרך זו יש אפשרות ליהנות מכל העולמות, הן מרווחה משפחתית והן מנוחות מקסימלית לצרכי העבודה.
לדברי ניר שמול: "ההתאמה לסגנון החיים החדש כוללת תנאים מיטביים לעבודה מושלמת הכוללת חיבורי אינטרנט על פי הצורך, פעילות מחשוב באמצעות הענן ויצירת מערך עבודה שהוא מקביל לתנאים המקצועיים השוררים במשרד".

החשיבה לעתיד של המתכננים מבני המגורים חדשים משלבת הבנה כי תוואי הדרך השתנה וכעת מעבר לדירה יש לכלול במבנה גם עירוב של שימושים שונים בקומות השונות או במבואה כמו משרדים, חדרי ישיבות, מתחם מסחרי צמוד ועוד. המטרה היא לאפשר לנהל את החיים מנקודה אחת ללא צורך ביציאה לעתים קרובות לנקודות שונות.
במיזם ICAPE בצרפת נבנים כבר כעת כ – 1,000 מבנים בבנייה רוויה בקונספט זה וגם באשדוד יוקם תמ"ל 1,062 בדרך זו.

איך חיו בעבר במדינות השונות? עד המהפכה התעשייתית, אזרחים רבים ברחבי העולם גרו במבנים שבקומת הכניסה שלהם היו ממוקמות חנויות שעסקו בתחומים שונים וכך הם חיו בסימביוזה לאורך שנים. הצרכים המשתנים של הציבור בעקבות מגפת הקורונה מחזירים את הגלגל אחורה ויוצרים גם כעת חיים נוחים באופציה של עירוב שימושים.
בעבר מי שהיה לו בית פרטי, יצר לא אחת משרד לצידו כדי לנצל כראוי את מלוא השטח שברשותו וכדי לא ליצור הוצאות מיותרות. כך אפשר ללמוד על סטיב ג'ובס מייסד apple אשר מיקם את העסק בתחילת דרכו במוסך בחצר של בית הוריו. הוא אפילו מכר את רכבו ואת פריטים שונים מרכושו הפרטי כדי שיהיה לו די כסף להפעיל את העסק בצעדיו הראשונים וכך הוא התקדם לאימפריה חובקת עולם שפועלת היום.

ניר שמול מנכ"ל חברת שניר: "בעקבות מגפת הקורונה עובדים רבים סיגלו לעצמם סדר יום חדש. פחות נסיעות יומיות למשרד ויותר זמן עם מרחב תנועה וגמישות - זמן עבודה וזמן למכון הכושר וכו'." לדבריו: "וככל שהעובדים יתרגלו לסדר יום הזה החשש שהחזרתם לעבודה במשרדי החברה תהיה קשה יותר."
לדברי האדריכלית נעמי אנג'ל, ששימשה בקדנציה הקודמת כמתכננת של מחוז תל אביב, חומר למחשבה בנושאים הללו: מה לגבי עבודה עם אנשים אחרים? מישהו יבלה בנסיעות יומימיות...רשת האינטרנט והשימושים ב"ענן" צריכים להיות ברמת אמינות משרדית ולא ביתית. כהשקעה מפוזרת בכל העיר - זה אומר השקעה לכל רחוב ורחוב, - ומצרפית זו השקעה לא מבוטלת. מי משלם עליה – המעסיק או המועסק? מי משלם את עלות הבניה והתחזוקה של המשרד הביתי? המועסק או המעסיק? מה קורה כששני בני זוג (משפחה רגילה) עובדים מהבית? הוצאות טיפול בילדים עדיין קיימות.
המציאות היא שיישאר צורך במשרדי חברה לעבודה משותפת מסוגים שונים ומנהלה, ואולי שיטת "חדר חם" – אז יצטרכו שטחי משרד – גם אם פחותים מהמצב של עבודה רק ממשרדי החברה.
עוד ציינה אנג'ל כי: "המסקנה העיקרית היא הצורך בדירות "צפות" במתחמי מגורים - שניתן תקופתית להצמידן כמשרד או כהגדלת דירה לדירה זו או אחרת. דירות "גדלות וקטנות" – זה אומר, מעבר למודל מגורים בשכירות מחברה בעלת מתחם / בנין, או רכישת "מנית מגורים" ולא דירה מסוימת."
חלופה אחרת – קואופרטיב עם בעלות על חלקי בית משותפים - משרדים להשכרה קצרת מועד לדייר זה או אחר, חדרי מועדון, חדרי גן וחצרות, מועדון קשישים, קליניקות, חדרי כביסה, דירות אירוח (אם דירות המגורים קטנות מאד), מטבח אירוח וחדר אוכל צמוד, וכד'.
המשרד בבית הוא רכיב חשוב בהנעת שינוי מודל המגורים בכלל, כי מהווה שינוי מז'ורי ושאר השינויים "ייצמדו" לתהליך זה. וזהו עוד יתרון: תהליך מזרז שינוי.
לדבריה: "חלק דירה שקיבל כבר שם "דיורית" הינו הרכיב הפיזי שיצורף לדירות, ויתוכנן מראש . למשל – 2 דיוריות יכולות להיות דירה מוגדלת, וביניהן עוד חדר עם כניסה עצמאית. יחד עם שתי הדירות משני הצדדים, כדוגמה, המקבץ יכול להיות שתי דירות וביניהם שלושה משרדים, שתי דירות מוגדלות וביניהן משרדון המשויך לאחת מהן או נפרד משתיהן, או שתי דירות עם שני משרדים וביניהם עוד משרד או דירת סטודיו."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il