TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

שר הבינוי והשיכון: נפסיק עם הישרא-בלוף בספירת קרקעות


השר זאב אלקין צילום יוסי אלטרמן
את הדברים אמר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בערב פתיחת אירועי עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי המתקיימים באילת
"החל מהשנה הבאה נתחיל בנוהג חדש - נפסיק עם ספירת השיווקים שיצאו ללא חוברת מכרז. פשוט נפסיק עם הישרא-בלוף. לא נספור יותר מודעות בעיתונים, כי אנחנו יודעים שמודעה זו מודעה ועד שיוצאת חוברת יוצאת הנשמה. משנה הבאה נדווח רק על שיווקים לפי חוברות ולא מודעות".
את הדברים אמר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בערב פתיחת אירועי 'עיר הנדל"ן אילת 2021', של מרכז הבנייה הישראלי המתקיימים במלון הרודס באילת.
עוד הוסיף השר אלקין ואמר, "מעכשיו אנחנו עובדים לפי קבלות ולא לפי יעדים. שיווקנו בשנה האחרונה כ-60,000 יח"ד זו עובדה, אישור הותמ"ל וחזרת הוועדה לעבודה תוך כחודשיים - זו עובדה, הרפורמה להפחתת הרוב הדרוש ל-67% בפרויקטים של התחדשות עירונית – זו עובדה, ועדיין לא התייאשתי להוריד את זה ל-51%".
בהתייחס לקידום פרויקטים להתחדשות עירונית באזורי פריפריה הודיע שר הבינוי והשיכון כי בקרוב יצא המשרד בפיילוט ראשוני לביצוע פרויקטים מסוג זה בשלוש ערים בארץ: שדרות, קריית שמונה ושלומי, "בגלל הסוגייה הביטחונית בישובים אלו", כך לדבריו.
"אנחנו נספק לישובים שנבחרו מימון להקמת תשתיות ואם הפיילוט הזה יצליח, האוצר ילך איתנו על ערים וישובים נוספים בארץ. היעד שלנו הוא להגיע למצב ש-25% מסך מלאי הדירות שנייצר וישווקו, יהיו דרך התחדשות עירונית. יצאנו בנושא הזה לקרב מאד לא פשוט. אמרתי לא יכול להיות שדיירים בחולון יזכו להתחדשות עירונית כי התמזל מזלם לגור במרכז הארץ, ואילו דייר בקריית שמונה שגר באותם תנאים, לא יזכה לכך. באנו עם קונספט כלכלי לאוצר, הוא קיבל את זה. הכסף נמצא ונצא עם זה לפועל. זו ממש בשורה".
בפאנל שהתקיים בנושא 'קבינט הדיור – הגורמים העיקריים למשבר הדיור', קרא מנכ"ל צמח המרמן חיים פייגלין להקים 2 ערים שיערכו לקליטה של כ-3-4 מיליון תושבים. "משבר הדיור בישראל נמשך כבר 12 שנה, אך הולך ומתעצם ומגיע לשיאים חדשים בשנתיים האחרונות, עם עליית מחירי הקרקעות. אם כיום היקף האוכלוסייה בישראל נושק לקו ה-10 מיליון איש, הצפי של ארגון ה-OECD והארגון העולמי, הוא כי אוכלוסיית המדינה צפויה להכפיל את עצמה עד סוף המאה. איך ניתן לספק דיור לכל התושבים העתידיים בישראל? יש להגדיר ולהקים עוד 2 ערים חדשות על חטיבות קרקע צנועות של כ-1,000 דונם לקליטת התושבים העתידיים בישראל".
מנכ"ל קרדן עמוס דבוש לעומת זאת, יצא נגד הפתרונות שמציעה הממשלה למשבר הדיור בדמות הגדלת ההיצע. "נמאס לי מברבורים של תשובות כאלה. המינהל שיווק, 70-80-90 אלף יחידות דיור? אבל ברגע שאני הולך לראש מועצת גן יבנה, שיש לי שם קרקע לבנייה של 580 יח"ד, בסופו של דבר הוא אומר לי: 'על גופתי שתשפוך פה בטון'. המדינה שוכחת לדבר עם אדון דהרי כי הוא צריך לתת גן ילדים. יכול להיות שרמ"י שיווקה עשרות אלפי יח"ד, אבל אם לא דאגו לתשתיות זה לא יצא לפועל".

בניגוד לשניהם, מדבריו של ניר שמול, מנכ"ל חברת 'שניר', נראה כי אין משבר דיור כלל. "השנתיים האחרונות היו הכלכליות והרווחיות ביותר לאנשי הנדל"ן", אמר שמול. "יש אופוריה בתחום הנדל"ן. כל מי שיושב פה, יזמים, קבלנים, נותני שירותים - מרגישים באופוריה. מעולם לא מכרנו כ"כ הרבה דירות כמה בשנה האחרונה. אנחנו כבר עומדים ללא מלאים. לכן תמיד צריך לבחון מה האינטרסים האמיתיים של כל מי שצועק 'משבר דיור'. כרגע נראה שהמדינה לא ממש מעוניינת לקרוא לזה משבר. לדעתי יוקר המחיה מטריד יותר את האוכלוסייה בישראל".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il