TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

לין: תכניות האוצר להטיל לא פחות מ 9 מסים חדשים על הציבור והעסקים - חזרה לימי החושך של מערכת המס


אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר
נטל המס הנוסף שיוטל על הציבור והעסקים, כתוצאה מחוק ההסדרים ומסים נוספים המתלווים לו, פרי היצירה החדשה של האוצר ורשות המסים, עומד על כ-5.3 מיליארד ₪. כך עולה מבדיקת איגוד לשכות המסחר
על הכוונת של משרד האוצר לא פחות מ 9 מסים חדשים שיוטלו על הציבור והעסקים, חלקם מופיעים בטיוטת חוק ההסדרים וחלקם מחוצה לו. חלקם מוגדר באופן ישיר כהטלת מס וחלקם בדרכים אחרות.
כגון: אגרת גודש לכלי רכב; היטל בשיעור של 40% על תשלום חברות הביטוח או שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים לרופא או למוסד הרפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים ושירותי יעוץ רפואיים; הטלת מס על כלי אוכל חד פעמיים; תיקון תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) ותקנות מס ערך מוסף וצו הבלו על הדלק (פטור והישבון); הטלת מס על משקאות ממותקים ועוד.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, תוקף בחריפות את תכנית האוצר הכוללת בתחום המס, ואומר כי "מדובר בחזרה לימי החושך של מערכת המס. בעבר בוטלו: מס רכוש ומס שבח על דירות מגורים, מסי קניה מטורפים על ציוד בסיסי לבית, מס נסיעות, מס עסקים, מס הכנסה על קצבאות זקנה ועוד."
לדברי לין, "אם תועבר תכנית האוצר, מערכת המס תיפגע כדי להשיג מטרות שאין לממשן באמצעות מיסוי. זו זריית חול בעיניים שכן ההתמודדות חייבת להיעשות לא דרך מערכת המסים. עצם המחשבה להטיל מסים כדי לפתור בעיות בריאות או בעיות סביבה מסוכנת מאין כמוה. מהלך זה ידרדר אותנו לכרסומה והריסתה של מערכת המס."



"כך למשל הכוונה להטיל מסים על משקאות ממותקים כדי להגן על בריאות הציבור. על פי אותו הגיון מותר יהיה להטיל מס על מאות מוצרי מזון שאינם בריאים. אם רוצים למסות כלי אוכל פלסטיים משום שהם פוגעים בסביבה יהיה מוצדק למסות עוד כלים וציוד שאף הם מתכלים ומסתיים בהם השימוש. אבל במקום להשקיע במחזור, מטילים מס."

עוד הדגיש לין כי "אגרת הגודש על הכניסה לעיר תל אביב הינה מהלך סרק שיכביד דווקא על השכבות החלשות, במקום להתמודד עם פתרון הבעיה באמצעות הקמת תשתיות חדשות לתחבורה ציבורית וכן בהוצאת מקומות העבודה מהעיר תל אביב אל ערי הלוויין."

לדעת לין, המס ההזוי ביותר הוא היטל של 40% על שירותים רפואיים בגין פעילות פרטית של ניתוחים ושירותי יעוץ. "זהו מהלך המתאים למשטר קומוניסטי", הדגיש ואמר כי "אין פה רק שאלה של הטלת מס מיותר, אלא פגיעה בעצם זכות היסוד של כל רופא להציע את שירותיו על פי בחירה חופשית".






1369930
26 אוגוסט 2021

העלאות מסים המתוכננות
(לרבות ביטול פטורים ממס)

להלן פירוט העלאת נטל המיסוי על המגזר העסקי ועל כלל הציבור באופנים שונים, חלקם מוגדר באופן ישיר כהטלת מס וחלקם בדרכים אחרות. סעיפי העלאת הנטל ממוינים מהכבד לקל ע"פ הערכת משרד האוצר לתוספת הכנסות המדינה. סך העלאת נטל המס הצפויה לשנת 2023 עומדת על כ-5.3 מיליארד ₪ :
אגרת גודש לכלי רכב:
המס המוצע: הטלת אגרה על כלי רכב הנכנסים ו/או יוצאים ממטרופולין תל אביב בשעות עומס.
הסיבה להטלת המס: סביבתית ותחבורתית - טיפול בצד הביקוש לנסיעה ברכב פרטי בשעות ובאזורי הגודש, במטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית.
המצב כיום: אין כיום אגרת גודש.
עלות המס: יהיו 3 טבעות, כאשר האגרה בשעות הבוקר בגין כניסה בשעות העומס עד לטבעת הפנימית תעמוד עם 25 ₪. האגרה בשעות אחה"צ בגין כניסה או יציאה תעמוד על מחצית מהסכום קרי עד 12.5 ₪. תוספת הכנסות המדינה ממסים מוערכת בכ-1.3 מיליארד ש"ח בשנה.
השלכות: נכון להיום למרבית המועסקים במטרופולין תל אביב אין אפשרות לוותר על הרכב הפרטי שבבעלותם ולעבור לתחבורה ציבורית בכדי להגיע למקום עבודתם, שכן התחבורה הציבורית הקיימת לא נותנת מענה בסיסי ומספק ולכן מדובר במס נוסף שיוטל על האזרחים העובדים במטרופולין ת"א.
בנוסף תוטל גם אגרת גודש כפולה על משאיות, דבר שיביא להתייקרות כלל המוצרים הנמכרים ברחבי העיר; כמו כן תוטל אגרת גודש על רכב דו גלגלי המשמש דווקא ככלי להפחתת הגודש בכבישים, באופן המנוגד לתכלית המוצהרת של האגרה.

שיעורי מס מוטבים על הכנסות צבורות - תיקון החוק לעידוד השקעות הון:
המס המוצע: תיקון החוק לעידוד השקעות הון באופן שיגדיל את היקף גביית המסים מחברות בהתאם לתנאים החשבונאיים המפורטים בהצעת משרד האוצר.
הסיבה להטלת המס: הגדלת גביית מסי החברות מהכנסות שבעבר לא מוסו בהיקף הנדרש לשיטת משרד האוצר.
המצב כיום: לטענת משרד האוצר יש מיסוי חסר כיום בתחום.
עלות המס: היקף גביית המסים הצפוי ממתן התמריץ לפי החלטה זו מוערך בחצי מיליארד עד מיליארד ₪.
השלכות: הטלת נטל מס משמעותי נוסף על המגזר העסקי.

היטל על תשלום מחברות הביטוח או שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים לרופא או למוסד הרפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים וייעוציים:
המס המוצע: היטל בשיעור של %40 על כל תשלום שישלמו חברות הביטוח או שירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים (שב"ן) לרופא או למוסד הרפואי בגין פעילות פרטית של ניתוחים וייעוציים.
הסיבה להטלת המס: חיזוק מערכת הבריאות הציבורית, שיקוף העלויות החיצוניות אותם מייצרת המערכת הפרטית על זו הציבורית.
המצב כיום: אין כיום היטל בנושא.
עלות המס: סה"כ תוספת הכנסות ממסים בהיקף של כ 940 מיליון ₪ בשנה.
השלכות: ייקור עלויות שירותי בריאות פרטיים, הטלת נטל נוסף על האזרחים הנאלצים לעתים לפנות לשירותים פרטיים בשל מצוקת כוח אדם וזמינות נמוכה של תורים לשירותי רפואה במערכת הציבורית.

הטלת מס על כלים חד פעמיים:
המס המוצע: המס המוצע יעמוד על 11 ₪ לק"ג, והוא יחול על צלחות, קערות, כוסות, קשיות, סכינים, מזלגות, כפות וכפיות חד-פעמיים העשויים מפלסטיק או המכילים פלסטיק עד לרף עובי בין 1-2 מ"מ, שמעליו הכלים כבר לא יוגדרו כחד פעמיים.
הסיבה להטלת המס: הפחתת השימוש בכלים חד פעמיים מטעמים סביבתיים ובריאותיים ומיסוי ע"פ עקרון "המזהם משלם".
המצב כיום: אין כיום מיסוי ייעודי בנושא.
עלות המס: 11 ₪ לק"ג; סה"כ תוספת הכנסות ממסים בהיקף של כ 800 מיליון ₪ בשנה.
השלכות: ייקור עלויות למשק בפרט לגבי כלים או שימושים במקומות בהם לא ניתן לבצע המרה לכלים שאינם חד פעמיים; הסבת הנזקים הסביבתיים להגברת השימוש במים, הגדלת צריכת האנרגיה לייצור מים מתוקים במתקני התפלה והגדלת הזרמת דטרגנטים למערכת הביוב.

הטלת מס קניה על ממיסים ועל שמנים לרכב:
המס המוצע: הטלת מס קניה על מוצרי נפט, המשמשים כממיסים ועל שמנים לרכב, בעלי תכולה גבוהה של תזקיקי נפט.
הסיבה להטלת המס: גילום עלויות סביבתיות במיסוי דלקים, צמצום השימוש בדלקים בתעשייה ופליטות זיהום האוויר, מאבק רשות המסים בתופעת מהילות הדלק והעלמת מסים ומניעת תמריץ כלכלי לפעילות זו.
המצב כיום: כיום לא מוטל מס קניה.
עלות המס: כ-3 ₪ לליטר. סה"כ תוספת הכנסות ממסים בהיקף של 510- 550 מיליון ₪ בשנת 2023.
אופן הגבייה: גבייה במערכת גביית הבלו מדלקים.
השלכות: ייקור עלויות אחזקת הרכב בענפי משק רבים, לרבות תובלה, תחבורה ציבורית, מוניות, תעשיה, חקלאות ובניין.

תיקון תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) ותקנות מס ערך מוסף וצו הבלו על הדלק (פטור והישבון):
המס המוצע: תיקונים תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב), תקנות מס ערך מוסף וצו הבלו על הדלק (פטור והישבון) כך שהחל מ 1 בינואר 2022 לא יותרו ניכוי הוצאות ששולמו בשל רכישת דלק המשמש להנעת כלי רכב, ניכוי מס תשומות שמתחייב בו עוסק בשל רכישת דלק המשמש להנעת כלי רכב והישבון בלו ששולם על דלק המשמש להנעת כלי רכב, לפי העניין, אם לא הותקן ברכב שלגביו נתבע הניכוי או ההישבון מכשיר למדידת תצרוכת הדלק.
הסיבה להטלת המס: מאבק בהונאות מס בתחום הדלק והגברת הבקרה על צריכת הדלק.
המצב כיום: קיימים כיום החזרי מס והישבון בתחום הדלק כאמור, שאותם המדינה מבקשת לצמצם..
עלות המס: סה"כ תוספת הכנסות ממסים בהיקף של 280 מיליון ₪ בשנת 2022 ועד 450 מיליון ₪ מיליון ₪ בשנת 2023.
אופן הגבייה: גבייה במערכת גביית הבלו מדלקים.
השלכות: ייקור עלויות דלק לחלק מענפי הרכב ועלויות התקנת מכשירי מדידה לצריכת הדלק.

הטלת מס על משקאות ממותקים:
המס המוצע: מס קצוב יוטל על משקאות מתוקים, מיצי פירות ותרכיזים ואבקות להכנת משקאות מתוקים בשיעור דיפרנציאלי בהתאם לשיעור הסוכר הקיים במשקה.
הסיבה להטלת המס: בריאותית - צמצום תחלואה העודפת הנגרמת מצריכת משקאות מתוקים עתירי סוכר , מאבק בהשמנה ובמחלות נלוות.
המצב כיום: לא קיים מס ייעודי בנושא.
עלות המס: עבור משקאות מתוקים בהם שיעור הסוכר גבוה מ- 5 גרם ל- 100מ"ל משקה, 1.3 ₪ לליטר; עבור משקאות בהם שיעור הסוכר נמוך מ- 5 גרם ל- 100 מ"ל משקה – 0.7 ₪ לליטר; סה"כ תוספת הכנסות ממסים בהיקף של כ 300 מיליון ש"ח בשנה.
השלכות: ייקור מוצרי מזון בפרט אלו המיועדים לילדים, כאשר יש ספק שייקור המוצרים ישיג את מטרתו במקרים של ביקוש קשיח למוצר.


העלאת מס הקניה על טרקטור משא המונע בנזין:
המס המוצע: העלאת שיעור מס הקניה המוטל על טרקטור משא המונע בבנזין (אי הארכת הוראת השעה שקבעה שיעור מס נמוך).
הסיבה להטלת המס: צמצום ניצול המס המופחת שלא לצורך יבוא כלים לשימושים חקלאיים ולשימושים של גופים ציבוריים, וצמצום השימוש בטרקטור משא כתחליף לרכב שטח ולצורך לנסיעות פנאי.
המצב כיום: שיעור המס עמד על 12% כהוראת שעה שהוארכה במשך כ-5 שנים; כתוצאה מאי הארכת הוראת השעה – המס עלה ל 30%.
עלות המס: עלייה של פי 2.5 במס הקניה המוטל על טרקטור משא מונע בנזין, מ-12%, ל-30%. סה"כ תוספת הכנסות המדינה ממסים צפויה לעמוד על מיליוני ₪ בודדים ואינה משמעותית ברמת המאקרו.
השלכות: ייקור עלות הכלים לצרכנים במגזרי החקלאות, הבניה, התשתיות או השוק המוסדי והמוניציפלי, תוך פגיעה בהיצע הכלים העומדים לרשותם.

הטלת מכס ביבוא מלגזות:
המס שהוטל: מכס ביבוא מלגזות.
הסיבה להטלת המס (באמצעות אי הארכת הפטור): הסיבה אינה מובנת; אין מדובר במכס מגן היות ולא קיים ייצור מקומי של מלגזות.
המצב כיום: משנת 2016 ולאורך 5 שנים, חל פטור מכוח הוראת שעה שהוארכה מעת לעת. מחודש יולי 2021 לא הוארכה עוד הוראת השעה והפטור בוטל.
עלות המס: 8% - 10%. סה"כ תוספת הכנסות המדינה ממסים צפויה לעמוד על מיליוני ₪ בודדים ואינה משמעותית ברמת המאקרו.
השלכות: פגיעה ביבוא ממדינות המזרח עימן אין הסכם סחר וכן במקרה של יבוא ממדינות עימן יש הסכם סחר, אולם המוצר אינו עומד בכללי מקור ואינו זכאי למסמך העדפה. במהלך 5 השנים בהן חל הפטור, חלה תמורה ממשית בתחרות ומחירי המלגזות לצרכן, חוו ירידה דרמטית של כ- 10%-15%. השארת המס על כנו, תחזיר את המצב לאחור – היצע הדגמים יצומצם וייקר עלויות לצרכני הכלים בענפי התעשייה, המסחר, הבניה והמגזר המוסדי והביטחוני.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il