TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

משרד הבינוי והשיכון מפרסם סקירה על ענף הבנייה ושוק הדיור בישראל


משרד הבינוי והשיכון
שנת 2020 הביאה עימה את נגיף הקורונה אשר השפיע רבות על המשק הישראלי, ובתוך כך גם על ענף הבנייה בישראל. מצורפת סקירה תקופתית של ענף הבנייה, הנסמכת על הנתונים הממשלתיים.
על פי תמונת המצב הנסקרת, צמצום הפעילות בענף הבנייה למגורים, אל מול הערכות הביקוש העולה, בשל גידול קבוע במשקי בית, ייתכן ותגרום בשנים הבאות לעודף ביקוש שעלול להוביל לעליית מחירים. בכדי למנוע זאת, נדרש להמשיך את מגמת האצת השיווקים ושמירה על היקף התחלות הבנייה כפי שהיה בשנים האחרונות.

להלן נקודות מרכזיות:

עלייה ברכישת דירות להשקעה:
באוגוסט 2020 החל גידול ברכישות של דירות להשקעה, ומשקלן עלה ל-21% בחודשים אוגוסט-דצמבר מסך העסקאות השנתי. בחודשים הללו נרכשו כ-2,410 בממוצע לחודש, לעומת כ-1,320 בינואר-יולי.

קנייה ומכירת דירות ע"י משפרי דיור:
משפרי הדיור מהווים בממוצע כשליש מסך העסקאות ברכש דירות, ומבצעים כ-38 אלף עסקאות בשנה. מהנתונים עולה כי שיעור גבוה של משפרי דיור מעדיפים להמתין למועד כדאי יותר מבחינתם למכירה, בהתאם לנתוני שוק הנדל"ן.

עלייה בביקוש לדירות מגורים:
בשנת 2020 הסתכם היקף העסקאות של דירות מגורים בכ-113 אלף, מתוכן כ-41 אלף דירות חדשות, נתון גבוה ביחס לעשור האחרון, מרמה של כ-23 אלף דירות בסוף 2012 לכ-41 אלף בסוף 2020.

ירידה במלאי הדירות למכירה:
הגידול במספר העסקאות לצד הירידה בהיקפי התחלות הבנייה מצביע על מגמה של צמצום מלאי הדירות החדשות למכירה. במהלך השנה האחרונה ירד שיעורן מרמה של כ-49,200 דירות בינואר, לכ-38,400 בדצמבר.

עליה חדה בהיקפי המשכנתאות:
בשנת 2020 הסתכם סך הלוואות המשכנתא ב-78 מיליארד ₪, שיא בהיקף המשכנתאות עד כה. בעשור האחרון גדל היקף המשכנתאות ב-67% לעומת עלייה של 57% במדד מחירי הדירות.

מחירי השכירויות:
לפי הנתונים שכר הדירה ברבעון הרביעי של 2020 גבוה מזה של שנת 2019, ובעיקר במחוזות תל אביב וצפון בהן חלה עלייה ניכרת.

עלייה במחירי דירות:
מדדי מחירי הדירות, מצביע על המשך מגמת עליית המחירים. זוהי תוצאה של גידול בביקוש לדירות מגורים, לצד ההאטה בהיקפי התחלות הבנייה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il