TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הלמ"ס - מחירי השכירות התייקרו בכ- 3% בשנת 2018


יור לשכת השמאים חיים מסילתי
לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין חיים מסילתי "בשנה האחרונה התרחשו בשוק השכירות מספר תהליכים שגרמו לעליית מחירים

בזמן שמדד מחירי הדיור ירד בכ- 1.4% בשנה האחרונה, המחיר הממוצע לשכירות בישראל עמד בסוף הרבעון האחרון של 2018 על 3,915 שקלים עלייה של כ- 3.05% ביחס למחיר בסוף הרבעון האחרון של שנת 2017. כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו בסוף השבוע.

נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "העלייה במחירי השכירות היא תולדה ישירה של הקיטון בהיקפי הבניה והרחקת המשקיעים משוק הדיור. כמו בשוק הרוכשים, גם בשוק השכירות יש עודף ביקוש על ההיצע ובמיוחד בשכירות ארוכת טווח. מדיניות הממשלה היוצאת הוסיפה שמן למדורה, כאשר הפנתה לשוק השכירות עשרות אלפי זוגות צעירים שזכו בהגרלות המחיר למשתכן, ונאלצים בעל כורחם לשכור דירות, לרוב לתקופות קצרות ובמחירים גבוהים, בשל התארכות אותם הפרויקטים מספר שנים.


הממשלה החדשה חייבת לשנות את המדיניות ב-180 מעלות ולהכין תוכנית אסטרטגית רחבת היקף שעונה על כל צרכי השוק, שבה יכללו משפרי הדיור והמשקיעים ותבטיח גידול משמעותי בהתחלות בבניה ל כ-100 אלף יחידות דיור בשנה ב-30 השנים הקרובות. עד 2050 תכפיל אוכלוסיית ישראל את עצמה וידרשו למשק שלושה מיליון דירות חדשות. התוכנית צריכה לענות גם על צרכים של אלה שידם אינה משגת את המינימום הנדרש לשם קבלת משכנתא על ידי הפנית פרויקטים לדיור בר ההשגה (כמו במחיר למשתכן), הגדלת צבר יחידות הדיור בדיור הציבורי וכמובן יצירת תנאים נוחים וכדאיים לבנית פרויקטים להשכרה ארוכת טווח, שיענו על צורכי 30% מהאוכלוסייה שמעוניינים בכך. זה יקרה רק ברתימת חברות בניה ויזמים למאמץ הלאומי הזה בתמריצים ויצירת אווירה חיובית בענף, עם עידוד תעשיית הבנייה שתוביל גם ליציבות במחירים בשוק כולו״.

מחירי השכירות הגבוהים בארץ נרשמו באזור תל אביב שם המחיר הממוצע לשכירת דירה של 4.5-5 חדרים עומד על 9,039 שקלים, עלייה של 4.19% ביחס לשנה קודמת.
מחירי השכירות הנמוכים ביותר נרשמו בקריות חיפה, שם מחיר ממוצע לשכירת דירת 1.5-2 חדרים עמד בסוף 2018 על 1,809 שקלים עלייה של3.63% ביחס לשנה קודמת.

מבחינת אזורים מחירי השכירות עלו הכי הרבה באזור חיפה בשיעור של כמעט 5% בשנה ( 4.97% ). בגוש דן עלו המחירים ב- 3.99% , באזור הדרום ב- 3.95%, באזור הצפון ב- 3.67%, באזור המרכז וסובב ירושלים ב- 3.22%, בירושלים ב- 3.03%, בתל אביב ב- 2.74% , בקריות חיפה ב- 2.42%.

לדברי יו"ר לשכת שמאי מקרקעין חיים מסילתי "בשנה האחרונה התרחשו בשוק השכירות מספר תהליכים שגרמו לעליית מחירים. ראשית המשקיעים, בעלי הדירות שנמנעו מלרכוש דירות נוספות להשקעה בשל מיסוי גבוה, העלו את שכר הדירה איפה שניתן על מנת לשפר את תשואותיהם על ההשקעה. כך לדוגמא בתל אביב מחירי השכירות של דירות קטנות עלו בצורה מתונה יחסית מכיוון שמדובר בשוק המאופיין ברווקים ובזוגות ללא ילדים הרגישים למחיר השכירות. לעומת זאת בדירות הגדולות בתל אביב מחירי השכירות זינקו בכ-4% מכיוון שמדובר באוכלוסייה מבוססת, לרוב משפחות עם ילדים שלא יעזבו דירה כל כך מהר. נוסף על כך, אנו בימי אמצע - סוף קדנציה של הממשלה, תקופה בה ישנה אי וודאות לגבי המדיניות הממשלתית לטווח הרחוק. התוצאה היא שיותר ישראלים מעדיפים להמתין עם רכישה משמעותית כמו דירה ולשבת על הגדר תוך שכירת דירה לבינתיים. ככל שיותר ישראלים יושבים על הגדר ולא רוכשים דירה כך הביקושים עולים ואיתם גם מחירי השכירות".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il