TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

איך לזהות הזדמנויות עסקיות?


5 שאלות פשוטות יעזרו לכם לזהות את ההבדל בין הזדמנות עסקית למיזם ולקבל החלטות שנכונות לעתידכם הכלכלי

5 שאלות פשוטות יעזרו לכם לזהות את ההבדל בין הזדמנות עסקית למיזם ולקבל החלטות שנכונות לעתידכם הכלכלי. הנה הן


יזמים מוכשרים צריכים הזדמנויות בודדות כדי להפיק מהן תשואה. לפי דוח תקופתי של משרד הכלכלה והתעשייה לסיכום 2017 למשל, כחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים מהווים כ-99% מהעסקים במדינה – וסביר להניח שרובם הוקמו על תשתית של הזדמנויות עסקיות שנוצלו כהלכה. עם זאת ובניגוד להתנהלות השוטפת של עסק רגיל, הזדמנות היא מאורע מקרי ולא מתוכנן. בנוסף, יש דרכים שונות להגיע להזדמנויות עסקיות ובעיקר חשוב לזהות אותן בזמן.


הנה 5 שאלות שאותן כל אחד צריך לשאול את עצמו כאשר עומדות בפניו הזדמנויות עסקיות כאלה ואחרות:


1. האם מדובר בהצעה מובנת מאליה?
ראשית, פוטנציאל גבוה לא מעיד על כך שמדובר בהזדמנות עסקית כי אולי מדובר רק במיזם מוצלח. במילים אחרות, כל אחד שנקרית בדרכו הצעה מפתה צריך לשאול את עצמו האם אכן מדובר בהזדמנות, או שמא בהצעה מובנת מאליה.


הצעה לרכישת זיכיון לסניף של מזון מהיר במתחם מסחרי מצליח למשל היא לא הזדמנות אלא מיזם, בעוד מכרז להקמת בית קפה במקום הומה שאין לידו מסעדות מתחרות היא הזדמנות לכל דבר ועניין. אם תדעו לענות האם מדובר בהצעה או בהזדמנות, יהיה לכם גם קל יותר להבין מה המשמעות שלה מבחינה פיננסית.


2. כמה צריך להשקיע?
העיקרון העומד מאחורי כל הזדמנות עסקית הוא לקנות בזול ולמכור ביוקר. מכאן והלאה כבר אתם תחליטו מה יהיה הפער בין מחיר הקנייה והמכירה, כמו גם מה יהיו שולי הרווח. מצד שני, בשביל להגיע למסקנות האלה תצטרכו לקחת עוד צעד אחורה ולבחון את היקף ההשקעה.


מן העבר השני, יש להיזהר מהזדמנויות שנראות טוב מדי כדי להיות אמיתיות. אם זה אכן המצב, סביר יותר להניח שמדובר במיזם מסוכן מאשר בהזדמנות שתרצו להסתכן בשבילה.


3. תוך כמה זמן אפשר לראות רווחים?
כל יזם רוצה לראות רווחים אך המקצוענים יודעים שדברים טובים לוקחים זמן. מנגד, אין סיבה להיכנס להרפתקאות מיותרות ללא תכנית עסקית ויעדים ברורים. היעדים יאפשרו לכם לתכנן את המשך הדרך ולדעת תוך כמה זמן יגיעו הרווחים.


כמו כן, היתרון של תכנית עסקית הוא שאפשר להשתמש בה כמבחן בכל נקודת זמן. על בסיס התכנית העסקית תדעו האם אתם נמצאים בדרך הנכונה או שמא ההזדמנות שעל הפרק כבר לא עומדת להתפתח לאף מקום.


4. מי השותפים?
בשביל לזהות הזדמנויות עסקיות טובות צריך לבדוק מי השותפים העסקיים שאיתם יוצאים לדרך. ככל שהשותפים יהיו מוכשרים, מקצועיים ומנוסים יותר, כך עולים משמעותית סיכויי ההצלחה של הפקת רווח מהתכנית העסקית.


הבעיה מתחילה בהזדמנויות עם תוקף מוגבל שבהן אין לכאורה מספיק זמן כדי לבדוק את השותפים. אלא אם מדובר במקרה באמת יוצא דופן, אלו גם הזדמנויות שבהן עדיף לוותר על הסיכון ולהמתין למשהו מבוסס יותר.


5. של מי האינטרס?
מאחורי כל הזדמנות עסקית עומד אינטרס. השאיפה היא להגיע למצב שבו האינטרס של מי שמציג בפניכם את ההזדמנות חופף לאינטרס שלכם, כי אז תדעו שעליתם על משהו אמיתי.


קחו בחשבון שגם הצד שמנגד רוצה להרוויח וזה כמובן לגיטימי. כל עוד הכל נמצא על השולחן ואין מקום להפתעות לא נעימות, אין שום דבר רע בניסיון לייצר אינטרסים משותפים בין הקונה, המוכר, היזמים והמשקיעים. כך נראות הזדמנויות עסקיות אותנטיות וכך הן גם קורמות עור וגידים לפני הפיכתן לעסקים מניבים ומצליחים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il