TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שת"פ שני לבי-יו דבש עם מכון מחקר מוביל בעולם


בי-יו דבש
בי-יו דבש חוברת למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) לפיתוח טכנולוגיה הרותמת תהליכי ביולוגיה סינתטית לייצור דבש מתורבת
המחקר יבוצע עם פרופ' רון וייס, מדען מוביל בתחום הביולוגיה הסינתטית

אופיר דבש, מנכ״ל בי-יו דבש: "ההסכם הינו אבן דרך משמעותית, שכן MIT הוא גוף מחקר מדעי מוביל בעולם. המחקר המשותף מגייס את טובי המוחות, תוך חבירה למצוינות מדעית וניסיון ענף בתחום הביולוגיה הסינתטית, ועשוי להוביל לפריצת דרך טכנולוגית"

חברת הפודטק הישראלית בי-יו דבש התקשרה בהסכם מחקר ממומן עם המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (Massachusetts Institute of Technology) (MIT) לשם פיתוח מחקרי של טכנולוגיה הרותמת ביולוגיה סינתטית לצורך ייצור דבש מתורבת. בחברה מאמינים כי התקשרות בהסכם המחקר מהווה אבן דרך משמעותית, שכן MIT הינו גוף מחקר מדעי מוביל בעולם.

זהו שת"פ שני לבי-יו דבש עם מכון מחקר מדעי מהמובילים בעולם, בנוסף להסכם שנחתם עם מכון ויצמן למדע לפיתוח צוף טבעי מצמחים. במסגרת ההסכם עם MIT, בי-יו דבש תממן פעילות מחקרית בהיקף של כ-350,000 דולר לשנה, לתקופה של עד שלוש שנים ובהתאם לתוכנית פיתוח מוסכמת בין החברה ובין MIT.

להערכת בי-יו דבש, שיתוף הפעולה עם MIT ישלב ביצוע של תכנית מחקרית משותפת וענפה המשלבת בין יכולותיה הטכנולוגיות החדשניות של החברה בתחום הדבש המתורבת לבין שיטות מחקר פורצות דרך בתחום הביולוגיה הסינתטית שפותחו על ידי פרופ' רון וייס מהמרכז לביולוגיה סינתטית ב-MIT. שיטות מחקר אלו כוללות תכנון ובנייה של רכיבים ביולוגיים חדשים ומעגלים גנטיים במיקרואורגניזמים, תוך עיצוב מחדש של מערכות ביולוגיות טבעיות קיימות. יתרה מכך, החברה סבורה כי המחקר המשותף עשוי להוביל לפריצת דרך טכנולוגית.

מחקרו של פרופ' וייס, מדען מוביל בתחום הביולוגיה הסינתטית, מתמקד ביצירת מערכות ביולוגיות אינטגרטיביות המסוגלות לבצע מטלות מועילות באופן עצמאי וכן בהבנת עקרונות העיצוב העומדים בבסיסן של מערכות ביולוגיות מורכבות. פרופ' וייס פיתח סט של כלים מולקולריים וסט כל כלים ממוחשבים חדשניים בתחום הביולוגיה הסינתטית והניסויית לבקרה מדויקת של תהליכים תאיים וגנטיים. מטרת שיתוף הפעולה היא לפתח מערכות גנטיות סינתטיות במעבדתו של פרופ' וייס, שעשויות לתרום משמעותית לפיתוח שיטות יישומיות לשיפור טכנולוגיית ייצור הדבש המתורבת של החברה. הנדסה תאית מתוחכמת זו עשויה לאפשר פיתוח של מערכת סינטטית המחקה את התהליך הטבעי של יצירת דבש.

פרופ' וייס, מהחלוצים בתחום הביולוגיה הסינתטית, עוסק בתחום מאז שנת 1996. לאחר סיום לימודי הדוקטורט ב-2001, הוא הצטרף לסגל החוקרים של אוניברסיטת פרינסטון, וב-2009 הצטרף לסגל החוקרים של MIT, כפרופ' חבר קבוע במחלקה להנדסה ביולוגית על מנת לייסד ולהוביל את המרכז לביולוגיה סינתטית ב-MIT, שם הוא ממשיך לכהן כיום כדירקטור. פרופ' וייס, המשמש במקביל גם כחבר סגל במחלקה להנדסת חשמל ומדעי המחשב, קודם ב-2014 למעמד של פרופסור מלא.

לדברי פרופ' וייס, המעבדה שלנו ב-MIT שמחה לעבוד עם בי-יו דבש על התכנון וההנדסה הביולוגית של מיקרואורגניזמים שעשויים לשפר את תהליך הייצור, האיכות והכמות של מוצרי דבש מתורבת. אני מאמין שהיישום של עקרונות וטכנולוגיות הביולוגיה הסינתטית בתעשיית המזון ובתעשיות נוספות הוא חיוני לסלילת הדרך לעתיד ביו-כלכלי המאפשר קיימות.

אודות בי-יו דבש
בי-יו דבש מפתחת תהליך סדור ותעשייתי לייצור דבש מתורבת, בתנאי מעבדה, באמצעות שימוש בנקטר וצוף טבעי. דבש מתורבת מצוף הוא מוצר ייחודי וראשון מסוגו בקנה מידה עולמי, הטומן בחובו יתרונות רבים, בהם היותו נקי מאנטיביוטיקה, חומרי הדברה ורעלנים; מניעה של פגיעה בדבורים והפסקת ניצולן; וייצור לפי דרישה וללא תלות בעונות השנה, פריחה ושינויי אקלים. בשלב זה, החברה מתמקדת בפיתוח "קיבת דבורה מלאכותית", אשר תחקה את הפעילות האנזימתית ואת התנאים הספציפיים המתרחשים בקיבת הדבורה בטבע. בנוסף, החברה עובדת על פיתוח שיטות מיצוי נקטר (צוף) טבעי, על מנת להגדיל את יכולת תפוקת הדבש והפיכת התהליך לתהליך יעיל, מהיר וזול.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il