TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

אבן דרך מרכזית לבי-יו דבש: חוברת למכון ויצמן לפיתוח צוף טבעי מצמחים


בי-יו דבש
שישמש לייצור עתידי של "דבש ללא דבורים"; פרופ' אסף אהרוני, שזכה במענק המצוינות היוקרתי למחקר ביולוגי, יוביל את הפיתוח המשותף
המנכ"ל אופיר דבש: "שיתוף הפעולה עם מוסד אקדמי כה משמעותי ומוביל בעולם בתחום הצמח היא אבן דרך חשובה בתוכנית ארוכת הטווח של בי-יו דבש לייצר יתרון טכנולוגי מובהק בתחום הצוף הטבעי וייצור הדבש המתורבת. ביו דבש עובדת במקביל על מספר טכנולוגיות שיאפשרו בעתיד הלא רחוק לצרוך צוף טבעי כסופרפוד (מזון על), צוף כמרכיב במוצרים בתעשיות שונות - כגון מזון, קוסמטיקה ורפואה - ואף יאפשר לנו לייצר דבש איכותי בעל סגולות רבות הנובעות מאיכות הצוף"

חברת הפודטק הישראלית בי-יו דבש התקשרה בהסכם פיתוח ורישיון עם מכון ויצמן למדע לשם פיתוח מחקרי לייצור מוגבר של צוף טבעי ממקור צמחי. ההתקשרות מהווה הסכם משמעותי לחברה עם גוף מחקרי מהמובילים בישראל. במסגרת ההסכם, שעליו חתמה חברה בת בבעלות מלאה, יפעלו הצדדים לביצוע תכנית מחקרית ענפה, שמטרתה לחשוף תובנות חדשות ופורצות דרך אודות תהליך ייצור הצוף בצמח, וכך להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי של ביו דבש להפקה מוגברת של צוף טבעי מצמחים.

במסגרת ההסכם ביו דבש תממן פעילות מחקרית בהיקף של עד 500 אלף דולר לאורך שלוש שנים, בהתאם לתוכנית פיתוח מוסכמת. תוצרי ההסכם יוענקו לחברה במסגרת רישיון בלעדי ואקסקלוסיבי שיינתן על ידי מכון ויצמן למדע. ככל וייעשה שימוש עתידי בקניין הרוחני שייווצר במחקר המשותף, מכון ויצמן יהיו זכאים לתמלוגים בשיעור של בין 1.5% עד 3% ממכירות נטו (כהגדרת בהסכם), 15% מהכנסות הנובעות ממתן רישיונות משנה לטכנולוגיה נשוא המחקר המשותף ו-25% מכל הכנסה אחרת שתיווצר ממסחור המחקר המשותף.

את פעילות המחקר יבצע פרופ' אסף אהרוני מהמחלקה למדעי הצמח והסביבה במכון ויצמן למדע, שהינו פרופסור בעל שם עולמי בתחום מדעי הצמח. פרופ' אהרוני בעל תואר ראשון באגרונומיה (1994) תואר שני במדעי החקלאות מהאוניברסיטה העברית בירושלים (1996) ודוקטורט (2002) במדעי הצמח מאוניברסיטת ווגינגן בהולנד, שם גם ביצע את הפוסט דוקטורט.

פרופ' אהרוני זכה בפרסים רבים ובאותות כבוד על עבודתו ביניהם: מענק האגודה האמריקאית למדעי הצמח (2020); מענק המועצה האירופית למחקר (ERC) לחוקרים עצמאיים מתחילים (2007) ולחוקרים מתקדמים (2019) שבלטו בהישגיהם; פרס אנדרה דלורו למחקר מדעי; מענק המצוינות היוקרתי למחקר ביולוגי וביו-רפואי ע"ש ג'. היינמן (2010), פרס ע"ש מ. לוינסון בתחום הביולוגיה (2008), מענק המועצה האירופית למחקר לחוקרים עצמאיים (2008), מלגת יגאל אלון (2005) ופרס המחקר ע"ש סיר צ'ארלס קלור (2004(.

מחקרו של פרופ' אהרוני מתמקד במנגנוני בקרה של תהליכים מטאבוליים בצמחים. פרופ' אהרוני פיתח סט של כלים חדשניים בתחום הביולוגיה החישובית והניסויית לזיהוי ולאפיון הפרופיל המטאבולי של צמחים. ממצאיו הנם מגוונים וכוללים מידע חדש אודות מנגנוני בקרה לתהליכים ביו-סינתטיים בצמחים, אודות האינטראקציה שבין שורשי הצמח והיצורים החיים בסביבתם (כגון חיידקים) המבוססת על הפרשת חומרים מהשורש לאדמה, והביוסינטזה של שלל קבוצות של חומרי טבע מצמחים כגון פיגמנטים, סטרולים וחומרים פסיכואקטיביים.

הידע הרב והמומחיות של פרופ׳ אהרוני במדעי הצמח, בביוסינטזה, בקרה והנדסה מטבולית של חומרים בעלי ערך גבוה מצמחים, יתרמו משמעותית לפיתוח שיטות לבקרת ייצור צוף בצמחים. בנוסף, בי-יו דבש צופה כי לשימוש בצוף כחומר גלם לייצור דבש מתורבת, ייתכנו שימושים אפשריים נוספים לתוצרי המחקר בתחום תעשיית המזון, הקוסמטיקה, הפארמה ועוד.

אודות בי-יו דבש
בי-יו דבש מפתחת תהליך סדור ותעשייתי לייצור דבש מתורבת, בתנאי מעבדה, באמצעות שימוש בנקטר וצוף טבעי. דבש מתורבת מצוף הוא מוצר ייחודי וראשון מסוגו בקנה מידה עולמי, הטומן בחובו יתרונות רבים, בהם היותו נקי מאנטיביוטיקה, חומרי הדברה ורעלנים; מניעה של פגיעה בדבורים והפסקת ניצולן; וייצור לפי דרישה וללא תלות בעונות השנה, פריחה ושינויי אקלים. בשלב זה, החברה מתמקדת בפיתוח "קיבת דבורה מלאכותית", אשר תחקה את הפעילות האנזימתית ואת התנאים הספציפיים המתרחשים בקיבת הדבורה בטבע. בנוסף, החברה עובדת על פיתוח שיטות מיצוי נקטר (צוף) טבעי, על מנת להגדיל את יכולת תפוקת הדבש והפיכת התהליך לתהליך יעיל, מהיר וזול.

מנכ"ל בי-יו דבש, אופיר דבש, הוא בוגר יחידת המודיעין הטכנולוגית של צה"ל 81, ואף כיהן בחמש השנים האחרונות כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת GKI GROUP שהיא גם חממה להקמת חברות הזנק. סמנכ"לית הפיתוח של החברה היא ד"ר אפרת דבש ריזנפלד, שלה דוקטורט במחלקה לגנטיקה מולקולרית ממכון וייצמן למדע, פוסט-דוקטורט מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, ואף שימשה כמנהלת המעבדה למחקר תרגומי בתחום סרטן השד במרכז הרפואי סוראסקי (בית החולים איכילוב).


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il