TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

ביטוח חובה לרכב – על הצדדים השונים


unsplash.com
יש לא מעט אנשים אשר מתנהלים בעולם בתחושה ש"לי זה לא יקרה", כמו כולנו, גם הם שומעים לא מעט סיפורים על תאונות, על פריצות ועל טרגדיות כאלו ואחרות, אבל הם חיים באמונה שלהם הדברים האלו לא יכולים לקרות
עכשיו מחד, המחשבה האופטימית הזאת יכולה במידה רבה לתרום לאיכות החיים, אבל מאידך, החיים לא צפויים (וגם לא תמיד תלויים בנו), כך שחשוב להיות מוכנים גם לתרחישים שליליים.
זה אומנם נכון שאין טעם לחיות בפחד, אך יחד עם זאת פעולות כמו "שמירת כסף לבן ליום שחור" או רכישה של ביטוחים רלוונטיים, יכולות ללא כל ספק להבטיח שגם אם יקרו תרחישים רעים, יהיו את הכלים להתמודד איתם.
אז אם בביטוחים עסקינן, חשוב לדעת שבעוד שישנם ביטוחים אשר מהווים כרשות, ישנם גם ביטוחים המהווים כחובה ע"פ חוק וביטוח חובה לרכב (כפי שניתן להסיק משמו) הוא אחד מהם.

הצד של הנהג
גם אם אתם נמנים על אותם אנשים אשר לא "מאמינים" בביטוחים (בין אם מתוך אותה אמונה ש"לי זה לא יקרה" או בין אם מכל סיבה אחרת), סביר להניח שלא תרצו להפר חוקים או לחשוף את עצמכם לעונשים. מהסיבה הזאת, אם יש ברשותכם רכב, חשוב שתקפידו לעשות ביטוח חובה לרכב – אשר מעניק כיסוי במקרה של פגיעות גופניות הנגרמות כתוצאה משימוש ברכב.
נהיגה ללא ביטוח חובה מהווה כאמור כעבירה על החוק, כאשר העונש עבורה יכול להיות קנס כספי גבוה במיוחד, שלילת הרישיון ובמקרים של עבירות חוזרת גם מאסר בפועל.
מעבר לעובדה שביטוח חובה לרכב מהווה כחובה על פי חוק, יש לקחת בחשבון שמי שאין לו ביטוח חובה וחלילה ימצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים, עלול להידרש להוציא סכומי כסף עצומים מכיסו הפרטי – הנפגעים בתאונה שכזאת, יכולים לפנות ל"קרנית", שהינה קרן ממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.
כחלק מכך, לא משנה אם אתם נהגים חדשים או נהגים וותיקים, אם אתם צעירים או מבוגרים ואם אתם אופטימיים או פאסימיים, ביטוח החובה, מהווה כחובה בעבורכם.

הצד של חברת הביטוח
ביטוח חובה מהווה כחובה על הנהג והוא זה שצריך להיות אחראי על רכישת ביטוח החובה דרך אחת מחברות הביטוח - יחד עם זאת, חשוב שכל נהג יהיה מודע לעובדה, שעל חברות הביטוח לא חלה שום חובה לבטח כל נהג המעוניין בכך.
כך שנהגים אשר אוחזים בעבר "בעייתי" בכל מה שקשור להרגלי הנהיגה שלהם, עתידים למצוא את עצמם מתקשים למצוא חברת ביטוח אשר תבטח אותם – מבחינת חברות הביטוח, נהגים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים רבות, ייחשבו כבעלי סיכוי גבוה יותר למצוא את עצמם מעורבים בתאונות נוספות וכחלק מכך, גם להגשת תביעות.
כאן חשוב להדגיש שגם אם חברות הביטוח מסרבות לבטח נהג מסוים, זה לא נותן לא פטור מביטוח החובה ועליו למצוא פתרון אשר יאפשר לו לרכוש את ביטוח החובה – לרשות "מסורבי הביטוח" עומדים פתרונות כאלו ואחרים כאשר, ככל הנראה הם יאלצו לשלם בעבורם סכומים מעט יותר גבוהים מאלו המבוקשים מנהגים אחרים.
לסיכום, התשובה לשאלה אם הגישה של "לי זה לא יקרה" היא גישה חיובית ובריאה לחיים או גישה מסוכנת והרסנית, תלויה בפרמטרים רבים. כך לדוגמא, אם גם אתם אוחזים באותה הגישה, אך יחד עם זאת, אתם נזהרים ולוקחים בחשבון שגם אתם חשופים לתרחישים שליליים וכחלק מכך, נערכים אליהם, אזי מדובר בגישה הנחשבת כחיובית. לעומת זאת, אם אתם שאננים, אז יכול להיות שתגלו בעתיד על בשרכם שהגישה הזאת פחות מומלצת. בכל מקרה, כאשר מדובר בפעולות בהן חובה לנקוט כמו רכישת ביטוח חובה לרכב, ההמלצה היא להקפיד ולבצע אותן, בלי קשר לגישה אותה בחרתם לאמץ לחיים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il