TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

קולמקס שוקי הון - המלצת קניה למניית סלקום "נסחרת עם מכפיל היסטורי שלילי"‎


רון אייכל אנליסט קולמקס שוקי הון צילום: יחצ
החברה השקיעה משקיעה ותמשיך להשקיע בחוויית הלקוח ובתשתיות, השקעות אלה עשויות ליצור פלטפורמה לרווחים עתידיים
עיקרי הדברים

סלקום מדווחת על הכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד שקל ורווח נקי של 7 מיליון שקל בלבד.
החברה השקיעה משקיעה ותמשיך להשקיע בחוויית הלקוח ובתשתיות, השקעות אלה עשויות ליצור פלטפורמה לרווחים עתידיים.
יציאת המשק והעולם ממשבר הקורונה, תוך חזרת מגזר התיירות לפעילות יעזרו לחברה להגדיל את ההכנסות והרווח מסגמנט התקשורת הבינלאומית.
טכנית המניה נסחרת לשבוע הקרוב במגמה חיובית.

טכנית המניה נמצאת לשבוע הקרוב במגמה חיובית כאשר רוב האינדיקטורים תומכים בעליה במחירה ונותנים דירוג Buy. אינדיקטור ה-Oscillators ואינדיקטור המומנטום למניה הינם .Buy



תיאור החברה

חברת סלקום ישראל בע"מ, מספקת שירותי תקשורת בישראל בשני תחומי פעילות:

(1) תקשורת ניידת: שירותי תקשורת סלולרית ושירותים נלווים ללקוחותיה, וכן שירותי אירוח למפעילים מקומיים אחרים מכוח רישיונות הניתנים ע"י משרד התקשורת, על גבי רשת סלולרית עצמאית בפריסה ארצית (לרבות באמצעות שיתוף רשתות). כמו כן מספקת קבוצת סלקום, שירותי נדידה בחו"ל ללקוחותיה ושירותי תקשורת סלולרית ללקוחות מפעילים זרים המבקרים בישראל.

(2) תקשורת נייחת: שירותי אינטרנט (גישה ותשתית), שירותי סלקום tv, שירותי טלפוניה בינלאומית (מב"ל), שירותי טלפוניה קווית (מפ"א) ושירותי תמסורת ללקוחות עסקיים ולמפעילות תקשורת. כמו כן מספקת הקבוצה שירותים נוספים כגון: שירותי שיחות ועידה, שירותי אירוח שרתים ואתרים, שירותי אבטחת מידע, שירותי גיבוי, פתרונות IOT וכן פתרונות בחצר לקוח על בסיס מוצרים של יצרניות מובילות בעולם (חלק מהשירותים ניתנים בענן). ובנוסף, מציעה קבוצת סלקום ללקוחותיה ציוד קצה נייח, כגון ציוד מחשוב וכיו"ב.

עד ינואר 2021 נסחרו מניות החברה גם בבורסת ניו יורק (NYSE). בתוך כך, סלקום אינה מסווגת עוד כחברה דואלית. שווי השוק של החברה עומד על 2.14 מיליארד שקל היא איננה מחלקת דיבידנדים ונסחרת עם מכפיל היסטורי שלילי.

תוצאות כספיות

לרבעון הראשון של 2021, דיווחה סלקום על הכנסות רבעוניות של יותר ממיליארד שקל ורווח נקי של 7מיליון שקל, עלייה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מקורו העיקרי של הרווח הנקי הוא ברווח חד פעמי של כ-14 מיליון שקל ברבעון כתוצאה מעסקת IBC-הוט.

הכנסות החברה הסתכמו ב-1.033 מיליארד שקל, לעומת 892 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020. בנוסף, נרשם גידול של כ-13 אלף לקוחות בסיבים האופטיים 14% ביחס לסוף 2020 וגידול של 49% בהכנסות ממכירות ציוד קצה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה מדווחת על 3.232 מיליון לקוחות סלולר ועל ירידה בשיעור הנטישה, על פי גורמים בחברה, כתוצאה ממהלכים שננקטו לשיפור איכות וחווית השירות לקוחות.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם לסך של כ-50 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות משבר הקורונה שהשפיע על הכנסות החברה כבר מאמצע חודש מרץ 2020. עיקר הגידול ברווח התפעולי נובע מאיחוד תוצאות עם גולן, התייעלות תפעולית אשר התבטאה בירידה בהוצאות, וכן מגידול בהכנסות האחרות כפי שפורט לעיל.

ה Adjusted EBITDA-של החברה, הסתכם ברבעון הנוכחי בסך של 271 מיליון שקל לעומת 244 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11.1% ואילו הרווח הנקי של החברה הסתכם בסך של 7 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של 43 מיליון שקל בשנת 2020.

"החברה סיימה את הרבעון, עם תזרים מזומנים חופשי (FCF) אשר הסתכם בכ-49 מיליון שקל לעומת 57 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020, ירידה של 14% הנובעת בעיקר לאור פערי הון חוזר הנובעים מהגידול המשמעותי במכירות ציוד קצה", מסכם שי אמסלם מנהל הכספים בסלקום.


מה צופן העתיד לחברה

על מנת לצפות מה עתידה של החברה, עלינו להבין מה גרם לרווחים בהתייחס לתוצאות הרבעון הראשון של 2021. אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת סלקום אמר כי: "החברה מציגה גידול משמעותי בהכנסותיה וברווחיותה ברבעון הראשון, דבר שנובע מהפעולות שננקטו על ידנו בשנת 2020, אשר כללו, בין היתר, את המיקוד בשירות לקוחות ובהוגנות, רכישת גולן והתאמת מבנה ההוצאות של החברה. יחד עם זאת, הרבעון כולל 14 מיליון שקלים רווח חד פעמי, הנובע מהשלמת עסקת הוט-IBC-סלקום".

גבאי הוסיף כי: "בנוסף, לחברה נבעו הכנסות בסך של כ-13 מיליון שקל, בגין פריסת סיבים עבורIBC . הכנסות אלו צפויות לרדת באופן משמעותי החל מהמחצית השנייה של 2021 לאור השלמת העסקה כאמור".

כמו כן, חשוב לזכור שמשבר הקורונה עדיין נמשך ורמת התיירות והתעופה עדיין בשפל, אפקט הקורונה השפיע במובן זה השנה על כל חברות הסלולר אולם ייתכן שיהיה שיפור קל בעתיד הנראה לעיין: "משבר הקורונה ממשיך להשפיע על פעילותנו גם ברבעון הזה, ומתבטא בהכנסות משירותי נדידה בהיקפים מאוד נמוכים ביחס לשנת 2019" מפרט גבאי ומרחיב, "יחד עם זאת, נתוני הרבעון הנוכחי משקפים את הצעדים שננקטו וננקטים על ידי החברה, לשיפור חוויית ואיכות השירות, בין היתר, באמצעות שדרוג משמעותי של תשתיות הסלולר והנייח, אשר הביאו לכך שהחברה מצליחה, לראשונה מזה זמן רב, לחזור לצמיחה במצבת מנויי הסלולר שלה, ולהמשיך לצמוח במספר מנויי הטלוויזיה, האינטרנט והסיבים".

בהתבוננות לעתיד, נראה כי החברה מתכוונת להמשיך להשקיע ולהשתפר בנושא השירות והתשתיות "אנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בתשתיות ובשיפור איכות ורמת השירות ללקוחותינו גם בעתיד, מתוך ציפייה, כי אלה יביאו להמשך שיפור שביעות רצון הלקוחות ולגידול בהכנסות החברה ובתוצאות פעילותה", מסכם גבאי באופטימיות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il