TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

התבססות סביבת האינפלציה בתחום היעד תאפשר לבנק ישראל להעלות ריבית פעם נוספת בסוף פברואר


דיסקונט
מדד נובמבר ירד ב-0.3%, וסביבת האינפלציה מוסיפה להתבסס בתוך יעד יציבות המחירים

קיימת רמה גבוהה של אי וודאות באשר להתייקרויות בפועל ב-2019, ולכן, בהנחה שלא כולן תבוצענה, אנו מניחים אינפלציה של 1.2% ב-2019.
שילוב בין סביבת האינפלציה לכלכלה הריאלית והפיחות בשקל, יאפשר לבנק ישראל להעלות פעם נוספת את הריבית בסוף חודש פברואר.

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב-0.3%, לעומת צפי לירידה של 0.2%. עיקר הסטייה ביחס לתחזית נובע מסעיף המזון שהצביע על ירידת מחירים (0.4%), במקום עלייה. מניתוח כלל סעיפי המדד עולה, כי הירידה במדד נובמבר הושפעה במידה רבה משני סעיפים עונתיים: תחבורה ותקשורת (נסיעות לחו"ל) ומסעיף חינוך ותרבות (הבראה ונופש).


בדומה לחודשים האחרונים, נותר קצב האינפלציה (12 חודשים אחורנית) ברמה של 1.2%. עם זאת, על-פי חישובי בנק ישראל, ירד קצב האינפלציה בניכוי אנרגיה, פירות וירקות והפחתות שיזמה הממשלה מ-0.97% באוקטובר ל-0.82% בנובמבר.


מדד דצמבר צפוי לרדת ב-0.2% על רקע ירידה של כ-7% במחירי הדלק בראשית החודש, וירידות עונתיות במחירי פירות וירקות ובסעיף חינוך ותרבות. מנגד, צפויה עלייה עונתית בסעיף הלבשה והנעלה. כתוצאה, תחזית האינפלציה לסוף 2018 עומדת על 0.9%.


לאחרונה, נשמעו הכרזות על-ידי יצרני המזון והממשלה בדבר התייקרויות צפויות בחודש ינואר. לאור זאת, קמה מחאת צרכנים, שהלכה וצברה תאוצה, ובסוף השבוע ראינו את שר האוצר מנסה למנוע חלק ניכר מההתייקרויות המתוכננות. לפיכך, שיעור האינפלציה בשנת 2019 יושפע במידה רבה מההתייקרויות שתתרחשנה בפועל. בשל חוסר הוודאות בשלב זה, והערכתנו שבסופו של דבר יחול ריכוך בהעלאות המחירים (הרי אנו בפתחה של שנת בחירות), העלנו אך במעט את תחזית האינפלציה ל-2019 ל-1.2%. כאשר המצב יתבהר, נבחן התחזית פעם נוספת. התחזית ל-12 חודשים קדימה עומדת על 1.1%, בהובלת סעיף הדיור (שכר דירה).


האינפלציה בפועל, תחזית האינפלציה קדימה, כמו גם חוזה המדד לשנה (1.16% טרם פרסום המדד), סביבת המאקרו והפיחות בשקל, תומכים, לדעתנו, בהעלאת ריבית בנק ישראל ל-0.5% בסוף פברואר. באותה נקודת זמן תעמוד, להערכתנו, האינפלציה 12 חודשים אחורנית על 1.4%.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il